روز پایانی بزرگ‌ترین دورهمی مطبوعاتی چطور گذشت؟

آخرین روز نمایشگاه مطبوعات در حالی سپری شد که از همان ساعات اولیه تحت تاثیر اعتراض مالباختگان بود. همچنین در روز جمعه برخلاف انتطار چهره‌های شاخص سیاسی و اجتماعی در نمایشگاه حضور پررنگی نداشتند.

مهدی درستی: بیست و سومین دوره نمایشگاه مطبوعات کشور در حالی جمعه 12 آبان به ایستگاه پایانی خود رسید که روزی پرحاشیه‌ای را تجربه کرد.

مالباختگان چند شرکت مالی از ساعات ابتدایی روز جمعه با حضور در نمایشگاه به صورت گسترده‌ای شعار می‌دادند و فضا را تا حد زیادی تحت تاثیر خود قرار دادند.

روز هشتم نمایشگاه اما آنطور که انتظار می رفت، پر جمعیت و پرمهمان نبود، به جز عده ای از مسئولان و چند تن از هنرمندان چهره شاخص دیگری از نمایشگاه مطبوعات در روز آخر بازدید نکرد.

غرفه گروه رسانه ای خبر هم در روز آخر نمایشگاه میزبان چند تن از هنرمندان و همچنین ورزشکاران بود.

در ادامه نگاهی می اندازیم به برنامه های غرفه گروه خبر و نمایشگاه مطبوعات در پایان بیست وسومین دوره برگزاری.

از حضور مدیر حراج تهران تا کسب دو جایزه در اختتامیه

غرفه گروه خبر در روز هشتم نمایشگاه مطبوعات در ساعات ابتدایی روز میزبان جمشید جعفرپور نماینده مجلس و رییس کمیسیون فرهنگی بود.

سرویس فرهنگی خبرآنلاین و خبر جنوب به گفتگو با این مسئول پرداخته اند، متن مصاحبه سرویس فرهنگی راکه درباره تعامل میان مجلس و مسئولان فرهنگی و هنری بود، اینجا می‌توانید بخوانید.

سرویس فرهنگی میزبان دو چهره هنری دیگر هم بود، میثاق جمشیدی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون با حضور در غرفه درباره فعالیت های اخیر خود سخن گفت.

علیرضا سمیع آذر مدیر حراج های تهران، آخرین مهمان غرفه خبر بود که در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات بود که درباره وضعیت بازار هنرهای تجسمی و همچنین حراج تهران گفتگو کرد.

سرویس اقتصادی خبرآنلاین هم در روز پایانی نمایشگاه یک مهمان از همین حوزه داشت.

سرویس اجتماعی هم از بخشی از کسبه پلاسکو و همچنین معاون اقتصادی شهردار میزبانی کرد و با او درباره برنامه های شهرداری به گفتگو نشستند.

روزنامه خبر ورزشی هم میزبان مهدی حب درویش رکوردار روپایی زدن، امیرحسین احمدی قهرمان مسابقات فوتبال pes، علی لطیفی سرمربی اکسین البرز و تیم کوتاه قامتان استقلال و پرسپولیس بود که با هر یک به ترتیب درباره وضعیت ورزشی و برنامه های رکوردزنی، تجربه شرکت در مسابقات جهانی بازی pes، وضعیت تیم اکسین البرز و برنامه های تیم کوتاه قامتان در آینده صحبت کردند.

گروه رسانه‌ای خبر در پایان نمایشگاه هم با کسب دو جایزه فرهنگستان و غرفه فعال در گروه موسسات مطبوعاتی به کار خود در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات پایان داد.

از اعتراض شدید مالباختگان تا حضور کمرنگ چهره‌های شاخص

هشتمین و آخرین روز نمایشگاه مطبوعات، صبح خود را با اعتراض گسترده چند گروه از مالباختگان شرکت های مالی آغاز کرد که در تمام نمایشگاه در حال شعار دادن بوده و فضا را به طور کلی تحت تاثیر قرار دارند، این اعتراض ها تا ساعت های پایانی نمایشگاه هم ادامه داشت و حتی در زمان برگزاری اختتامیه هم خلل وارد کرد.

روز جمعه اما با وجود اینکه انتظار می‌رفت به تجربه‌ای شلوغ و پرمهمان بدل شود این اتفاق نیفتاد و تعداد اندکی از چهره‌های شاخص به بازدید از نمایشگاه پرداختند. حضور مردم هم مانند روز پنجشنبه پر تعداد بود.

همچنین در این روز تفاهم‌نامه معاونت مطبوعاتی و سازمان تامین اجتماعی به ادارات بیمه ابلاغ شد.

اینفوگرافیک وظایف مطبوعات و رسانه ها از دیدگاه رهبر معظم انقلاب به مدیران مطبوعات و خبرگزاری های حاضر در نمایشگاه مطبوعات در ساعات پایانی نمایشگاه به مسئولان غرفه ها اهدا شد.

از دیگر برنامه هایی که در روز هشتم مورد استقبال قرار گرفت، گرفتن عکس یادگاری با پرچم بارگاه ملکوتی ابا عبدالله الحسین(ع) بود. قرعه کشی‌هایی هم که غرفه رسانه‌های مختلف از روز اول وعده آن را داده بودند در عصر روز جمعه برگزار شد که بازدیدکنندگان زیادی از آن استقبال کردند تا ببینند شانس‌شان برده است یا نه؟

مسابقات سرگرمی غرفه ها مانند بازی های فکری، تست گویندگی و دوبلوری و پانتومیم هم بار دیگر همانند روزهای گذشته برگزار شد و مورد استقبال قرار گرفت.

جلسه بررسی مشکلات خانه مطبوعات استان‌های کشور با حضور مدیرعامل خانه مطبوعات استان تهران و مدیران خانه‌های مطبوعات استان‌های کشور هم روز گذشته برگزار شد.

نشست‌های تخصصی و عمومی باقی مانده هم درموضوعات متنوع در آخرین روز نمایشگاه برگزار شد.

اختتامیه نمایشگاه مطبوعات هم از ساعت 4:30 روز هشتم آغاز شد و با سخنرانی مسئولان حاضر و اعلام برگزیدگان به پایان رسید. (گزارش آن را اینجا می توانید بخوانید)

معاون علی شمخانی دبیرشورای عالی امنیت ملی هم همانطور که او در اختتامیه وعده داده بود در شامگاه جمعه با مال‌باختگان دیدار و گفتگو کرد.

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 723893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =