معاون وزیرخارجه روسیه: بر سر اصل تقسیم دریای خزر توافق شده است

گریگوری کاراسین معاون وزیرامور خارجه روسیه در مصاحبه با روزنامه کامرسانت گفت: اصل تقسیم دریای خزر مورد توافق قرار گرفته است اما من اکنون ترجیح می دهم وارد جزئیات نشوم. .

به گزارش خبرگزاری ریانووست با این همه  اما کاراسین به این سوال که آیا در سال 2018 کنوانسیون وضعیت حقوقی دریای خزر بامضا خواهد رسید پاسخ نداد و گفت من فرد با تجربه ای هستم و به همین دلیل قطعا نمیگویم بله.

پیش بینی میکنم که دستور کار پنجمین اجلاس خزر روسای جمهور در قزاقستان کاملا غنی خواهد بود. اما همزمان با نزدیک تر شدن زمان اجلاس در سطوح عالی، احتمالا نکات ظریفی به منصه ظهور برسند که نیاز به توافقات اضافی دارند.

به همین خاطر دیدار وزرای امور خارجه یا کار گروه جهت مشخص نمودن این نکات ظریف را رد نمیکنم. کاراسین در مورد اوکراین گفت: امیدوارم که نیروهای صلحبان در سال 2018 در دونباس مستقر شوند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 741522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر از آلمان ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
    15 3
    منتظر معاهده ترکمانچای دوم هستیم. لازم به ذکر است که سهم ایران از منافع دریای خزر ۵۰ درصد از کلیه منافع بر طبق توافق با دولت شوروی سابق بوده است . بر اساس حقوق بین الملل تغییرات داخلی کشورها در تعهدات و معاهده های بین المللی بی اثر است . لذا فروپاشی شوروی سابق بر این معاهده که در زمان حکومت پهلوی منعقد گردیده از دیدگاه حقوق بین الملل اثر ندارد و سهم ایران همان پنجاه درصد سابق است . اما حضور جت های روس در سوریه مجانی نخواهد بود . دوستان میهن دوستی فقط جانفشانی برای خاک میهن نیست . دفاع از آب و خاک مهمه . تازه اول آبه بعد خاک متاسفم که اقتداری در دریای خزر نداریم .
  • بی نام A1 ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
    7 1
    55 درصد
  • بی نام A1 ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
    9 1
    هم زیرزمینی هم هوایی هم دریایی هم فضایی 55 درصد
  • بی نام DE ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
    4 1
    منظور از توافق که اینجا گفته بین روسیه قزاقستان، اذربایجان و ترکمنستان بوده، ما که اصلا سهمی نداریم