با سیره علوی می توان انقلاب را مدیریت کرد

آیت الله عبدالکریم فرحانی، عضو مجلس خبرگان رهبری، در نهمین همایش بین المللی ملی سیره علوی که در خرم آباد برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی ایران با درس گرفتن از سیره و منش ائمه معصومین (علیهم السلام) به پیروزی رسید.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، وی سیره علوی را درسی برای سعادت بشریت دانست و افزود: در نظام اسلامی باید در عرصه اقتصادی و فرهنگ از سیره علوی الگو گرفته شود.

آیت الله فرحانی، با اشاره به اهمیت استقلال اقتصادی در سیره علوی، اظهار داشت: مفاسد اقتصادی سدی برای رونق اقتصاد و تولید در کشور است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با تاکید بر ضرورت مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی، افزود: برای تحقق اقتصاد مقاومتی و تقویت تولید ملی باید تبعیض و فساد از سطح جامعه برچیده شود.

وی با بیان اینکه عدالت محور و مبنای حرکت جمهوری اسلامی ایران است، افزود:نمی توانیم بگوییم انقلاب کرده ایم در حالی که فاصله فقیر و غنی در جامعه افزایش یابد.

آیت الله فرحانی، با تاکید برضرورت زدن سیلی محکم به مفاسد داخلی، بیان کرد: برای اجرای عدالت باید با قاطعیت و ضمانت اجرایی اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه در زمان پیروزی انقلاب اسلامی حکومت های شرق و غرب می گفتند که دین نمی تواند حکومت کند، افزود: حتی در داخل کشورهم عده ای باور نداستند که انقلاب اسلامی با محوریت دین بتواند حکومت کند.

آیت الله فرحانی، خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) با تأسی از سیره علوی و مکتب اهل بیت (ع) برای نصرت به اسلام وارد میدان شد و فرهنگ احیای سیره علوی را به نسل تشنه آن روز تزریق کرد.

وی بیان کرد: همانگونه که جهانیان دیدند انقلاب اسلامی با پیروی از مکتب حسینی و سیره علوی پیروز و تثبیت شد.

آیت الله فرحانی، ادامه داد: دوران دفاع مقدس و جنگ نا برابر هم با درس گرفتن ازسیره اهل بیت (ع) و تکیه بر توانمندی های مردم به پیروزی رسید.

وی با بیان اینکه در طول عمر انقلاب سیره علوی مورد تاکید امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب است، افزود: با سیره علوی می توان انقلاب را مدیریت کرد.

آیت الله فرحانی، با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در سایه سیره علوی به عزت و اقتدار دست یافته است، مقام معظم رهبری با سیره علوی دولت ها را حمایت کرده اند و در مواقع نیاز هم به آنان تذکر داده است.

وی افزود: برای استمرار انقلاب و حفظ عزت و اقتدار انقلاب اسلامی باید مسئولان برای تحقق مطالبات رهبری تلاش کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به بر زمین ماندن مطالبات رهبری، افزود: تحقق اهداف مطالبات رهبری زمینه ساز تقویت اقتصاد و اشتغال در جامعه و عزت و اقتدار ایران اسلامی در جهان است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 756094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =