تیم امنیتی ترامپ شبکه ۵ جی تحت کنترل دولت می‌سازد

برای مقابله با جاسوسی‌ چینی‌ها روی گوشی مقامات آمریکایی، تیم امنیتی ترامپ تصمیم گرفته است شبکه نسل پنجم موبایل / 5G بسازد.

 

به گزارش خبرآنلاین، شبکه فوق سریع برای مقابله با تهدیدات روزافزون چینی‌ها در بخش سایبری و اقتصادی ساخته می‌شود. دولت ترامپ خط مشی سخت‌تری در قبال پکن در مقایسه با دولت اوباما پیش گرفته است و سعی می‌کند در برابر تلاش چین برای به دست آوردن صنایع استراتژیک آمریکا مقابله کند.

محدود کردن هوآوی در آمریکا و برهم زدن معامله AT&T با هوآوی و ممانعت از نفوذ ZTE در صنایع آمریکایی بخشی از استراتژی آمریکا در برابر چین تلقی شده است و در تازه‌ترین تصمیم دستیار ترامپ اعلام کرده است که با ساخت شبکه فوق سریع 5G، دیگر چینی‌ها قادر به گوش دادن مکالمات آمریکایی‌ نخواهند بود.

کمپانی‌های آمریکایی قرار است ظرف مدت 7 سال و با سرمایه‌گذاری 275 میلیارد دلاری، دست به توسعه 5G در این کشور بزنند.

آینده دنیای موبایل روی بستر 5G تعریف خواهد شد و بسیاری از فناوری‌ها مانند خودروهای خودران، جراحی از راه دور، ابزار مرتبط با اینترنت اشیاء و ... همگی از این بستر بهره خواهند برد و بنابراین حکومت آمریکا ضمن اینکه قصد دارد این شبکه و اتصالات آن را دور از فناوری چینی توسعه دهد؛ می‌خواهد تحت کنترل و مدیریت خود در بیاورد.{لینک}

ملی کردن فناوری به بازار نیامده 5G تفکر تیم امنیتی ترامپ است تا بتوانند با خطرات روزافزون جاسوسی و هک احتمالی شبکه مقابله کنند.

 

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 750518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =