چهارمین روز نمایشگاه مطبوعات در کنار حضور چهره‌های مختلف سیاسی و برگزاری نشست‌های متعدد، شاهد حضور برخی از مالباختگان مجموعه پدیده بود که برای ساعاتی نمایشگاه را تحت تاثیر خود قرار دادند.

مهدی درستی: چهارمین روز برگزاری نمایشگاه مطبوعات روزی به مراتب شلوغ تر و پر حاشیه تری را نسبت به سه روز ابتدایی تجربه کرد.

حضور سیاسیون از ساعت‌های ابتدایی آغاز به کار نمایشگاه و برگزاری نشست‌های خبری مسئولان از جمله برنامه‌های تاثیرگذار در گرم‌تر کردن فضای نمایشگاه بیست و سوم در چهارمین روز بودند.

غرفه گروه رسانه‌ای خبر هم، میزبان مهمانان زیادی در حوزه های مختلف بود و از این حیث روز شلوغی را تجربه کرد.

در ادامه نگاهی می‌اندازیم به برنامه‌های گروه رسانه‌ای خبر و همچنین رویدادهای مهم و حواشی نمایشگاه بیست و سوم را در روز چهارم مروری می‌کنیم.

از حضور آیدین آغداشلو تا محمدعلی ابطحی

گروه رسانه ای خبر در چهارمین روز نمایشگاه شاهد مهمانان متعددی بود که از آن جمله می توان به محمدعلی ابطحی، سیدمجید بنی فاطمه اشاره کرد.

سرویس فرهنگی خبرگزاری خبرآنلاین، در چهارمین روز نمایشگاه میزبان مسعود فراستی منتقد مطرح سینما بود که به تازگی فصلنامه «فرم و نقد» را منتشر کرده است.

این منتقد درباره رویکرد این فصلنامه توضیحاتی داد و سپس درباره فضای نقد در جامعه امروز ایران و همچنین صراحتی که او در نقد دارد و در این نشریه هم به آن پایبند بوده است صحبت کرد.

دیگر مهمان فرهنگی خبرآنلاین در روز چهارم، آیدین آغداشلو هنرمند مطرح عرصه هنرهای تجسمی بود که پس از بازدید از غرفه درباره وضعیت امروز بازار هنرهای تجسمی نظر خود را بیان کرد و خاطراتی از ابراهیم گلستان، احمد شاملو و جلال آل احمد بیان کرد. (مصاحبه را اینجا می‌توانید اینجا بخوانید)

جواد گلپایگانی بازیگر پیشکسوت که با سریال «آینه عبرت» نامش بر سرزبان‌ها افتاد هم درباره فعالیت‌های تازه خود و تئاتری که بازی خواهد کرد، توضیح داد.

اشکان رهگذر کارگردان انیمیشن «آخرین داستان» هم آخرین مهمان این حوزه در روز دوشنبه هشتم آبان ماه بود که درباره آخرین وضعیت این اثر صحبت کرد.

سرویس سیاسی خبرآنلاین هم در روز دوشنبه میزبان عباس سلیمی‌نمین استاد دانشگاه و پژوهشگر بود که با او درباره وضعیت سیاسی کشور به گفتگو نشستند.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان که نشست خبری با اهالی رسانه در نمایشگاه داشت، مهمان سیاسی دیگر بود که درباره اقدامات این شورا سخن گفت.

امیر اسماعیل موسوی معاون عملیات نیروهوایی ارتش هم مهمان دیگر این حوزه بود که درباره جزییات عملیات اچ 3 و همچنین نقش نیروهوایی در جنگ ایران و عراق توضیح داد.

عبدالله ناصری، فعال اصلاح طلب، محمدرضا منصوری نماینده مجلس و بهروز نعمتی نماینده تهران در مجلس دیگر مهمانان سیاسی روز دوشنبه بودند که به ترتیب درباره شورای عالی سیاستگذاری، پرونده‌های زمین‌خواری و اصلاحات در قوه قضاییه و اوضاع سیاسی کشور سخن گفتند.


سرویس اقتصادی هم روز دوشنبه مهمان پیروز حناچی معاون بخش بزرگراه و تونل وزیر راه بود که با او درباره وضعیت بزرگراه های تهران سخن گفتند.

باقری مدیرعامل شرکت خط لوله و مخابرات نفت ایران، اسدالله عسگراولادی رییس اتاق ایران روسیه و ایران چین و محمدولی روزبهان رییس سازمان چای دیگر مهمانان اقتصادی روز دوشنبه هشتم آبان بودند که به ترتیب درباره فرسودگی خط لوله منطقه تهران، پیش بینی نرخ ارز و رشد اقتصادی و حمایت از تولید داخلی و چای گفتگو کردند.

سرویس جامعه هم در روز دوشنبه میزبان محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران بود و با او درباره برنامه های شورای شهر برای توسعه تهران مصاحبه کردند.

کاوه مدنی معاون سازمان محیط زیست، شعبان امامی و زهرا نژادبهرام دیگر مهمانان سرویس جامعه بودند که به ترتیب درباره مسایل آموزشی در سازمان محیط زیست و عملکرد مسئولان سیاستگذاری و برنامه هایشان در این حوزه گفت وگو کردند.

سرویس بین الملل هم با یک مهمان به کار خود در روز دوشنبه پایان داد و در گفتگو با محمدعلی حکیم سردبیر خبرگزاری النخیل عراق به بررسی وضعیت کردستان عراق و آینده بارزانی پرداختند.

سرویس ورزشی هم همراه با روزنامه خبر ورزشی روز متنوعی را تجربه کردند و میزبان عبدالعلی چنگیز پیشکسوت فوتبال، بهمن محمدرضایی رییس فدراسیون اسکیت، محمدعلی پنجعلی، حمید استیلی و عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی وزیر ورزش بوده و به مسایل روز این دنیای جذاب پرداختند.

خبر ورزشی هم میزبان کیهانی رییس فدراسیون دوومیدانی، حسن تفتیان دونده دو 100 متر، اصغر حاجیلو و منصور رشیدی و همچنین مریم طوسی دونده زن در روز دوشنبه بود.

روزی با حضور پرتعداد زنان در روزنامه خبر بانوان

روزنامه خبر بانوان هم روز بسیار پرمهمان و شلوغی را تجربه کرد و میزبان زهرا نژادبهرام عضو شورای شهر تهران بود و با او درباره برنامه شورا برای بانوان به گفتگو پرداخت. همچنین فاطمه سعیدی نماینده مجلس مهمان این روزنامه بود که از امید حضور وزیر زن در سال های آینده گفت.

طیبه سیاوشی و فاطمه ذوالقدر هم دیگر مهمانان این روزنامه بودند، پروانه مافی رییس فراکسیون خانواده هم در گفتگو با این روزنامه از انتظار بیشتر زنان برای حضور در کابینه دولت گفت.

سهیلا جبری، طراح لباس برند چیامد، نیک طبع از کارگروه مدولباس، شهربانو امانی، نویدرضا خدیوی مدیرکل رفاه شهری تهران، اعظم سادات نوری عضو شورای شهر دیگر مهمانان این روزنامه در روز چهام نمایشگاه بودند که به ترتیب درباره هویت لباس ایرانی و مشکلات کارآفرینی، لزوم طراحی و ساماندهی مد، انتخاب فاطمه راکعی و زنانه تر کردن نمای شهر، حضور پرسنل بانون شهرداری در مسابقات دارت و شطرنج و ساماندهی دستفروشان گفتگو کردند.

روزنامه خبر جنوب هم روز پرمهمانی را سپری کرد، علی اصغر سلیمی سخنگوی کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس، بهرام پارسایی نماینده شیراز در مجلس، مهدی امیدبخش معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس مهمانان این روزنامه بودند که به ترتیب درباره آزادراه شیراز اصفهان، برگزاری هفته کتاب و نمایشگاه کتاب استانی گفتگو کردند.

نشست‌های متعدد در روز پرجمعیت نمایشگاه

نشست وزیر ارشاد با مدیران مسئول رسانه‌های برتر طرح‌های رتبه بندی، در حاشیه  نمایشگاه مطبوعات برگزار شد و از مهمترین نشست های روز چهارم بود.

 

صبح روز دوشنبه اولین چهره دولتی؛ بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی (گزارش نشست را اینجا بخوانید) بود که در نمایشگاه مطبوعات حاضر شد و پس بازدید از تعدادی از غرفه‌های نمایشگاه، در نشست خبری با اهالی رسانه شرکت کرد.

تقریبا همزمان با نشست او، نشست خبری حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت (گزارش آن را اینجا می توانید بخوانید) در یکی دیگر از تالارهای گفت‌وگوی نمایشگاه در حال برگزاری بود.

عباسعلی کدخدایی (سخنگوی شورای نگهبان) و محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران (گزارش نشست را اینجا می توانید بخوانید) از دیگر چهره‌های سیاسی بودند که عصر امروز با رسانه‌ها نشست خبری داشتند.

بعد از ظهر هم نمایشگاه مطبوعات شاهد حضور اعتراضی تعدادی از سهام‌داران پدیده‌ بود که با به دست داشتن پلاکاردها و سر دادن شعارهای اعتراضی در بخش‌های مختلف سالن شبستان حضور یافتند.

همچنین حضور خبرنگاران رسانه‌هایی که در نمایشگاه حضور نیافتند هم از نکات جالب توجه روز دوشنبه بود.

کارگاه آموزش اوریگامی کودکان در غرفه نبات، برگزاری مسابقه پانتومیم مردمی در غرفه چلچراغ و حضور ارژنگ امیرفضلی در غرفه خط خطی از دیگر اتفاقاتی بود که باعث جذابیت امروز نمایشگاه شد.

نشست‌های تخصصی نمایشگاه هم درحوزه روزنامه نگاری و وضعیت امروز این حرفه هم همانند روزهای گذشته، دوشنبه هشتم آبان هم برگزار شد و مهمترین آن نشست «تحول در تحریریه‌ها در دهه‌های اخیر» با حضور علی اکبر قاضی زاده پیشکسوت روزنامه نگاری بود.

مسابقه‌های مشارکتی غرفه‌های دیگر هم از جمله برنامه هایی بود که مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت.

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 722635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =