عباسی در این برنامه و طی حدود 25 دقیقه حدود 20 بار از عبارت «زنای ذهنی» استفاده کرد و گفت: برخی دانشجویان به من مراجعه می‌کنند و از مشکلات روحی خود بعد از تماشای این فیلم‌ها و سریال‌ها سخن می‌گویند که موید همین نکته است!

به گزارش خبرآنلاین، حسن عباسی شب گذشته ـ یکشنبه 20 تیرماه ـ با حضور در برنامه دیروز، امروز، فردا به طرح مساله اقبال مردم به سریال‌های امریکایی و برخی شبکه‌های فارسی‌زبان و به نوعی تجزیه و تحلیل این اقبال پرداخت.

عباسی در این برنامه که اکثر دقایق برنامه به شکل متکلم وحده سخن می‌گفت و مجری در اکثر دقایق نقش تماشاگر را داشت، بارها برای ادامه صبحت‌های خود به کمبود وقت برنامه اشاره می‌کرد و بدون توقف و پاسخگویی به سوالات مطروحه، مباحث خود را ارائه می‌داد.

وی در این برنامه بارها به تدریس خود در دانشگاه‌ها اشاره کرد و از طرح تدریس سریال «ویکتوریا» در دانشگاه و رمزگشایی از مفاهیم و لایه‌های پنهان این مجموعه سخن گفت.

در بخشی از سخنان عباسی او به رابطه مردم و بویژه جوانان با اینگونه سریال‌ها اشاره کرد و گفت: وقتی جوانان ما امکان ازدواج ندارند و از تماشای این مجموعه‌ها به یک غلیان و هیجان کاذب می‌رسند، به یک تخیل سازی و مشابه سازی دست می‌زنند که من از آن به عنوان «زنای ذهنی» یاد می‌کنم.

وی البته اضافه کرد این ترکیب را سال‌ها پیش شهید پاک‌نژاد در رساله‌ای مطرح کرده که متاسفانه مسئولان ما در حال حاضر از طرح اینگونه موضوعات خجالت می‌کشند.
عباسی اضافه کرد: تماشای این سریال‌ها برای زوج‌هایی که ظرفیت جنسی و تقوای مناسب ندارند نیز به هیچوجه خوب نیست!

وی در این برنامه و طی حدود 25 دقیقه حدود 20 بار از عبارت «زنای ذهنی» استفاده کرد و گفت: برخی دانشجویان به من مراجعه می‌کنند و از مشکلات روحی خود سخن می‌گویند که موید همین نکته است!

عباسی اضافه کرد: بار عاطفی و جنسی این گونه سریال‌ها که به صورت هفتگی پخش می‌شده در اینجا گاه برای یک دانشجو که ظرف 20 روز همه قسمت‌ها را تماشا می‌کند اصلا قابل تحمل نیست. گاهی می‌بینم در برخی خوابگاه‌ها دانشجو شب تا صبح خود را مشغول فیلم‌دیدن است، مسلم است تاثیر این مجموعه‌ها برای این دانشجو بسیار بیشتر از مخاطب اصلی در فضای فرهنگی غرب است.

وی همچنین با اشاره به آنالیزهای به هنگام در مورد تهاجم فرهنگی غرب برای تصرف مغزها و قلب‌ها، بارها تاکید کرد: این مشکل امروز جامعه هست اما نباید نگران باشیم چون در حال حاضر قابل بررسی و رفع است اگر دیر به فکر نیافتیم.

عباسی در این برنامه همچنین با اشاره به خاستگاه اصلی تولید چنین مجموعه‌هایی در امریکا، فروپاشی خانواده و عادی شدن روابط زن و مرد در غرب را محصول تولید چنین مجموعه‌هایی دانست و تصریح کرد: تمام این مجموعه‌ها را تجزیه و تحلیل کردیم که با همکاری رسانه‌ها و مردم و جوانان می‌توانیم آنها را در اختیار همه قرار دهیم.
وی همچنین تیزبینی در برخورد با تهاجم فرهنگی را در خصوص طراحی «دارا و سارا» در برابر «باربی» نیز یادآور شد.

عباسی همچنین با انتقاد تلویحی از دولت و رییس جمهور در خصوص برخورد با مفاسد اجتماعی گفت: وقتی با نسلی روبرو هستیم که منابع اطلاعاتی بسیاری دارد و سرگرمی‌های بسیاری نمی‌توان بدون فرهنگ‌سازی در خیابان او را به حجاب وادار کرد. البته کار دستگا‌ه‌های قضایی و انتظامی باید به جای خود انجام شود اما مقامات اجرایی نمی‌توانند بگویند این به ما ربطی ندارد، کار فرهنگ‌سازی وظیفه دولت است.

در برنامه شب گذشته دیروز، امروز، فردا میان‌برنامه‌هایی از برخی سریال‌های غربی نیز پخش می‌شد که زیاد ارتباطی با موضوع برنامه و طرح نکات میهمان برنامه نداشت!

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 74661

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 63
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۱
    47 2
    حالام که یکی جرات کرده این حرف هارو بزنه شما ایراد می گیرید؟
  • مصطفی ایمانی فرد IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۱
    31 3
    با سلام و خسته نباشید برنامه شب گذشته آقای دکتر عباسی بسیار جالب بود از این نظر که حرفهایی که ایشان می زدند مشکل جامعه اسلامی ما می باشد و مسؤلین ما از اینکه درباره این موضوعات صحبت کنند یا می ترسند یا اینکه خجالت می کشند ولی نمی دانند که می بایست مردم را به این آگاهی برسانند که کودکان خود را با تمام آگاهی ها بزرگ کرده و تحویل جامعه بشری نمایند
  • فرزاد IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۱
    8 42
    آقای عباسی برنامه رو دیدم ... شگردتونه که تند تند حف بنزنید تا قدرت تفکر وتجذیه تحلیل رو از مخاطب بگیرید. شماها چه محصول فایده داری رو به مردم تعارف زدید که ما پس زده باشیم... با عملکرد شما این مردم به دیش ماهواره رو آوردن
  • بدون نام IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۱
    8 45
    این آقا خیلی طنز هستند بسیار خندیدیم
  • بدون نام IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۱
    5 37
    با همچین عقل کلهایی دیگه هیچ مشکلی نخواهیم داشت!!!!
  • تهرانی IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۱
    30 2
    نوع خبرنوشتن شما باعث شده حرفهای این آقا که کاملا هم درسته معنای دیگری بدهد. لطفا حرفه ای عمل کنید
  • عباس IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۱
    36 0
    سلام واقعا برنامه آقای عباسی عالی وبود و حال کردم.
  • سینا IT ۱۲:۳۳ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۱
    21 4
    این آقا خیلی خیلی دانشمند است و همه چیز را می‌داند و آنقدر کلمه‌های خارجی می‌گوید که آدم می‌فهمد دانش و فلسفه‌ی غرب را مثل کف دستش می‌شناسد و برای همه چیزشان جواب دارد.
  • بدون نام IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۱
    4 14
    مردم رو به زور نمیشه افکارشون رو عوض کرد شما هم حرفهاتون رو زدید. حتما مردم یه جور دیگه دوست دارند فکر کنند. چاره ای جز قبول کردن نظر و سلیقه مردم نیست.
  • مهدی IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۱
    36 0
    جالبه هر کی تو این مملکت حرف حساب میزنه یه جوری میخوان بی سواد و نادان جلوه‌اش بدن!!!!!!!!!
  • بدون نام US ۱۷:۵۶ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۱
    2 28
    واقعا مشكلمون حل شد. مونده بوديم چيكار كنيم
  • بدون نام DE ۱۹:۲۴ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۱
    2 21
    فقط یک پرسش: آقای دکتر عباسی دکترای خود را از کدام دانشگاه دریافت کرده اند؟
    • بدون نام IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۵
      17 1
      از همون دانشگاهی که .... لا اله الا الله تو خیالت راحت از المان دریافت نکردن
  • بدون نام DE ۱۹:۲۵ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۱
    6 27
    آقاي عباسي خوشم مياد يک سريال رو هم از دست نميدي و تا آخر نگاه ميکني از ديدن فارسي وان لذت ميبري؟ آفرين
  • سعید IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۱
    8 24
    ایشون یکی دو بار هم اومدن داشنکده ی ما واسه سخنرانی...تنها چیزی که ازش یادم مونده اینه که علاقه ی عجیبی به واژه های لاتین به خصوص کلمات "ایسم"دار مثل لیبرالیسم داشتن.از باسوادی فقط واژه های دهن پر کن رو داشتند!
  • بدون نام IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۱
    8 0
    ای ول !!!!
  • بی نام US ۲۰:۰۷ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۱
    3 22
    این آقا به نظر من دانش کافی ندارند. در ضمن برنامه هم صلاحیت کافی برای بررسی این موضوع ندارد. بررسی کاملا جانبدارانه بود در حقیقت شبیه خواندن بیانیه بود!
  • فرهاد DE ۲۰:۲۱ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۱
    4 18
    دقيقا به خاطر وجود اين چنين انسانهاي علامه اي است که ما اينقدر پيشرفت کرديم و اصلا مشکل نداريم. من فکر ميکنم حتي روح اجداد سازنده و نويسنده سريال ويکتوريا هم از اين موضوعات بي خبر بودن. چشم نخورن ايشالله اين دکتر عباسي
  • بدون نام IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۱
    4 9
    jam konin baba
  • علی IR ۰۳:۴۲ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۲
    4 0
    پنجره ای بازشده تا کارشناسان حوزه های مختلف ازدیدگاه خود به این مطلب بپردازند
  • بدون نام IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۲
    3 16
    فکر کنم پروژه بعدی عباسی نقد کتاب شنل قرمزی اثر برادران گریم باشد تا دست استکیار را در آن کتاب هم رو کند. خدا قوت دکتر جان.
  • ساقی IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۲
    18 5
    خوب کرد گفت، دمش گرم که گفت! خبرآنلاین داری میسوزی هاااا، آره دکتر عباسی همون دکتری هست که دکتر بودن خاتمی رو برد زیر سوال، لازم نکرده شما نگران دکترا گرفتنش از کدوم دانشگاه باشین، هرچی باشه از دروغگوهایی مثل خاتمی و موسوی بهتره مرگ بر دروغگو:) میدونم که چاپ نمیشه، تشکر میکنم پیشاپیش:)
  • صبح امید IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۲
    12 0
    سلام.خیلی از کتابهای داستانی که در زمان قایم چاپ میشد جنبه سیاسی یا عقیدتی داشت مثل پینوکیو یا سفرهای گالیور ویا شنل قرمزی که با کمی جستجو میتوانید دلایل تالیف چنین داستانهایی را پیدا کنید. بدون شک سریالهایی مثل لاست ویا فرار از زندان نیز چنین نیاتی را دارند. اما گربه برای رضای خدا موش نمیگیره پس حتما مرداک(صاحب فارسی1) واسه 4تا دونه آگهی این شبکه رو تاسیس نکرده واهدافی داشته که ما داریم کم کم پی به اونها میبریم. با سپاس.
  • suzan US ۱۶:۵۹ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۲
    10 1
    به یزدان که گر ما خرد داشتیم کجا این سر انجام بد داشتیم
  • بدون نام IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۲
    9 1
    به نظر من هم همين تاثير را دارد هميشه كافران قران را تكذيب مي كنند ممكن بعضي چيزها را شما دوست داشته باشين ولي ضرر شما در ان باشد و بالعكس جمله بالا از من نبود بلكه از خدا بود
  • یوسف IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۳
    11 3
    جالبه یک زمانی به بهلول هم میگفتند "دیوانه" ولی دریغ از آنکه همه دیوانه بودند غیر از او . حالا هم کسانی که به آقای عباسی میگن دیوانه برن یک فکری به حال خودشون بکنن چون این آقای عباسی نیست که حرفای چرت میزنه این شمایید که حرفای ایشون رو نمیفهمید
  • بوسه IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۶
    10 3
    اگه یه صد تا از این آقایون توی کشور داشتیم دیگه غمی نداشتیم.
  • حمیده IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۶
    12 3
    آقای عباسی درود بر شما.حق با شماست
  • حسین IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۶
    11 3
    آگاهسازی خوبی بود به هر حال این افراد این فیلمها را برای خوشگلی ما درست نمیکنند
  • السا IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۶
    9 3
    عالی بود..حرفای دکتر شفاف ودرست بود..بعد مدتها نشستیم پای حرفای به درد بخور و به روز!!خدا خیرش بده
  • مقدس IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۶
    9 3
    ازاینکه یه نفرپیدامیشه شجاعانه حرفهای بدردبخورازتلویزیون بزنه خیلی خوشحالم دمش گرم
  • حسن IR ۰۵:۳۱ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۷
    8 2
    اي كاش اين صحبت ها سي دي ميشد ودر اختيار مردم قرار مي گرفت /بسيار عالي بود
  • احسان IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۷
    9 3
    واقعا آقای عباسی از برجسته ترین استراتژیست های ایرانه. خدا حفظشون کنه.
  • عليرضا IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۷
    7 1
    اينكه ميگن جوونا با ديدن اين سريالا به بيراهه ميرن درست اما واقعيتيه كه وجود داره پس بياين مساله رو حل كنيم نه صورت مساله رو پاك كنيم.
  • معراج IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۷
    8 2
    همچنان با قدرت بالهايت دا تكان بده.هم اكنون ما به تو مي نگريم وخدا تو را ياري خواهد كرد جناب اقاي حسن عباسي.
  • مرجان IR ۰۵:۴۰ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۸
    10 3
    از آقاي عباسي تشكر مي كنم كه به عنوان يك متفكر مشكل جامعه را لمس مي كند من خيلي علاقه دارم حضوري از سخنان ايشان بهره مند شوم به كجا بايد مراجعه كنم؟
  • بدون نام IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۸
    7 1
    از آقاي پروفسور عباسي درخواست مي‌كنم در يك برنامه تحليلي عنوان دارند چه بر سر تلوزيون ملي آمد كه براي اينكه مردم بيايند و پايه صحبت آقاي پروفسور بنشينند، لازم است كه همزمان به فركانس شبكه منحرف فارسي 1 كه ما از روي بي عقلي تا به امروز به تماشاي آن مي نشستيم پارازيت بيندازند. البته تا آنجايي كه من خبر دارم، همه با همان پارازيت نگاه كردند! آيا وقت آن نرسيده كه رسانه ملي نقدي از عملكرد خود داشته باشد، پيش از آنكه اينقدر در مورد شعور مردم تحليل كند؟!
  • جواد IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۸۹/۰۴/۲۹
    7 0
    دكتر واقعا خوب چيزي رو فهميده اما درمانش غير تقوايي كه دكتر گفتند بايد راه ديگه اي رو هم بيابند. واقعا فكر منو مشغول كرده. با تشكر
  • علی IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۸۹/۰۴/۳۰
    6 2
    من اقای عباسی رااز متفکرین عصر حاضر می دانم و انقدر زیبا و شیوا حرف می زنند ادم می ماند حیران اما چرا تنها و بدون مزاحم حرف می زند این را نمی فهمم باید یک مخالف را هم بیاورند تا عیار مشخص تر شود
  • hassan IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۸۹/۰۴/۳۰
    7 1
    با تشکر از آقای دکتر عباسی ای کاش گوش شنوایی و دل دلسوزی بود که به فکر جوانان امروز و پدر و مادرهای فرداو آینده سازان این مملکت بود؟؟؟؟؟؟
  • جهان IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۸۹/۰۴/۳۱
    0 0
    در اون مبحث من شنیدم که گفتند این مسأله که داره در تلویزیون مطرح میشه دلیل بر این نیست که مردم ایران الآن کلاً آلوده این مسائل شدن بلکه فقط به عنوان معضلی که میتونه رو جامعه تحت الشعاع قرار بده ذکر شده و در جای دیگر تلویحاً اشاره شده اکثریت جامعه اصلاً با فارسی1 کاری ندارن. البته از صدا و سیما چنبن حرف هایی بعید نیست که یک مسأله همه گیر رو جزئی معرفی کنه.
  • بدون نام IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۸۹/۰۵/۰۱
    2 0
    با اینکه تمام حرفهای ایشون رو قبول ندارم ولی واقعا که در این مورد بحق گفتند باید در تلوزیون و رسانه های جمهوری اسلامی بیشتر این مسئله بی پرده بیان شه چون واقعا این یک مسئله ای شده واسه هم دانشجو ها که ما با چشم خودمون داریم میبینیم
  • بدون نام IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۸۹/۰۵/۰۲
    8 0
    به نظر من صحبت هاشون عالی بجا و واقعی بود اما یک سوال در ذهن بیننده ایجاد میشود :خوب چرا برای جوونا مخصوصل خودم جذابیت زندگی امریکایی انقدر بیشتر از زندگی ایرانیه؟ چرا شما عرضه ندارید زنگی ایرانی رو تبلیغ کنید گفتن چند تا حدیث که نشد برنامه باید استراتژی ارایه بدید امریکا به هدفش رسیده حالا شما 20 سال در مورد این هدف صحبت میکنید اونموقع دیگه ما پیر شدیم
  • سامان IR ۰۴:۱۴ - ۱۳۸۹/۰۵/۰۳
    1 0
    گفتند که باید فرهنگ سازی بشه. واقعاً کلیشه ای تر از این هم نمیشد چیزی گفت؟ من از همون دورانی که خودمو شناختم این کلمه رو شنیدم ولی هیچ نمونه ای ندیدم. فرهنگ سازی یعنی اینکه پارازیت انداخته بشه رو شبکه ها یا بریزن ماهواره ها رو جمع کنن یا دختر مردم رو تو خیابون با وضع فجیع بگیرن ببرن کلانتری یا هر چیزی که اسمشه؟ فرهنگ سازی یعنی توهین به شخصیت افراد حین مثلاً ارشادشون؟ من که از فرهنگ سازی فقط همین چیزا رو دیدم اگر شما چیز دیگری برداشت کردین بگین لطفاً.
  • علی دایی IR ۰۵:۴۵ - ۱۳۸۹/۰۵/۰۵
    4 0
    آقای عباسی هر چی شما میگی درست فقط یک سوال دارم پسرهای امروز که 13 سالگی به بلوغ میرسند و تا 25 سالگی امکان ازدواج ندارنددر مورد میل جنسی چی کار کنند؟؟؟؟؟؟؟؟
  • دنیا IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۸۹/۰۵/۰۹
    2 1
    خدایی بدی برنامه های ما اینه که بعد از 30سال میان میگن اره ما این مشکل داریم و بعد 30سال دیگه شاید یه راه کاری برای مشکلات بوجود بیارن یا فکرکنن در موردش که چکارباید کرد بابا ما همه درد رو می دونیم شما بگید درمون چیه خلاص
  • مهسا IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۸۹/۰۵/۰۹
    7 0
    من به اين مشكل دچار هستم و دائم در اين افكار پليد سير مي كنم چه جوري ميتونم افكارمو كنترل كنم خواهش مي كنم كمك كنيد
  • ??? IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۰
    1 0
    حالا که چی همه ی ما اینو می دونستیم راه حل مهمه نه طرح مسئله
  • New Edition IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۲
    4 0
    اگر به سیر نظر نویسی های دوست عزیزمان آقای (بدون تام)نگاه کنید انگار ایشون کاری ندارند به جز جواب دادن به نظرات موافق با آقای دکتر. در ضمن از کی تا حالابعضی ها به اساتید دانشگاه تهران هم بابت مدرکشون گیر می دهند-عجب جرئتی- ثانیا نمی دونم چرا بعضی ها ناراحتند که از سریال های غیر اخلاقی ایراد میگیریم شاید هم مجبورند یک جوری به خودشان حق بدهند آخر ترک تماشای این سریالها چندان هم نباید راحت باشه.
  • دریغ از یک چگوارا IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۳
    7 4
    بنده شخصا تنها تحلیل گری که در ایران قبول دارم کسی نیست جزء دکتر عباسی. پیشنهاد می کنم سخنرانی ایشان در تالار شریعتی دانشگاه اصفهان را حتما ببینید.
  • بدون نام IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۸۹/۰۵/۱۸
    4 0
    I Love you دکتر عباسی ولی کجاست جایگزین فارسی1 وچیست راه حل؟!!!
  • ايران IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۸۹/۰۵/۲۶
    2 0
    راست مي گويد اين دكتر عباسي شما هي مي گيد هاليود اينكارو مي كنه هاليود اونكار شما چرا سرمايه گذاري نمي كنيد هاليود بسازيد تا در مقابل آن برنامه تحويل جامعه بين الملل بدهيد با گنده گويي دردي دوا نمي شه وعظ هم كاري از پيش نمي بره منبر امروز تلويزيون و سينماست در اين جبهه و منبر است كه بايد جلوه كرد
  • بدون نام IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۸۹/۰۵/۲۸
    4 7
    حسن عباسي يك كارشناس ارشد است
  • دخو IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۹
    1 4
    فکر می کنم نظر گزاشتن بیخوده چون اصلا کسی نمی خوندشون!
  • علیرضا A1 ۱۷:۱۷ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۶
    2 11
    من پسری 16 ساله هستم اکثراین سریال هارم دیدم نمازم هم ترک نمیشه ظرفیتم هم بالاست هیچوقت فرهنگ واصلیت خودمو فراموش نمیکنم وبا این سریال های به قول خودتون منحرف کننده منحرف نمیشم!!!
  • علی IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۷
    4 0
    با سلام اقای عباسی هین قدر خوش بین نباشید.وضع ما جوانها خرابتر این حرفهاست
  • بدون نام IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۵
    5 5
    میانگین بلوغ جنسی پسران ایران 12 سال است یعنی بعضی در 14 یا 15 سالگی و بعضی در 9 یا 10 سالگی به بلوغ می رسند. دخترها هم میانگین 10 سال دارند یعنی بعضی در 8 یا 9 سالگی هم به بلوغ می رسند و عاشق می شوند. بهتر نیست ازدواج موقت را میان این دختران و پسران راه بیندازیم تا مشکل حل شود؟ باید ازدواج موقت کنند تا مشکل حل شود
  • ترنم IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۱
    3 1
    مشکل ما بیشتر از این حرفاست باید ریشه یابی کنیم نه با زور نه با تیشه تبر درست نمیشه باید از سراغاز مطلب دنبالش یگردیم
  • بدون نام IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۶
    2 2
    شیره بسیار شیرین است. گرسنگی بسیار بد است ما باید گرسنگان راسیرکنیم. جنگ خیلی بد است. صلح خیلی خوب است....... آیا با این حرفهای قشنگ من، جنگ در دنیا تمام شد.یا تمام گرسنگان سیر شدند؟
  • saeed IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
    6 1
    من قبل از این برنامه فایل صوتی زنای ذهنی رو گوش کرده بودم همه ی حرف هاش راسته راسته.
  • علیرضا IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۰۳
    0 0
    با این افعال انفعالی کاری از پیش نمی بریم این که تنها به نقد بسنده کنیم یک نگاه پروگماتیزه است و حاصلی جز ماندن در بی خبری ندارد تا وقتی که این نگاه سطحی و انفعالی حکم فرماست بجایی نمیرسیم
  • مهدی کرجی IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۱
    8 2
    سلام ضمن وتشکر از جناب دکترعباسی همیشه پیدا کردن درد نیمی از درمان است
  • یه نفر IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    2 0
    فقط کاش کمی روان تر صحبت کنند!!