نشست رونمایی از کتاب «ارج‌نامه زنده یاد دکتر محمد معین» که قرار بود دوشنبه (21 تیرماه) در مرکز پژوهشی میراث مکتوب برگزار شود به دلیل تعطیلی دو روزه به عصر روز چهارشنبه (23 تیرماه) موکول شد.

هفتاد و هشتمین نشست تخصصی مرکز پژوهشی میراث مکتوب به معرفی و بررسی کتاب «ارج‌نامه زنده‌یاد دکتر محمد معین» اختصاص دارد. در این نشست دکتر سیروس شمیسا، دکتر علی‌اشرف صادقی و دکتر محمد غلامرضایی به بررسی زندگی‌ و آثار این اندیشمند ایرانی می‌پردازند.

«ارج‌نامه محمد معین» به زندگی، آثار و کتاب‌شناسی محمد معین می‌‌پردازد. همچنین در این کتاب آثار او به شیوه تحقیقی و توصیفی بررسی شده‌اند. این کتاب در مجموعه ارج‌نامه‌هایی که این مرکز درباره بزرگان و مفاخر ملی ایران منتشر کرده به چاپ رسیده است. در این ارج‌نامه، آثار معین توسط منابع موجود تحلیل شده‌اند. همچنین 13 مقاله از استادان و پژوهشگرانی که درباره آثار معین نوشته‌اند در این کتاب گنجانده شده است. نصرالله امامی، کاظم انوری، علی‌اشرف صادقی، مجد‌الدین کیوانی، میرجلال‌الدین کزازی، ابوالقاسم اسماعیل‌پور، مجتبی منشی‌زاده و محمود عابدی از جمله افرادی به ‌شمار می‌آیند که مقاله‌های آن‌ها در این «ارج‌نامه» منتشر شده است.

رونمایی از «ارج‌نامه زنده‌یاد دکتر محمد معین» عصر روز چهارشنبه (23 تیر) ساعت 17 در مرکز پژوهشی میراث مکتوب واقع در تهران، خیابان انقلاب، بین خیابان ابوریحان و دانشگاه، روبروی سینما سپیده، ساختمان فروردین، طبقه دوم برگزار خواهد شد و ورود برای عموم نیز در آن آزاد است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 75149

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =