شهردار قلب تهران: زمین‌های رها در اطراف دانشگاه تهران، محل زورگیری و خفت‌گیری شده است

شهردار منطقه ۶ تهران در نمایشگاه مطبوعات مهمان خبرگزاری خبرآنلاین بود و به مشکلات منطقه تحت مدیریت خود اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عظیم بابایی شهردار منطقه 6 تهران در غرفه خبرآنلاین واقع در نمایشگاه مطبوعات درباره مشکلات این منطقه و راه حل هایی که باید مورد توجه قرار گیرد تا ساکنان قلب پایتخت، کمتر دچار آزار شوند، گفتگوی کوتاهی داشت که در ادامه می خوانید:

مشکل اصلی منطقه 6 تهران، ترافیک است. راه حل عملی برای مشکل ترافیک در قلب پایتخت چیست؟
بحث ترافیک، بحث کل تهران است ولی منطقه 6 از این لحاظ اولی است. چون روزانه بین 1.5 تا 2 میلیون جمعیت مسافر در این منطقه تردد می کنند. اکثر مراکز دولتی، اداری، آموزشی و بعضا تجاری تهران در منطقه ماست و طبیعی است ورودی و خروجی این منطقه با امکانات موجود همخوانی ندارد.
تلاش کردیم در طول این چند سال،بخش پارکینگ را توسعه دهیم. جز خط 2 بقیه خطوط در منطقه ما ایستگاه دارند، چند خط اتوبوس BRT در منطقه ما راه اندازی شده که باعث تسهیل تردد عمومی می شود. با نیروی انتظامی در حال پایش خیابانها هستیم. منطقه 6 شکل گرفته و بخشی از ترافیک هم از جای دیگری سرریز می شود و در منطقه 6 گره می خورد چون محل کار و مراودات اداری مردم در قلب پایتخت است. از شهروندان عذرخواهی می کنیم که نتوانستیم خدمات در خوری به مردم ارائه دهیم. بیشتر مناسبات ملی و مذهبی در منطقه 6 برگزار می شود، روز قدس، روز دانشجو، نماز جمعه و مانند آن در این منطقه است.

برای رفع مشکلات منطقه، بخش خصوصی پا پیش گذاشته است؟
بله، ما با بخش خصوصی صحبت کرده ایم و برای احداث پارکینگ امتیاز می دهیم. بخش عمده ای از پارکینگهای دولتی و خصوصی در این منطقه راه اندازی شده. به هیچ مجتمع مسکونی، اداری و تجاری، تا پارکینگش را تامین نکند، اجازه احداث نمی دهیم.

استقبال چطور بوده؟
بارها به بخش خصوصی گفته ایم بیایید امتیاز می دهیم و شما پارکینگ احداث کنید. پارکینگ بازده اقتصادی آنچنانی ندارد. حاضریم در کنار احداث پارکینگ، یک طبقه پروانه فضای رفاهی و یک طبقه پروانه فضای تجاری بدهیم. زمین در منطقه 6 گران است و کاملا شکل گرفته. اینجا منطقه حاشیه ای نیست، قلب تهران است. یکی دو پارکینگ در ورودی های منطقه افتتاح شده و برای یک دو پارکینگ دیگر، مذاکرات را شروع کرده ایم.

نوسازی محور بلوار کشاورز، پس از مدتها هنوز تمام نشده و برخی از بخشها همچنان مسدود است. چه زمانی بهسازی این محور به خصوص برای پیاده رو اطراف آب کرج و مسیر دوچرخه تمام می شود؟
بازسازی و نوسازی این محور، تمام شد. آب در آنجا روان است، فضای سبز، المانها و نورپردازی این محور تمام شده. چون می خواستیم پیوست اجتماعی این طرح هم موجود باشد و نظر مردم را لحاظ کنیم، کار متفاوت شد. مردم نظر داشتند بخش شرقی بلوار کشاورز که میدان ولی عصر(عج) است، تازه بازسازی شده و نیاز به بازسازی ندارد. ما هم به نظر مردم احترام گذاشتیم. بخشی به مترو برمی گردد که قرار است به ایستگاه مترو ملحق شود، با تغییرات اخیر مدیریتی دچار مکث شد و انشالله کار این محور تمام شده است.

درباره ساختمانهای اطراف دانشگاه تهران بارها مطرح شده بود هم ساختمانها فرسوده استو معابر با عرض کم و غیراستاندارد، دراطراف وجود دارد. ساماندهی برای ساختمانها و بافت اطراف دانشگاه تهران چه زمانی انجام می شود؟
طرح جامع دانشگاه تهران، مصوب شده است. بخش عمده ای از فضای دانشگاه تهران، امیرکبیر و سازمان انرژی اتمی، تعیین تکلیف قطعی شده اند. مردم اطراف این مناطق مشکل دارند چون نمی توانیم متناسب با سایر بخشهای منطقه به آنها تراکم یا مجوز ساخت و ساز در ارتفاع بدهیم و به این خاطر، متضرر می شوند، برخی از مردم هم رفته اند و حکم قضایی برای این کار گرفته اند، باز هم نمی شود آنطور که باید و شاید به آنها سرویس داد. منتهی شرایط اقتصادی طوری است که نمی شود دانشگاه تهران را به زودی نوسازی کرد چون هزینه زیادی می طلبد. سالهای گذشته بخشهایی از فضای اطراف دانشگاه را تملک کردیم ولی متاسفانه این فضاها تبدیل به فضای بی دفاع شهری و معضلی برای ما شده است.

یعنی چه اتفاقی در زمین های رها شده اطراف دانشگاه تهران می افتد؟
هر شب آنجا افراد معتاد و کارتن خواب، زورگیر و خفت گیر می آیند. ما هم به دانشگاه گفتیم. جلسه گذاشتیم. هیات امنا هم گفتند دنبال می کنیم. گفتند قرار است صندوق ذخیره ارزی به ما 300 میلیون دلار وام بدهد. ولی با این شرایط بعید می دانم به این زودی این وضعیت تعیین تکلیف شود. به شهردار تهران هم منتقل کردیم ولی این بحث نیاز به زمان و بودجه دارد.


46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 723459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =