آماری که شهرداری منطقه شمال تهران منتشر کرده نشان می دهد حذف پارکبان ها از معابر شهر، باعث کاهش شکایت شهروندان شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نگاهی به وضعیت شکایات شهروندی که در سامانه 137 و 1888 شهرداری شمال تهران ثبت شده نشان می دهد مردم نسبت به گذشته شکایات کمتری را مطرح کرده اند که عمده ترین دلیل کاهش شکایت شهروندان، حذف پارکبانها از معابر بوده است. در این رابطه مسئول سامانه نظارت همگانی شهرداری منطقه 3 تهران از کاهش میزان پیام های انتقادی و شکایتی شهروندان این منطقه در شش ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد.
انوش جعفریان گفت: پیام های شش ماهه اول سال 96 نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ، 27.3 درصد کاهش داشته که عمدتاً ناشی از کاهش پیام های انتقادی و شکایتی در خصوص تخلفات پارکبان ها بوده است.
جعفریان با بیان اینکه در شش ماهه اول سال 96 تعداد 800 پیام به کارتابل سامانه 1888 منطقه 3 ارسال شده است گفت: سهم پیام های انتقادی و شکایتی 96.2 درصد و سهم تقدیر و تشکر 3.8 درصد بوده است.
او با اشاره به اینکه بیشترین درخواست های 6 ماهه اول سال 95و96 مربوط به حیطه خدمات شهری بوده است گفت: سهم پیام های حیطه خدمات شهری نسبت به مدت مشابه سال قبل 18 درصد کاهش داشته که عمدتا ناشی از کاهش پیام های امور شهری بوده است.
جعفریان در ادامه گفت: سهم پیام های حیطه حمل و نقل و ترافیک 58.4 درصد کاهش داشته است که ناشی از کاهش پیام های پارکبان به علت پایان طرح پارکبان بوده است.
او در خصوص پیام های فنی و عمرانی گفت: پیام های این حوزه نیز 18.6 درصد افزایش نشان می دهد که عمدتاً ناشی از اجرای طرحهای عمرانی فرامنطقه ای و پیام های آسفالت و پیاده رو سازی بوده است.
پیام های حیطه شهرسازی کمی افزایش و پیام های حیطه اجتماعی و فرهنگی نیز کاهش داشته که ناشی از کاهش پیام های ورزشگاه ها و فعالیت های ورزشی بوده است.
جعفریان با بیان اینکه بیشترین موضوع پیام های حیطه شهرسازی مربوط به تغییر کاربری مسکونی به تجاری و اداری، ساخت و احداث بنای بدون مجوز و آلودگی ها و مزاحمت های ناشی از ساخت و ساز شهرسازی است، گفت: بیشترین موضوع پیام های حیطه خدمات شهری مربوط به سد معبر دستفروشان، آبیاری درختان، مزاحمت های صنفی صنایع و مشاغل مزاحم، سد معبر اصناف و... بوده است.
46231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 722192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
    2 0
    کاش یکی هم به فریاد ما کرجی ها می رسید . به آدرس زیر توجه کنید : کرج 45 متری گلشهر خیابانی عریز و طویل که از ساعت 5 عصر تا 2 نیمه شب محل بسبط دستفروشها است. ترافیک ، پخش مواد مخدر و هزار جور فساد دیگه بیدادمیکنه هرشب دعوا و درگیری بین مردم و دست فروش ها و مزاحمین نوامیس مردم شکل می گره و هیچ موقع هم نیروی انتظامی دخالت نمیکنه واقعا این شرایط به نفع چه کسانی هست و چه کسانی از این وضعیت سود میبرن .