مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از حمایت تسهیلاتی برای اجرای طرح‌های صنایع دستی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ رضا علیزاده با اشاره به نقش صنایع دستی در ابعاد مختلف و پتانسیل‌های موجود در این حوزه اظهار داشت: صنایع دستی پلی میان اقتصاد و فرهنگ است که توسعه آن نه تنها به اشتغال زایی و اقتصاد، بلکه به معرفی فرهنگ اصیل ایرانی کمک شایانی می‌نماید.

وی تولیدات سنتی را ابزاری منحصربفرد برای دستیابی به افزایش تولید ملی و اهداف کلان اقتصاد مقاومتی قلمداد نمود و تاکید کرد: آنچه مسلم است عرصه صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که مصداق بارز این اهمیت را می‌توان در توجه و تاکید مقام معظم رهبری حیطه ابلاغ سیاست ‌های کلی برنامه ششم توسعه مشاهده کرد که در بند ۵۱ این سیاست ‌ها به طور مشخص و محرز بر حمایت از صنایع‌ دستی تاکید و توصیه شده است.

این مسئول با اشاره به نقش صنایع دستی در توسعه فضای کسب و کار و درآمدزایی بومی، تولیدات سنتی در گیلان را نمونه‌ای ممتاز در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی خواند و افزود: تولیدکنندگان صنایع دستی بعنوان میراث بانان فرهنگ و تمدن این استان برای گسترده سازی سطح فعالیت‌های خود نیازمند حمایت‌های دولتی و سرمایه گذاری بخش خصوصی هستند.

علیزاده با اشاره به حمایت‌های صورت گرفته در گیلان با محوریت صنایع دستی خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۵۷طرح جهت دریافت تسهیلات به بانکهای ملی، رفاه، تجارت و سینا معرفی شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان حجم اعتبار تسهیلات اعطایی برای این تعداد طرح را ۳۳میلیارد و پانصد میلیون ریال اعلام کرد و گفت: درحال حاضر امکان پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به ویژه در حوزه اشتغال روستایی فراهم است و فعالان صنایع دستی و علاقمندان به ایجاد اشتغال پایدار روستایی می‌توانند نسبت به ارائه طرح خود اقدام کنند.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 740240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =