ذخیره سازی 60 هزار تن میوه شب عید/محدودیتی در توزیع میوه نداریم

ایرنا نوشت : معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی از ذخیره سازی بیش از 40 هزار تن پرتغال و 20 هزار تن سیب درختی مرغوب برای تامین میوه شب عید امسال خبر داد.

محمد علی طهماسبی  اظهار کرد: با این میزان ذخیره سازی برای تامین و توزیع میوه در روزهای پایانی سال هیچ محدودیتی نداریم.
وی همچنین از تولید بیش از 5 میلیون تن مرکبات طی سال جاری در کشور خبر داد و اظهار کرد: از این میزان 2.8 میلیون تن پرتغال تولید شده است.
وی سطح باغات کشور را 2.8 میلیون هکتار برآورد کرد و افزود: از این سطح20 میلیون تن محصولات باغی و 2 میلیون تن نیز محصولات گلخانه ای و صیفی جات تولید و روانه بازار مصرف می شود.
وی از صادرات 400 هزار تن سیب درختی به کشورهای هند، عراق و پاکستان در نیمه دوم امسال خبر داد و تاکید کرد: طی این مدت افزون بر 120 تن محصول پسته و مغزپسته و زعفران به 70 کشور جهان صادر شده است.
معاون وزیر جهادکشاورزی با اشاره به خسارت 79 هزار میلیارد ریالی خسارات بلایای طبیعی به بخش کشاورزی طی سال جاری گفت: این خسارت ها در بخش های زراعی، باغی، دام، طیور و شیلات بوده است.
طهماسبی، 45 درصد از خسارت ها را در بخش زراعت، 26 درصد باغات، 5 درصد منابع طبیعی، 7 درصد آب و خاک و 17 درصد مابقی در بخش دام و طیور و شیلات گزارش شده است.
وی از تغییر الگوی کشت در امور باغی در دولت تدبیر و امید را یادآور شد و توضیح داد: با توجه به تشدید خشکسالی طی چند سال گذشته، کشت نهال های مثمر و داروهای گیاهی پرسود (کم آب بر) در استانهای لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و دیگر نقاط کم بارش کشور با اولویت در دستور کار است.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 752757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =