گرد و غبار 378 نفر را راهی مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی اهواز کرد

ایرنا نوشت: قائم مقام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: به دنبال وقوع گرد و غبار در روز سه شنبه در 24 ساعت گذشته 378 نفر با مشکلات تنفسی به مراکز درمانی زیر مجموعه دانشگاه در خوزستان مراجعه کردند.

دکتر خجسته حسینی نژاد اظهار کرد: این تعداد از هشت صبح دیروز تا هشت صبح امروز شامل 39 نفر بستری در بخش، 2 نفر بستری ویژه، یک نفر اعزام به سایر مراکز، 330 نفر ترخیصی اعلام شده و 6 نفر تا هشت صبح امروز در همچنان در اورژانس بستری هستند.

وی افزود: این بیماران به 38 مرکز درمانی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در شهرستانهای اهواز، مسجد سلیمان، رامهرمز، ایذه ، دشت آزادگان ،اندیمشک ، باغملک، لالی ، امیدیه، رامشیر ، ماهشهر و هندیجان مراجعه کرده اند.

اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان روز گذشته به دلیل پیش بینی گرد و خاک مدارس 14 شهرستان خوزستان از جمله اهواز را در دو نوبت صبح و بعد از ظهر روز سه شنبه تعطیل اعلام کرد.

میزان گرد و غبار در آسمان اهواز در ساعت 14 روز سه شنبه به 9 هزار میکروگرم بر مترمکعب یعنی بیش از 60برابر حد مجاز و میزان گرد و غبار در آسمان دزفول در ساعت 17 روز سه شنبه به 10 هزار میکروگرم بر مترمکعب معادل 66 برابر حد مجاز رسید. 

29 دی ماه تا سوم بهمن ماه گرد و غبار با کانون های داخلی و خارجی استان را فرا گرفت که تراکم ریزگردها در سوسنگرد در بیشترین سطح خود به بیش از 66 برابر حد مجاز و در اهواز دربالاترین رکورد خود به بیش از 53برابر حد مجاز رسید که این وضعیت حدود یک هزار و 100 نفر با عارضه تنفسی را به مراکز درمانی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز کشاند. 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 754895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =