میزان نوشت: مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: پس از کشف لاشه هوپیما عکس ماهواره ای از محل سقوط منتشر شد که از یک ماهواره اروپایی گرفته شده بود.

به گفته این مسئول هلال احمر، در تصویر نقاط سیاهی وجود دارد که باعث شده عده ای ادعا کنند این نقاط اجساد مسافران است که سالم از هواپیما خارج شده اند.

در بررسی های تخصصی و اعلام شرکت ماهواره ای مشخص شد این نقاط قطعات لاشه هواپیما است که اندازه ای بین ۲.۵ تا ۵ متر دارد.

او تاکید کرد: متاسفانه در محل سقوط هواپیما پیکر سالمی تاکنون کشف نشده است. شدت حادثه به حدی است که قطعات هواپیما هم متلاشی شده است.

انتقال اجساد با بالگرد درصورت مساعد شدن هوا

همچنین فرمانده هوانیروز ارتش گفت: درصورت مساعد شدن هوا بوسیله بالگردهای ارتش با تمام توان برای انتقال اجساد اقدام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ دوم یوسف قربانی افزود: از همان لحظاتی که این سانحه اتفاق افتاد بنا به دستور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و فرمانده نیروی زمینی ارتش با سه فروند بالگرد در منطقه مستقر شدیم.

وی اظهار کرد: در روز اول تیم‌های جستجوی ما از طریق هوایی برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام دادند، نشست های عملیاتی انجام شد.

فرمانده هوانیروز ارتش خاطرنشان کرد: در روز دوم به منطقه اعزام شدیم و با هواپیمای توربو کمان که می‌تواند با سرعت کم در ارتفاع بالا پرواز کند چندین مورد منطقه را شناسایی کرده ایم و در همان شناسایی اولیه چند نقطه مبهم ایجاد شده و قرار بود با بالگرد به منطقه برویم.

قربانی تصریح کرد: تیم های سپاه و ارتش همه در کنار هم همکاری خوب و موثر انجام دادند تا محل سانحه مشخص شد.

وی ادامه داد: به علت نامساعد بودن هوا، وجود ابر و وزش باد شدید شرایط پرواز سخت بود که با این وجود بالگردها اقدام به هلی برد تیمهای تکاوران و کوهنوردان کردند، دیشب در منطقه حضور داشتند و اجسادی را جمع آوری کردند.

فرمانده هوانیروز ارتش عنوان کرد: وضعیت هوا، ابر متراکم، بارندگی و وزش باد شدید اجازه فرود بالگردها را نمی دهد.

قربانی تاکید کرد: تیم های تکاور و کوهنورد در حال انجام اقداماتی برای جستجو و انتقال اجساد هستند.

وی بیان کرد: درصورت مساعد شدن هوا بوسیله بالگردهای ارتش و سایر نیروها با تمام توان برای انتقال اجساد اقدام خواهد شد.

فرمانده هوانیروز ارتش اضافه کرد: دو بالگرد ارتش اول صبح پروازهایی انجام دادند که برای انتقال اجساد کمک کنند اما نامساعد بودن وضعیت جوی این امکان را به بالگردها نداد

احتمال از سر گیری عملیات در محل سقوط هواپیما از روز دوشنبه

در عین حال محمدی، معاون امداد و نجات هلال احمر لرستان به خبرگزاری میزان گفت: بارش برف در محل سقوط هواپیما ادامه دارد و احتمالا عملیات از روز دوشنبه از سر گرفته شود.

او تاکید کرد: با توجه به بارش برف و افزایش برف در محل سقوط، در عملیات بعدی باید از سونداژ برای یافتن لاشه و اجساد استفاده کنیم.

محمدی افزود: از مردم محلی می خواهیم به هیچ وجه به ارتفاعات محل سقوط صعود نکنند.

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 757037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =