ایسنا نوشت: ائتلاف اسلامی نظامی به اصطلاح ضد تروریسم در یک رسوایی که به کام اسرائیل تمام شد فایل ویدیویی را در این نشست منتشر کرد که در آن به ارتباط مقاومت فلسطین با "تروریسم" پرداخته شده بود!

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، در این فایل ویدیویی صحنه‌هایی از انتفاضه الاقصی در سال ۲۰۰۱ در راستای صحبت از "اقدامات تروریستی" منتشر شد.

شبکه اسکای نیوز و الجزیره این صحنه‌ها را به نقل از شبکه اصلی که جزئیات کنفرانس این ائتلاف در ریاض را پخش کرده بود، منتشر کردند.

فعالان صحنه‌ای را از یک فلسطینی که با اشغالگران مقابله می‌کند در راستای صحبت از تروریسم و گروه‌های تندرو آورده‌اند.

فعالان نسبت به هرگونه اقدام تحریک آمیز علیه فلسطینی‌ها و برچسب زدن تروریسم به آن‌ها هشدار دادند.

افیحای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در این راستا گفت: شاهدی از خودشان شهادت داد. اعراب حرف درست را زدند، حالا چه این سخن سهوی باشد چه عمدی.

وی گفت: تروریسم، تروریسم است و هرگز با اصطلاحات زیبا عوض نمی‌شود چراکه قصد و عمل یکی است.

این افتضاح در نشست روز یکشنبه وزیران دفاع و رهبران ارتش ائتلاف اسلامی به اصطلاح ضد تروریسم صورت گرفته است.

با وجود خوشحالی اسرائیل از این اقدام عربستان، اما هزاران تن نیز علیه ائتلاف اسلامی نظامی سعودی به خشم آمده و گفتند، این ائتلاف  مسلمانان را به خاطر ترس از آمریکا و دوستی با اسرائیل خوار کرده است.

ائتلاف متحدان عربستان تا این لحظه از پخش این فایل عذرخواهی نکرده است. تحلیلگران معتقدند که این فایل ویدیویی با گزارش‌هایی که درباره هماهنگی میان عربستان و اسرائیل است، ارتباط دارد.

مقاومت فلسطین در حقیقت انتظار نداشت که این ائتلاف از مجهز کردن ارتشی برای آزادسازی مسجد الاقصی خبر دهد اما انتظار هم نداشت که جزو دشمنانی شود که ادعای مسلمان بودن می‌کنند.

عربستان دسامبر ۲۰۱۵ از تأسیس ائتلاف اسلامی نظامی به اصطلاح ضد تروریسم با حمایت آمریکا خبر داد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 731690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =