ایرنا نوشت: روزنامه صهیونیستی جروزالم پست خبر داد که طرح جمهوریخواهان برای تغییر برجام به دلیل عدم استقبال سناتورها بایگانی شد.

جروزالم پست دیشب (18 آبان) خبر داد که پس از آنکه مشخص شد که طرح سناتور های جمهوریخواه 50 رای لازم برای تصویب در سنا را به همراه ندارد، کنار گذاشته شد. طرح مشترک باب کورکر و تام کاتن به منظور برآورده ساختن دغدغه های برجامی رئیس جمهوری آمریکا آماده شده بود و بلافاصله پس از انتشار با انتقاد دولت های اروپایی و دمکرات ها مواجه شد که آن را تغییر یکجانبه برجام می دانستند.

دونالد ترامپ ماه پیش اعلام کرد که پایبندی ایران را به برجام تائید نکرده و نخواهد کرد و از کنگره خواست تا برخی از مفاد برجام را تغییر دهد. کنگره 60 روز فرصت یافت تا اقدامی در این زمینه صورت داده و یا برجام را تغییر داده و یا تحریم های ایران را بازگردادند. به نوشته جروزالم پست، نیمی از این فرصت قانونی گذشته و مقام های دولت ترامپ نه با دمکراتهای میانه رو که رای آنها در تصویب هر گونه طرحی موثر است رایزنی کرده اند و نه متحدان اروپایی آمریکا را در این زمینه همراه ساخته اند.
از سوی دیگر کمیته سیاست خارجی مجلس نمایندگان آمریکا نیز از تصمیم گیری های آتی به کلی بی اطلاع است. به گفته دستیار یکی از اعضای جمهوریخواه کنگره، در جریان سفر اخیر مقام های اروپایی به واشنگتن، سناتور های دمکرات و جمهوریخواه با این دیپلمات ها دیدار کردند و ترامپ و دستیارانش دورادور نظاره گر بودند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 726106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =