ایرنا نوشت: بانک جهانی پیش بینی کرد، 10.7 درصد یا 760 میلیون نفر از جمعیت جهان در فقر شدید یا مطلق که معیار آن زندگی با یک دلار و 90 سنت در روز است، به سر می برند.

این نهاد بین المللی به تازگی با هدف شفاف سازی طبقه بندی این بانک، استانداردهای جدیدی برای اندازه گیری فقر در کشورهای با درآمد متوسط و بالا معرفی کرد. این استانداردها، نخستین استانداردهای اضافه شده به معیار تعیین خط فقر از زمانی است که این معیار برای نخستین بار در سال 1990 به جهان معرفی شد.

بر اساس استانداردهای جدید، در کشورهای با درآمد متوسط رو به پایین، زندگی با روزی سه دلار و 20 سنت، در کشورهای با درآمد متوسط رو به بالا، زندگی با روزی پنج دلار و 50 سنت در روز و در کشورهای با درآمد بالا، زندگی با روزی 21 دلار و 70 سنت به عنوان خط فقر شناخته می شود.

بر اساس طبقه بندی بانک جهانی 53 کشور جهان با درآمد متوسط یک هزار و سه تا سه هزار و 955 دلار در ماه از جمله مصر، هند، اندونزی، کنیا، فیلیپین، مولداوی، میانمار، پاکستان و نیجریه در زمره کشورهای با درآمد متوسط رو به پایین قرار دارند.

56 کشور جهان با درآمد متوسط سه هزار و 956 تا 12 هزار و 235 دلار در ماه در طبقه کشورهای با درآمد متوسط رو به بالا جای می گیرند که از جمله آنها می توان به ایران، عراق، الجزایر، آذربایجان، لیبی، برزیل، چین، کلمبیا، لبنان، جاماییکا، آفریقای جنوبی و مالزی اشاره کرد.
کشورهای با درآمد بالا نیز شامل 78 کشور با متوسط درآمد 12 هزار و 236 دلار یا بیشتر هستند که آمریکا، کانادا، اسپانیا، عربستان، کویت و ایتالیا از جمله آنها هستند.

خط فقر در ایران زندگی با 20 میلیون ریال در ماه تعیین شده و این سطح از درآمد معاف از مالیات است.

47238

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 722455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =