۳ انتظار ما از نمایشگاه سی‌ای‌اس ۲۰۱۸؛ بزرگ‌ترین تِک شوی سال

هر سال در ژانویه کمپانی‌های بزرگ و کوچک در حوزه فناوری، خودرو، بهداشت و سلامت و لوازم خانگی؛ بزرگ‌ترین شوی فنی سال را در لاس‌وگاس برگزار می‌کنند و امسال در 2018 نیز از روز سه‌شنبه 19 دی تا جمعه 22 دی 1396 جدیدترین محصولات خود را به رخ رقبا می‌کشند.

به گزارش خبرآنلاین، اخیرا با عرضه پهپادی که قادر به حمل انسان است، یا سیستم‌های نوین خودرو مبتنی بر هوش مصنوعی و یخچال فریزرهایی که نصف شب درب خود را به روی شما باز می‌کنند؛ همگی حکایت از بهترشدن زندگی ما دارند.{لینک}

سی ای اس 2018 رسما از نهم تا 12 ژانویه است و بزرگانی همچون ال جی، سامسونگ، انویدیا، سونی و ... حضور دارند اما روزهای هفتم و هشتم در کنفرانس‌های خبریِ جداگانه، شاهد رونمایی از جدیدترین محصولات قوم آی تی خواهیم بود. (نبود اپل و گوگل به صورت سنتی در این شوی فنی، ما را وادار به رفتن به رخدادهایی مانند WWDC و I/O می‌کند.)

اما 3 انتظاری که ما امسال از تک شوی لاس وگاس داریم به شرح زیر است:

خودروهای هوشمند و اینترنت اشیاء
دستیار مجازی الکسای آمازون چشمهای مخاطبین 2017 را ربود و ما شاهد بودیم که دستورات صوتی روی محصولات فورد، جنرال موتورز و Dish باعث شد تا لوازم خانگی و مصرفی هوشمندتری داشته باشیم. تم هوشمند بودن محصولات امسال نیز مانند سال‌های قبل بر شوی لاس وگاس غلبه دارد و «جیم هَکِت» مدیر اجرایی فورد دستاوردهای خود را در سخنرانی افتتاحیه بیان خواهد کرد.

امسال شاهد رانندگی خودکار، توسعه سیستم‌های ایمنی خودرو و نیز توسعه خودروهای الکتریکی در تِک‌شو خواهیم بود. چراغ‌های متصل به اینترنت، قفل خانه‌ها و پارکینگ خانه‌ها، محصولات آشپزخانه؛ همگی متصل به هم شده و اینترنت اشیاء پیشرفته‌تری را شاهد خواهیم بود.

فناوری های جدید در بخش تلویزیون
تِک شوی لاس وگاس بدون تلویزیون بی معنی شده است و ال جی، سامسونگ، سونی و ... امسال نیز بهترین‌ها و جدیدترین‌های خود را رونمایی خواهند کرد. فناوری اچ دی آر/ HDR توسعه بیشتری در تلویزیون پیدا کرده است که منجر به کنتراست و رنگ بهتر شده است. بخش توسعه نرم‌افزاری روی تلویزیون‌های هوشمند نیز قابل توجه است تا پا به پای سخت افزار، کاربران را ترغیب به خرید کند. آمازون و روکو نیز محصولات خود را به رخ بزرگان خواهند کشید.

واقعیت افزوده و واقعیت مجازی
بعد از دستیار صوتی آمازون، بیشترین توجه به واقعیت افزوده و مجازی جلب شد و امسال نیز اینتل کنفرانس خبری جالبی در این زمینه برگزار می‌کند. سامسونگ نیز قصد دارد از اولین ترن هوایی مهیج خود روی واقعیت مجازی رونمایی کند.

کیت‌های بیشتری در این زمینه رونمایی می‌شود و ابزارها و اپلیکیشن‌های جدید، دنیای واقعیت مجازی و افزوده را وسعت خواهد بخشید.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 743152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =