هر چه ما انسان‌ها، نور‌های مصنوعی بیشتری را در شب روشن می‌کنیم، بیشتر شب طبیعی را محو می‌کنیم و باعث می‌شویم که حیوانات به دردسر بیافتند. تا جایی که بسیاری از آن‌ها را به کام مرگ می‌کشانیم

بهنوش خرم‌روز: تازگی‌ها در شب‌ها سعی کرده‌اید ستاره‌‌های آسمان را تماشا کنید؟ اگر در یکی از شهرهای بزرگ بوده‌اید، به احتمال زیاد موفق نشده‌اید. در واقع شهرهای بزرگ در سراسر دنیا مدت‌هاست که نگذاشته‌اند شب، شب بماند.

بر اساس گزارش نیوساینتیست، مهم‌ترین خواسته جلسه اخیر جامعه برای نجات زیست، که در کانادا برگزار شد، این بوده که برای نجات حیات وحش،‌ باید بگذاریم که شب‌ها، شب باقی بمانند. بچه لاک‌پشت‌های تازه به دنیا آمده، به جای این که به سمت انعکاس نور ماه روی آب روند تا به اقیانوس برسند، نورهای شهرهای ساحلی را دنبال می‌کنند. پرنده‌های زیادی هم در شب به طور گروهی با ساختمان‌های روشن برخورد می‌کنند. همچنین رشد، رفتار و شانس زنده ماندن بسیاری از حیواناتی که در شب زندگی می‌کنند،‌ تغییر کرده است. ما شب را از بین برده‌ایم.

در واقع راهش این نیست که مثلا تمام شب جاده‌ها را تاریک نگه داریم، بلکه تنها کافی است از ابزاری برای روشنایی استفاده کنیم که با مواد و طراحی خود، کم‌تر آلودگی نوری به وجود بیاورند. فقط باید کمی هم به حیات وحش و جانوران اهمیت بدهیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 75648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =