ایلنا به نقل از رئیس‌ اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین نوشت: پتروشیمی‌ها سند بارنامه محصولات خود را از فجیره و ابوظبی صادر می‌کنند و همین سند بارنامه‌ها باعث شده تا چینی‌ها مطالبات پتروشیمی‌ها را ندهند.

اسدالله عسگراولادی گفت: مشکل‌ اصلی برای وصول مطالبات موضوع پولشویی‌ است زیرا پتروشیمی‌ها سند بارنامه محصولات خود را از فجیره و ابوظبی صادر می‌کنند و همین سند بارنامه‌ها باعث شده تا چینی‌ها مطالبات پتروشیمی‌ها را ندهند و بگویند این پول باید به حساب بانکی در فجیره یا ابوظبی واریز شود نه به ایران.

او در خصوص مشکلات به وجود آمده در انتقال بانکی وجوه پتروشیمی‌ها از چین به ایران اظهار داشت: چندی پیش نماینده بانک مرکزی  به چین سفر کرد و اعلام شد که به زودی این موضوع حل خواهد شد.

وی گفت: مشکل‌ اصلی برای وصول مطالبات موضوع پولشویی‌ است زیرا پتروشیمی‌ها سند بارنامه محصولات خود را از فجیره و ابوظبی صادر می‌کنند و همین سند بارنامه‌ها باعث شده تا چینی‌ها مطالبات پتروشیمی‌ها را ندهند و بگویند این پول باید به حساب بانکی در فجیره یا ابوظبی واریز شود نه به ایران.

وی افزود: البته به لحاظ قانونی نیز حق با آنهاست زیرا جنسی که باید از ایران بار می‌شد از ابوظبی ارسال شده و بهانه چینی‌ها هم درست است و اشتباه از سوی شرکت های پتروشیمی‌ ایران بوده است.

عسگراولادی با بیان اینکه برای دانشجویان ما در چین و مالزی نیز مشکلاتی به وجود آمده، گفت: خانواده‌های این دانشجویان برای دیدار فرزندان خود به این کشورها سفر می‌کردند اما از چین و مالزی اقدام به خرید کالا کرده و آن را به ایران ارسال کردند.

وی با بیان اینکه این موضوع از قبل بوده و به سفر ترامپ مربوط نمی‌شود، افزود: خانواده‌ای ۱۰۰هزار دلار همراه خود به چین می‌برد و آنجا کالا تهیه می‌کند و آن را به ایران بار می‌کند این در حالی است که مالیات آن را نمی پردازد.

رئیس‌اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین گفت: البته مشکل دانشجویان در حال‌ حل شدن است اما گرفتاری اصلی مربوط به تحریم‌های بانکی است که همچنان ادامه دارد.

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 731791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
    0 0
    اون پاراگراف متن رو ده بار دیگه هم تکرار کنید که نوشته های سایتتون بیشتر بشه. کلید کنترل و سی و بعد کنترل وی . افرین