رییس جمهور با اشاره به تشدید تحریم ها علیه ایران گفت: به شما قول می‌دهم که صادرات صنعت ملت ایران در طول سال آینده از 18 میلیارد دلار به 60 میلیارد دلار خواهد رسید.

به گزارش ایسنا محمود احمدی‌نژاد صبح روز شنبه در مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن با اشاره به تهدیدها و تحریم‌هایی که از سوی زورگویان علیه ملت ایران صورت می‌گیرد و با بیان این‌که " می‌بینید تا تقی به توقی می‌خورد، می‌گویند تحریم می‌کنیم" خطاب به زورگویان گفت: شما هنوز ملت ایران را نشناخته‌اید و قادر نیستید، بشناسید. به شما می‌گویم که صدتا مثل شما نیز قادر نخواهند بود که حرکت کاروان رو به پیشرفت ملت ایران را متوقف کنند.

اهم سخنان رییس جمهور عبارت است از:

  • چهار سال پیش ملت ایران را تحریم کردید و ملت ایران در طول این چهار سال صادرات کالاهای صنعتی خود را از 6 میلیارد دلار تا 18 میلیارد دلار رساند. اکنون نیز شما دوباره تحریم کرده‌اید، ولی من به شما قول می‌دهم که صادرات صنعت ملت ایران در طول سال آینده از 18 میلیارد دلار به 60 میلیارد دلار خواهد رسید؛ چراکه ما به همت و اندیشه صنعتگران‌مان ایمان و اعتقاد داریم.
  • آن‌ها می‌خواستند جلوی ملت ایران را بگیرند که ملت ایران بزرگ نشود و پیشرفت نکند، ولی ملت ایران بزرگ شده و پیشرفت کرده است.
  • ایران بزرگ است و خیلی بزرگتر از آن است که در ذهن کوچک شما بگنجد، فکر نکنید با حرف زدن، کاغذ نوشتن و امضاء کردن پای کاغذ‌ها می‌توانید جلوی حرکت ملت ایران را بگیرید.
  • آیا ما قادر نیستیم کالای ایرانی را به نقاط مختلف ببریم و عرضه کنیم. باور من این است که ما قادریم و افق نگاه ما نیز باید آن‌جا باشد.
  • خطاب به تمام کسانی که می‌خواهند جلوی پیشرفت ملت ایران را بگیرند، اگرحنجره‌های‌تان را نیز پاره کنید و تمام قدرت خود را جمع کنید قادر نخواهید بود جلوی حرکت رو به جلوی ملت ایران را بگیرید.
  •  ما به دنبال استیلا بر جهان نیستیم، هدف از دیپلماسی نیز مسلط شدن ما بر ملت‌ها و تضییع حقوق ملت‌ها نیست.
  • برخی تصور می‌کنند که با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها تولید کشور در کوتاه مدت آسیب می‌بیند ولی من این اعتقاد را ندارم؛ چراکه اولا به همت و اندیشه صنعتگران ایرانی ایمان دارم و سازوکارهایی نیز در جهت حمایت از صنعت طراحی شده است و ما چندین ابزار در اختیار داریم بخشی از افزایش هزینه‌های تولید را خود دولت متقبل می‌شود و همچنین بخشی از هزینه‌های اصلاح کیفیت را، بحث تعرفه نیز در دست دولت است. البته مشکلی به نام قاچاق کالا دارد که ان‌شاءالله در دولت دهم تکلیف آن را نیز مشخص می‌کنیم.
  • برخی می‌خواهند کالاهای بنجل وارد بازار ایران کنند که بازار را بشکنند که ان‌شاء‌الله با همت شما در برابر ‌آن‌ها نیز خواهیم ایستاد. دولت درصدد است تعرفه گمرکی و سیستم گمرکی را به سرعت اصلاح کند و کنترل کنید که کالای شما صنعتگران با قیمت مناسب به فروش برسد و به مردم نیز فشار وارد نشود.
  • ما باید در جهت پیشرفت ایران تمام تلاش‌مان را بکنیم. بدخواهان ملت ایران از شنیدن این حرف‌ها عصبانی می‌شوند، قطعنامه می‌دهند و سر و صدا می‌کنند. ایران هیچ وقت لشگرکشی نکرده است، ولی من اینجا خطاب به بدخواهان ملت ایران می‌گویم که سر جای‌تان بنشینید و اگر روی‌تان را زیاد کنید ملت ایران به شما سیلی خواهند زد که راه خانه‌تان را گم کنید.
  • ما همه یک خانواده هستیم، همه باید کمک کنیم دست به دست هم بدهیم و ایران را بسازیم. جایگاه ملت ایران چیزی نیست که اکنون در آ‌ن است، بشتابید و حرکت کنید که فردای روشن از آن ماست.
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 72679

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =