ایرنا نوشت: خارج شدن حساب کاربری جولیان آسانژ بنیانگذار سایت افشاگر ویکی لیکس در شبکه اجتماعی توییتر از دسترس کاربران، خبرساز شد.

تارنمای خبری واشنگتن اگزمینر گزارش داد: حساب توییتر جولیان آسانژ روز یکشنبه درست پیش از آغاز جشن کریسمس حذف و از دسترس کاربران این شبکه خارج شد. حساب توییتری منتسب به آسانژ که بیش از 600هزار دنبال کننده داشت، بار دیگر در بامداد روز دوشنبه فعال شد. این درحالی بود که آخرین پیام توییتری آسانژ مربوط به کاریکاتوری از 'بابا نوئل' بود که برای ارسال هدایای کریسمس از فهرست ویکی لیکس با مشخص کردن افراد 'خوب' و 'بد' استفاده می کرد.

این حساب توییتر پس از فعال شدن، در ابتدا پنج هزار دنبال کننده داشت که به سرعت به 388هزار دنبال کننده رسید. این حساب اکنون 631 هزار و 802 دنبال کننده دارد. مسئولان توییتر به این درخواست که علت حذف و خارج از دسترس شدن حساب توییتر آسانژ چه بود، پاسخی ندادند.

*** نیروی دریایی آمریکا نام جولیان آسانژ را توییت کرد

از سویی دیگر تارنمای خبری 'هیل' نیز گزارش داد نام 'جولیان آسانژ' توسط حساب توییتر رسمی نیروی دریایی آمریکا به یکباره توییت و انتشار یافت.

نیروی دریایی آمریکایی در توضیح این مساله که اندکی بعد، این عبارت را از حساب توییتر رسمی خود حذف کرد، آن را ' اشتباهی غیر عمد' خواند.

نیروی دریایی آمریکا در توضیح این امر در حساب رسمی توییتر خود نوشت: صبح امروز (دوشنبه) یک خطای غیر عمد توسط یکی از اعضای تیم اطلاعات دیجیتال رسانه ای دفتر نیروی دریایی آمریکا منجر به نوشته شدن غیر عمدی عبارت جولیان آسانژ و انتشار آن از حساب رسمی توییتر نیروی دریایی آمریکا شد.

نیروی دریایی آمریکا افزود: این نام که تنها چند ثانیه بیشتر بر روی این حساب توییتری باقی نماند، بلافاصله توسط همان کاربری که مرتکب این اشتباه غیرعمدی را انجام داده بود، حذف شد.
هیل نوشت: این درحالی بود که حساب توییتر جولیان آسانژ برای مدتی حذف و از دسترس خارج شده بود و صبح دوشنبه دوباره این حساب در شبکه های اجتماعی ظاهر شد، هنوز مشخص نیست که چرا این حساب بطور موقت از شبکه اجتماعی توییتر حذف شده بود.

جولیان آسانژ 46 ساله بنیانگذار سایت افشاگر ویکی لیکس که در سال 2010 از سوی سیستم قضایی سوئد متهم به آزار جنسی شده بود، از بیم آنکه در صورت رفتن به سوئد به دلیل افشاگری های صورت گرفته از این کشور به آمریکا مسترد شود، در سال 2012میلادی به سفارت اکوادور در لندن گریخت و درخواست پناهندگی وی پذیرفته شد.

درحالیکه دستگاه قضایی سوئد در 19 ماه مه 2017 تحقیق دراین رابطه از آسانژ را کنار گذاشت و خواستار ابطال حکم بازداشت اروپایی وی شد اما پلیس انگلیس همچنان مترصد بازداشت وی به دلیل نقض برخی قوانین وثیقه گذاری دراین کشور است و آسانژ، همچنان در سفارت اکوادور محبوس است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 740720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =