صبح امروز سی و دومین مراسم تجلیل از برگزیدگان کشاورزی استان لرستان با حضور حضرت آیت الله مبلغی نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری ٬ مهندس کشاورز معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی و استاندار لرستان در محل سالن همایشات سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، آیت الله مبلغی نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری در این جلسه ضمن تبریک ایام الله دهه فجر ابراز داشت: از آغاز نگاه قرآن به زمین نگاه کلانی شامل تقسیم بندی مهمی بوده است؛ در یک تقسیم بندی به نهفته های درونی زمین توجه می کند؛یک دسته ذخایر و گوهرهای نهفته درون زمین که برای بشر قرار داده شده است مانند ذخایر آب زیرزمینی که ما ان را در زمین ساکن کرده و درکشاورزی و باغاتی که روی زمین ظهور پیدا می کند به کار گرفته ایم.

آیت الله مبلغی با اشاره به سه نوع اولویت اسمی،عادی و فعال، تاکید کرد: کشاورزی در قرآن دارای یک اولویت فعال است که منطق دینی نیز برای کشاورزی ارزش قائل است و صد البته کشاورزی برای استان و کشورما مشمول اولویت فعال است.

وی در ادامه تداوم بهداشت روحی و روانی جامعه را وابسته به کشاورزی عنوان کرد و گفت: کشاورزی و باروری محصول روح روان انسان را صفا داده و موجب انگیزه تلاش و کوشش در او می شود.

آیت الله مبلغی افزود: نباید غافل ماند که کشاورزی نقش کنترل بحران اقتصادی را نیز دارد ومحیط زیست را جلا می دهد و محیط ریست همه چیز ماست. بنا براین کشاورزی امری مقدس و نشانه ای از آیات خداوند متعال است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 749172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =