داوری‌ها در لیگ آزادگان صدای همه را درآورده است. چیدمان‌های عجیب داوران، استفاده از داوران بی‌تجربه، توجه بیش از حد به چند داور خاص و بدتر از همه دخالت‌های عجیب برخی ناظران که لحظه آخر و قبل از شروع بازی دستورهای غیر متعارف به داوران جوان می‌دهند، فضای لیگ آزادگان را از یک رقابت برابر و عادلانه دور کرده است.

لیگ آزادگان هفته به هفته حساس‌تر می‌شود و انگار میان این حساسیت و میزان دقت آنهایی که وظیفه چیدمان داوری را بر عهده گرفته‌اند، نسبت معکوس وجود دارد! هر چه بازی‌ها حساس‌تر می‌شود، دقت در چیدمان پایین می‌آید. واقعاً حواس فدراسیون به این چیدمان‌ها هست؟ نمی‌خواهیم به جامعه داوری تهمت بزنیم یا شایعاتی که پیرامون برخی قضاوت‌ها وجود دارد را باور کنیم اما همین چیدمان عجیب به شایعات دامن می‌زند.

دیروز در لیگ آزادگان، اشتباهات داوری بیداد می‌کرد. البته که اتفاق تازه‌ای نیست. هفته قبل هم اشتباه داوری داشتیم. تقریباً هفته‌ای نیست که داوران به نفع چند تیم و علیه چند تیم دیگر اشتباه نکنند و صدای تیم‌ها را درنیاورند. رئیس کمیته داوران غیر از شمردن این اشتباهات چه کار مثبتی انجام می‌دهد؟ چیدمان داوران چرا اصلاح نمی‌شود؟ ناظران چرا و به چه حقی ذهن داوران را به هم می‌ریزند؟ کسی جواب این سؤال‌ها را می‌داند؟

* این یادداشت در ستون حرف‌آخر دوشنبه ۱۳  آذر روزنامه خبرورزشی چاپ شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 733937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =