اگر کارت سوخت خوب بود چرا رفت؟ اگر بد بود چرا برمی گردد؟ این سئوال کلیدی کاربران خبرانلاین در پاسخ به این سئوال مهم است که آیا با بازگشت کارت های سوخت موافق هستید؟

به گزارش خبرآنلاین،سه سالی است که  خرید سوخت از جایگاه های سوختگیری در این شرایط با استفاده ار کارت جایگاه ها انجام می‌شود، اما به دنبال زمزمه تغییر قیمت بنزین،سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی گفته است که قرار است دوباره دارندگان خودرو ملزم به استفاده از کارت برای خرید بنزین و سوخت شوند.

این در حالی است که وزارت نفت خود در سال 1394 ، از منتقدان الزام به استفاده از کارت سوختگیری بود و هزینه نگهداری این سیستم را بالا می دانست. 

در عین حال برخی معتقدند این اقدام در شرایطی که بنزین تک نرخی است، این کار ضرورتی ندارد.

احمدی یکی از کاربران خبرآنلاین در پاسخ به این سئوال که موافید یا مخالف گفته است : "کارت سوخت یابه تعبیری تخصیص سهمیه یعنی ایجاد زمینه برای فساد ودزدی عده ای که قبلا هم تجربه این کار را کسب کرده اند. شک نکنید با این کار بخش اعظمی از فواید این طرح به جیب مختلسین قهار حرفه ای می رود ."

 برخی دیگر از کاربران نیز مساله افزایش قیمت بنزین را با ازگشت کارت های سوخت مرتبط دانسته و این را مقدمه ای برای دیگری توصیف کرده اند .

 مصطفی گفته است: ای بابا چرا باید بنزین گرون بشه آخه؟ دقیقا دنبال چه چیزی هستین؟ چرا به جای گرونی بنزین، خودروهای تک سرنشین رو کنترل نمی کنین؟ چرا الکی میگید گرون نمیکنیم ولی سهمیه بندیش میکنیم تا دو نرخی شه؟ این یعنی واضح میخاید گرونش کنید دیگه.

بر این اساس گرانی بنزین و ارزانی خودرو نیز نقطه مانور برخی کاربران خبرانلاین بود ککه تغییر معادله بنزین رازان و خودروی گران را خواستار شده بودند . یکی از کاربران خبرآنلاین در این زمینه گفته است : خودرو را رازان کنید ، پول بنزین را قطره ای بگیرید .

 برخی کاربران نیز تاکید داشتند که لازم است کارت سوخت با هدف کنترل قاچاق ، و با این شرط که بنزین گران نشود، بازگردد .

یکی از کاربران در این خصوص نوشت: " بیخود کردند . هزار بار گفتیم آقا جان کارت سوخت خوب است کسی گوش نکرد و برای افزایش قیمت کارت سوخت را حذف کردند ، حالا هم برای افزایش قیمت دوباره میخوان کارت سوخت بگذارند ، حتما سال 98 هم برای افزایش قیمت دوباره کارت سوخت را حذف می کنند ... بازی مسخره ایه که هر بچه ای می فهمد . با یک ریال گرانی بدون دلیل مخالفم . کارت سوخت هم خوب بود اما از نظر شماها بد . بگذارید همینطور آزاد باشد . کارت سوخت نمیخواهیم .

 

 

35223

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 745848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
    6 0
    کارت سوخت قرار بود مانع قاچاق باشه که اینطور نشد. چون از راه های دیگه ای داره انجام میشه. پس مردم رو دست نندازین. فقط بهانه ای شده برای سرگرم کردن مردم وقتی میخوان سوخت رو گران کنن.