مختومه شدن یک میلیون پرونده طی یک دهه در چهارمحال و بختیاری

ایرنا نوشت : رییس کل سابق دادگستری چهارمحال و بختیاری از مختومه شدن حدود یک میلیون پرونده در محاکم قضایی و دادگستری استان طی 10 سال گذشته خبر داد.

سیدعبدالله موسوی روز پنجشنبه در آیین تودیع و معارفه رییس کل دادگستری استان افزود: در این مدت بیش از 40 هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف استان رسیدگی و مختومه شد.
وی با اشاره به مختومه شدن درصد زیادی از پرونده ها اظهار کرد: درصد قابل توجهی از پرونده های استان منجر به صلح و سازش شده است.
وی تعامل و همراهی بین دستگاه قضا، اجرایی، انتظامی و نظامی را در کاهش تخلفات و افزایش رسیدگی به پرونده ها موثر دانست.
موسوی اظهار کرد: در یک دهه گذشته بیش از هشت هزار هکتار از اراضی رفع تصرف و مالکیت آن به دولت واگذار شد.
وی با اشاره به اینکه تنها یک پرونده کلان در حفظ حقوق بیت الملل در مراجع در دست پیگیری است، افزود: در این یک دهه تخریب و تصرف اراضی در استان به حداقل رسیده است.
موسوی به اجرای برنامه ها و طرحهای مختلف در حوزه پیشگیری از جمله طرح امید و مهارتهای زندگی برای جوانان قبل از ازدواج اشاره کرد و گفت: در دوره های مهارت زندگی بیش از 14 هزار زوج آموزش دیدند.
نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال وبختیاری و امام جمعه شهرکرد نیز در این آیین با تاکید بر اهمیت سلامت ایمانی در دستگاه قضا گفت: ایمان مستمر از مهمترین ویژگی های قاضی و مسئولان در دستگاه قضاست.
حجت الاسلام محمدعلی نکونام افزود: دستگاه قضا در استان گرفتار بازی گریهای سیاسی نشده و نیست و این امر نشاندهنده سلامت در دستگاه قضاست.
وی افزود: قضاوت ناسالم علاوه برایجاد ناامنی در جامعه سلامت جامعه را ناامن می کند.
امام جمعه شهرکرد گفت: دستگاه قضا یک مساله سنگین و مهم در سلامت جامعه است که باید از سلامت کامل برخوردار باشد.
حجت الاسلام نکونام با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22بهمن افزود: این حضور پرشور یک پیام داشت که مردم در این راهپیمایی خدمت صادقانه را از مسئولان می خواهند.
حجت الاسلام نکونام افزود: مردم با حضور پرشور در راهپیمایی خدمت صادقانه را در عرصه های مختلف خواستار شدند.
وی در پایان با اشاره به انتصاب رییس کل دادگستری بومی در استان چهارمحال و بختیاری افزود: این انتصاب کار رییس کل را برای خدمت صادقانه در استان سخت تر کرده است.
گفتنی است . در آیین تودیع و معارفه رییس کل دادگستری چهارمحال وبختیاری از خدمات 10 ساله سیدعبدالله موسوی قدردانی و احمدرضا بهرامی سامانی به عنوان رییس کل دادگستری این استان معرفی شد.
احمدرضا بهرامی سامانی پیش از این به عنوان دادستان عمومی و انقلاب در چهارمحال و بختیاری مشغول خدمت بود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 755125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =