ایسنا نوشت: نایب رییس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان این‌که «در اوایل انقلاب در خیلی از موارد افرادی مایوس شده بودند»، گفت: عده‌ای صراحتا می‌گفتند کار شما مشت بر سندان کوبیدن نیست بلکه مشت بر سر نیزه کوبیدن است و به پیروزی نمی‌رسید.

اسدالله بادامچیان نایب رییس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با بیان این‌که «عده‌ای می‌خواهند یک کشور ملی و غیرمذهبی داشته باشند که در آن غیرمذهبی‌ها و به اصطلاح امروزی لائیک‌ها بر سر کار آمده باشند» ادامه داد: امام (ره) این مساله و عمق موضوع را یافت و با مراجع مختلف در میان گذاشت و از ملت بزرگ در دفاع از اسلام،‌ استنصار طلبید و ملت ایران در برابر استمدادطلبی امام لبیک گفت و در یک حرکت جهادی و سر پا مجاهد با امام(ره) بیعت کرد، جهادی که امام بانی و باعث آن بود.

وی با بیان حدیثی از امام علی (ع) مبنی بر این‌که «جهاد دری از درهای بهشت است»، گفت:‌ جهاد نه فقط برای اولیاالله، بلکه برای خواص از اولیاالله نیز در را باز می‌کند. در طول 16 سال در مظهر امام قبل از پیروزی انواع و اقسام مجاهدت را به رهبری امام دیدیم و انواع و اقسام توطئه‌های آمریکا، انگلیس، فرماسونرها، قدرت‌طلب‌ها و ... را دیدیم. خیلی‌ها در موارد مختلف مایوس شدند و در همان آغاز انقلاب هم بعضی صراحتا می‌گفتند این کار شما مشت بر سندان کوبیدن نیست بلکه مشت بر سر نیزه کوبیدن است و به پیروزی نمی‌رسد.

بادامچیان افزود: در ششم بهمن سال 1341 تظاهرات متوقف شد تا قلت تظاهرکنندگان مشخص شود. در آن روزگار آمریکا و انگلیس در اوج قدرت و مزدورشان در اوج استبداد و خفقان حکومت می‌کردند. در سال 1341 یاران انقلابی در قم خدمت امام(ره) رسیدند. به دلیل غم‌زدگی در مورد اجرای رفراندوم دوم شاه نتوانستیم حرف بزنیم حتی مرحوم عسگراولادی نیز نتوانست صحبت کند. امام فرمود مثل این‌که من باید حرف بزنم. قریب به مضمون صحبت‌های آن موقع امام این بود «شاه تصور کرده است که ما را در جنگ قرار داده که نه راه پس داشته باشیم و نه راه پیش. به حول و قوه الهی او را در جایی قرار خواهیم داد که نه راه پس داشته باشد و نه راه پیش» و ما آن روز از کلام امام قدرت گرفتیم.

نایب رییس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی عنوان کرد: اگر کتاب روزهای پایانی شاه را خوانده باشید،‌ می‌بینید که در سال 58 شاه نه راه پس دارد و نه راه پیش. در این فراز و نشیب انقلاب از این مسائل زیاد دیده‌ایم. امام خمینی(ره) 54 سال پیش در اردیبهشت 42 گفتند انقلاب ما سه مرحله دارد؛ مرحله اول این است که ایران را اسلامی کنید. اسلامی کردن ایران 20 سال طول می‌کشد، باید زحمت بکشید، رنج ببرید، شهید بدهید و شکنجه شوید تا به ثمر بنشیند. دومین مرحله اسلامی شدن کشورهای غیراسلامی است و سومین مرحله آماده شدن جهان برای ظهور امام زمان (عج) است.

وی افزود: ایران در 16.5 سال اسلامی شد و امام گفتند ساختن این خرابه 30 سال طول می‌کشد. هنوز بحث جنگ هشت ساله را نداشتیم. نظام اسلامی که تاسیس شد مانند اوایل انقلاب خیلی‌ها گفتند دو ماه یا دو سال و یا بیشتر نمی‌ماند اما این انقلاب اکنون به 40 سالگی می‌رسد. در این روزها هم پیروزی فراوان داشتیم و هم مشکلات فراوان. گاهی این دماغ آن‌ها را به خاک می‌مالد و گاهی آن‌ها او را شکست می‌دهند. در قرآن آمده است (و سعه) یعنی چه دماغ استکبار، صدام و ... را به خاک بمالید و چه آن‌ها بر شما پیروز شوند در هر حال در معیت شما سعه و قدرت انقلابی شما وجود دارد. در راه خدا هم شکست داریم و هم پیروزی. برای پیروزی شکرگذاریم و در مواقع شکست مایوس نمی‌شویم به دلیل این‌که قرار است در مشکلات برای خدا قدم بگذاریم شیطان‌ها، خناس‌ها، التقاطی‌ها، انحرافی‌ها، منافق‌ها و ... سر راه انسان مشکل ایجاد می‌کنند. انسان باید بداند با چه روبروست.

بادامچیان با بیان این‌که «آمریکا در سال 57 وقتی با نظام اسلامی و ولایی بر سر کار آمده در ایران روبرو شد توطئه‌ها را چند برابر کرد»، تصریح کرد: وقتی می‌بینند بعد از هشت سال جنگ تحمیلی، نظام جمهوری اسلامی ایران از نظر دانش نظامی، اقتصادی و ... به حدی رسیده است که آمریکا می‌ترسند به آن حمله کند و اگر حمله کند به یاری رزمندگان و نیروهای اسلامی آنطور دماغش به خاک مالیده می‌شود که دیگر از آمریکا و استکبار چیزی باقی نمی‌ماند. امروز در دنیای استکبار اسلام پیش می‌رود و حتی در آمریکای مستکبر تعداد روی‌آوردندگان به اسلام بیشتر است و پیام رهبر به جوانان غربی این است که بیدار شوید و بر سران مستکبر و حمایت‌کنندگان جنایتکارانی مثل سعودی و داعش جنایتکار و بی‌رحم از هر جهت فاسد قیام کنید.

وی افزود: در نتیجه پروژه اسلام‌هراسی مطرح می‌شود. رییس‌جمهور آمریکا در سخنرانی هفته گذشته خود گفت ما در دنیا دشمنان زیادی داریم که ایران در راس آن‌هاست و رقیب‌هایی داریم مثل چین و روسیه. امروز آمریکا دچار بدترین بحران‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است. سیاستمداران آمریکا رییس‌جمهوری را آوردند که دیوانه نیست ولی قرار است خل ‌بازی در بیاورد چون با عقل به جایی نمی‌رسند. ما تا نیمه راه آمده‌ایم و نیمه باقیمانده را هم باید برویم. به ملت ایران می‌گویم که نیمه دوم هم پیروزی‌هایش بیشتر است و هم سختی‌هایش خیلی سخت‌تر. همت‌ها را متعالی کنیم و مستقیم در خدمت ولایت باشیم.

نایب رییس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان این‌که «شعارهای ما در سال 57، حزب فقط حزب‌الله رهبر فقط روح‌الله، نه شرقی نه غربی، استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بود»، گفت: امروز باید خودمان کمر همت ببندیم و در این مسیر پیش رویم. ما در کشور انسان‌های قوی، متدین و پاک فراوان داریم که در طول این 39 سال در اوج قدرت، پاک و سالم ماندند. به آن‌هایی که خلاف کردند توجه نکنید. اگر خرازی‌ها، صیاد شیرازی‌ها، همت‌ها و ... بر سر کار باشند دیگر اختلاس حقوق نجومی معنا ندارد. اگر در انتخابات مجلس خود، دولت خود و ... این افراد را انتخاب کنید نه فساد است و نه چیز دیگری.

بادامچیان در پایان افزود: اگر ملت ببیند رجایی است با رجایی همراهی می‌کند و اگر حادثه‌ای پیش بیاید برای او در سر و سینه می‌زند. ما رجایی این‌گونه زیاد داریم، همه به دنبال او باشید، از خدا استمداد بطلبید که ما را یاری کند تا در 22 بهمن امسال با نشاط دنیا را در مقابل شگفتی حضور خود شگفت‌زده کنیم.

29216

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 753501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =