ترافیک سنگین در برخی مسیر‌های منتهی به مرز مهران/ خروج بیش از یک میلیون زائر اربعین از سه مرز ایران

میزان نوشت: فرمانده انتظامی استان ایلام از ترافیک سنگین در مسیرهای منتهی به مرز مهران خبرداد.

سردار نورعلی یاری گفت: حجم تردد خودرو‌ها به سمت مرز مهران بسیار زیاد است و برای کنترل وضعیت، اقدامات ترافیکی در این محور تشدید شده است.

وی افزود: با توجه به افزایش تعداد خودرو‌ها در مسیر منتهی به مرز مهران، در بسیاری از نقاط ترافیک سنگین و بسیار پر حجم است.

فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به افزایش تردد خودرو‌ها طی روز‌های آینده اظهارکرد: بدون شک با نزدیک‌تر شدن به روز اربعین به تعداد خودرو‌های حاضر در مسیر مرز مهران نیز افزوده شده و در این شرایط به گونه‌ای برنامه ریزی کرده ایم که نیرو‌های ما بتوانند کنترل ترافیکی مسیر را برعهده داشته باشند.

سردار یاری ادامه داد: در حال حاضر در مسیر مرز مهران ۲۷ ایستگاه پلیس را راه اندازی کرده ایم تا از این طریق بتوانیم نظارت کافی داشته باشیم.

وی از تشدید اقدامات ترافیکی در مسیر‌های منتهی به مرز مهران خبرداد و خاطرنشان کرد: اکنون تردد اتوبوس‌ها در مسیر ملکشاهی متوقف شده و اگر نیاز باشد در سایر محور‌های منتهی به مرز مهران نیز محدودیت‌های این چنینی را اعلام خواهیم کرد.

خروج بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار زائر اربعین حسینی از مرزهای سه گانه کشور

ایسنا نوشت: فرمانده قرارگاه اربعین نیروهای مسلح مستقر در مهران از خروج بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار زائر از پایانه‌های مرزهای مهران، چذابه و شلمچه خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار محسن فتحی‌زاده با اشاره به مدیریت جمعیت در پایانه‌های مرزی سه گانه، اظهار داشت: یکی از ماموریت‌های مهم پلیس مدیریت و کنترل لایه به لایه جمعیت در پایانه‌های مرزی است که برای این امر، تمهیدات و تدابیر خاصی وضع شده که هم اکنون در تمامی پایان‌ ها به طور کامل و دقیق اجرا می‌کنیم.

وی با اشاره به هفت گیت مخصوص کنترل جمعیت در پایانه‌های مرزی، افزود: برای این منظور در کنار کنترل مدارک زائران، در ترمینال ها و مبداء زوار، پلیس با ایجاد ایستگاه های سیار و ثابت در مسیرها و محورهای مواصلاتی منتهی به استان های ایلام و خوزستان گذرنامه و ویزای آنان را کنترل و پس از اطمینان کامل مجوز عبور می‌دهد.

وی گفت: برابر آمار تا این لحظه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار زائر از مرزهای رسمی کشور جهت شرکت در مراسم معنوی اربعین حسینی (ع) از کشور خارج شدند.

فرمانده قرارگاه اربعین نیروهای مسلح تاکید کرد: به موجب مقررات و قوانین کشور ایران و عراق، شرط اصلی عبور از مرزهای رسمی داشتن گذرنامه معتبر و ویزا است؛ طبق تفاهم نامه صورت گرفته عبور از مرزهای رسمی بدون مدارک قانونی، غیر مجاز است و شامل مجازات سنگینی از سوی کشور عراق خواهد شد.

بنابر اعلام سایت پلیس، سردار فتحی‌زاده با اشاره به عبور غیر رسمی تعدادی از هموطنان از مرزهای مختلف، گفت: هموطنانی که به هر دلیلی به طور غیر رسمی وارد کشور عراق شوند، توسط مأموران کشور عراق دستگیر شدند و در بازداشتگاه به سر می‌برند و در آینده برای آنها حکم صادر خواهد شد.

فرمانده قرارگاه اربعین نیروهای مسلح مستقر در پایانه مرزی مهران در پایان گفت:طرح‌های کنترل جمعیت نسبت به سال‌های گذشته موفق‌تر بوده و موجبات رضایتمندی زوار حسینی (ع) شده است؛ ما هم به عنوان خادم زائران مراسم اربعین از همراهی و همکاری تشکر و قدردانی می‌کنیم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 723723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =