سرنوشت تلخ تیمی که امتیازش به استانی دیگر منتقل شد/ فلاح‌دار: مسئولان قم از فوتبال خوششان نمی‌آید

علی فلاح‌دار سرمربی صبای قم از مشکلات تیمش خسته شده است.

نوید اصغری- خبرگزاری خبرآنلاین؛ صبای قم، تیمی که امتیاز آن از تهران منتقل شد و این انتقال با انتقادهای زیادی مواجه بود، حالا به روزی افتاده که حتی ممکن است به لیگ دسته دوم سقوط کند. صبا که سابقه چند سال حضور در لیگ برتر را دارد، حالا به لیگ یک سقوط کرده و حتی ممکن است از لیگ یک هم به لیگ دو سقوط کند. این تیم هم اکنون با 10 امتیازی که از 17 مسابقه گرفته، در رده هفدهم جدول لیگ یک است و برای اینکه در لیگ یک بماند باید تلاش زیادی کند.

این تیم اصلا وضعیت خوبی ندارد و به دلیل مسائل مالی، بازیکنانش هم رو به اعتصاب آورده اند. درمورد وضعیت صبا با علی فلاح دار سرمربی این تیم گفت و گو کرده ایم.

*ظاهرا امسال مشکلات صبای قم به اوج رسیده...

مشکلات تیم ما برای امسال و سال گذشته نیست، این مشکلات از زمان دایی هم در صبا وجود داشت. من فکر می کنم مسئولان استان قم در کل از فوتبال خوششان نمی آید و برای کمک به ما راغب نیستند. من از آن ها ناامید شده ام. البته فقط کمک مربوط به استان نیست و منظور من کسانی هستند که باید به ما کمک کنند اما نمی کنند. این یک بحث کاملا جمعی است. صبا تنها تیم فوتبال استان قم است و همه مسولان مربوطه باید به ما کنند. من به عنوان سرمربی نمی توانم به تنهایی مشکلات تیم را حل کنم. این یک واقعیت است.

*به نظر شما چه زمانی قرار است مشکلات مالی و... حل شود. در هر صورت مردم فوتبال را دوست دارند و طبق گفته شما این تیم تنها تیم استان است.

همه باید برای حل مشکلات کمک کنند. شاید باور نکنید ولی من در حال حاضر سعی دارم از ارتباطات بیرون استان خود استفاده می کنم فقط برای اینکه مشکلات تیم هرچه سریع تر حل شود. من از زمانی که به این تیم آمدم سعی کردم تغییرات کلی در تیم به وجود بیاورم و این تغییرات در بازی تیم من هم به خوبی پیداست. اما من بعید می دانم از مسولان استان کسی کاری برای صبا انجام دهد. ما تلاش خود را انجام دادیم ولی مثل اینکه هیچکس از درون استان قصد کمک به ما را ندارد.

*شخص خاصی وعده ای به تیم نداده است که مشکلات حل می شود و... . کسی حرفی از درست شدن مشکلات نزده است؟

باز هم می گویم، از درون استان حتی کسی وعده ای هم به ما نداده است چه برسد به حل مشکلات صبا. در هر صورت باید واقعیت ها را گفت و متاسفانه تا حالا کسی به ما وعده ای برای حل مشکلات تیم نداده است. من بارها سعی کردم گروه های مختلف مسئول را به یکدیگر نزدیک کنم برای حل مشکلات صبای قم، اما باید بگویم علاقه ای که باید برای کمک به ما باشد وجود ندارد و علاقه مهم ترین مسئله است. تیمی که برایش زحمت کشیده نشده است مسلما این شکل مشکلات طبیعی است. این حالت در تیم پاس همدان هم رخ داد، در آنجا به دلیل اینکه برای تیم زحمتی کشیده نشده بود دیدید که به چه روزی افتاد. اگر شما تصمیم می گیرید در یک استان مباحث فرهنگی و ورزشی راه اندازی کنید باید برایش زحمت کافی بکشید و برنامه ریزی کنید. متاسفانه هیچ یک از مسائلی که عرض کردم برای صبای قم رخ نداده است و شاهد هستیم که تیم به چه روزی افتاده است. بازهم تاکید می کنم که این مسائل در زمان علی دایی هم وجود داشت و حتی دست به اعتصاب هم زدند اما من در حال حاضر به بازیکنانم اجازه اعتصاب نمی دهم.

* در تمرینات صبای قم 7 یا 8 نفر بیشتر شرکت نمی کنند. دلیلش چیست؟

قطعا مشکل مالی اصلی ترین دلیل این اتفاق است. شاید اگر من حضور پیدا نمی کردم حتی بازیکنان من این سه بازی گذشته را هم انجام نمی دادند. درود به شرف بازیکنان صبا که با وساطت من در این بازی ها شرکت کردند. از بازیکنی که با او قراردادی بستند بر اساس وعده و وعید، چه انتظاری می رود. اما با وعده که کار دست نمی شود. ما در حال حاضر هیچ پرداختی نداشتیم. بازیکن نیم فصل است که پول نگرفته، بعد من باید بیایم مشکلات تیم را در این سه هفته که روی نیمکت این تیم هستم حل کنم. واقعا من به بازیکنانم درود می فرستم که حتی با این مشکلات هم از جون و دل برای تیم دارند زحمت می کشند. امیدوارم هرچه زودتر مشکلات تیم پیگیری شود.

43 43

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 738629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =