تسنیم نوشت: معاون پایش و نظارت اداره‌کل محیط زیست استان تهران با بیان اینکه کیفیت هوای تهران امروز دوشنبه در شرایط ناسالم برای گروههای حساس قرار گرفت، توضیحاتی را درباره شرایط بحران و تعطیلی ادارات بابت افزایش آلودگی هوا ارایه کرد.


محمد رستگاری درباره اخباری مبنی بر اینکه گفته می‌شود امروز دوشنبه شاخص‌های ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون به 180 رسید و در این شرایط باید تمهیدات جدی اندیشیده شود، گفت: چنین شایعاتی که در این ایام در سال‌های اخیر و حتی امسال مطرح شده کذب محض است.

وی ادامه داد: در سالهای اخیر و امسال در اثنای زمان آلودگی هوا اخبارهای کذب مبنی بر رسیدن شاخص‌ها به 180 منتشر شده که دروغی بیش نیست و دستگاه‌های اندازه‌گیری آلودگی هوا به‌طور کامل و در صحت اعداد واقعی را بدون هر گونه مشکلی اعلام می‌کنند.

معاون پایش و نظارت اداره کل محیط زیست استان تهران تصریح کرد: میانگین شاخصهای ذرات معلق امروز عصر به 146 رسید و بالاترین شاخصها با عدد 170 در منطقه 13 تهران بوده است.

به‌گفته رستگاری، بنابراین میانگین کیفیت هوای تهران امروز در شرایط ناسالم برای گروههای حساس قرار گرفت و به‌دلیل تداوم آلودگی تمهیداتی در کارگروه مربوطه اندیشیده شد.

وی با بیان اینکه "اگر میانگین شاخص‌های ذرات معلق به بالاتر از عدد 300 برسد در شرایط بحران قرار می‌گیریم"، گفت: در صورت پدید آمدن این شرایط، فعالیت‌ها تعطیل خواهد شد و ادارات نیز بنابر تصمیمات دستگاه‌های ذی‌ربط تعطیل می‌شوند.

رستگاری تصریح کرد: حتی در صورت رسیدن اعداد بالاتر از 200 نیز تمهیداتی برای مردم در نظر گرفته می‌شود اما خوشبختانه به آن شرایط نرسیده‌ایم و امیدواریم با برنامه‌های پیش‌ِرو شاهد بهبود کیفیت هوای پایتخت و کلان‌شهرها باشیم.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 738330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
    0 0
    خدا لعنت کنه این محیط زیست رو که میاد میانگین شاخص رو درنظر میگیره. اخه چطور میانگین میگیری؟ بین چنتا مرکز و اونم در کدوم مناطق؟ بالای 150 میشه ناسالم برای همه و باید شهر رو تعطیل کنن. جنایت در روز روشن همینه. هفته ای پانصد نفر بر اثر عوارض الودگی هوا فوت میکنن. آقایون با ماشین هاشون میرن و میان و تو خونه هم در اسودگی کاملن . یه روز بیان با اتوبوس و مترو برن ببینن دووم میارن یا نه.
  • اهوازی A1 ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
    0 0
    خوش بحال تهرانیها اگه این معیار درست باشه اهواز باید مرتب تعطیل بشه
  • بی نام A1 ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
    0 0
    خود سامانه آنلاین برای مناطق 13 و 20 تا عدد 188 رو نشون داده اونقت میگن کذب محضه؟؟؟ میانگین هم تا بالای 160 بالا رفته بود و خود سامانه انلاین نشون می داد. شاخص بالای 150 برای کل جامعه خطرناکه و باید کل سازمان ها تعطیل بشه
  • بی نام IR ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
    0 0
    برنامه های پیش رو... ببخشید به غیر از تعطیل کردن تو این چندسال مگه برنامه دیگه ای داشتید و دارید
  • بی نام A1 ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
    11 0
    میگه دروغ مجضه اما یک خط پایین تر میگه فلان جا به 170 رسیده بود.بابا جان از 22 منطقه تهران حداقل 15 منطقه نزدیکای 170 بودند .لابد باید بعضی جاها بره 220 تا حومه تهران که خلوته بشه 170 تا تعطیل کنید؟
  • احمد RO ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۸
    0 0
    یعنی امروز شاخص هوای تهران ۱۵۴بود اینقدر اوضاع وخیم بود وای به حال مون که برسه به ۱۸۰ یا بالاتر من امروز داشتم بالا میاوردم تو خیابون نمیدونم ۱۸۰رو چجوری میتونم تحمل کنم