آمریکا و اروپا گفت‌وگو درباره نگرانی‌های ترامپ درباره ایران را شروع کردند

رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا روز شنبه اعلام کرد مقامات عالی کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان طی هفته کنونی با یکدیگر دیدار کردند تا گفتگوهای رسمی درباره نگرانی های آمریکا را با موضوع توافق هسته ای ایران آغاز کنند.

به گزارش خبرآنلاین پایگاه اینترنتی روزنامه  وال استریت ژورنال  در گزارشی به قلم «فلیشیا شوارتز» با اعلام این خبر نوشت:

تیلرسون در این باره گفته است: "رئیس جمهور ترامپ در خصوص دیدگاه خود شفاف بوده است که توافق هسته ای، دارای چند نقص و عیب است، و اینکه وی تصمیم دارد به این نقایص بپردازد. آنچه ما در خصوص آن توافق کرده ایم، تلاش کردن در کنار همتایان اروپایی ما، و در نهایت اتحادیه اروپا است تا بدین ترتیب مشخص کنیم چه حوزه هایی باید مورد بررسی قرار بگیرد، و ساز و کاری که با استفاده از آن می توانیم به این حوزه ها بپردازیم چیست."

 تیلرسون اوایل این هفته اعلام کرد کارگروه هایی اوایل هفته آینده تشکیل خواهد شد تا به بررسی این توافق بپردازد. این در حالی است که یکی از اعضای حاضر در نشست در این باره اعلام کرد «برایان هوک» دستیار نزدیک تیلرسون و مدیر طراحی سیاستهای وزارت خارجه آمریکا، با مقامات عالی اروپایی دیدار کرده است تا گفتگوهای رسمی در لندن را آغاز کند.

مقامات ایرانی اعلام کرده اند در هیچ گونه تلاشی شرکت نخواهند کرد که هدف آن، تغییر دادن توافق هسته ای سال 2015 باشد، اما این دیپلمات ارشد آمریکایی در این باره اینگونه فکر نمی کند و معتقد است واشنگتن دورنمای تلاشهایی را تصور می کند که در آن، نهایتا مقامات ایران  مشارکت خواهند کرد.

 تیلرسون همچنین در خصوص مسائل ایران اعلام کرده است سیاست دولت ترامپ رئیس جمهور آمریکا در قبال ایران، گسترده تر از نگرانی های وی در خصوص توافق هسته ای است.

وزیر خارجه آمریکا در این باره گفت: "آمریکا دارای نگرانی های بزرگتر و مهمتری در خصوص رفتارهای شرورانه ایران در سرتاسر منطقه است،" که از جمله آنها می توان به حمایت از حوثی ها  در یمن، حمایت از جنبش حزب الله لبنان، مسلح کردن شبه نظامیان منطقه، و ایجاد بی ثباتی در سوریه و عراق اشاره کرد.

تیلرسون افزود آمریکا همچنین به دنبال همکاری با اروپا برای پرداختن به این مسائل خواهد بود. وی در ادامه گفت: "تلاش ها اکنون دنبال می شود. اگر این موضوع، مساله ساده ای بود تا کنون به اتمام رسیده بود."

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 750090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =