نایب رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل گفت: مسؤولین اگر کمکی برای صادرکنندگان ندارند حداقل مشکل‌آفرین و سد راه فعالان این حوزه نباشند زیرا واقعا صبر صادرکنندگان کشور تمام شده است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ بهروز پور سلیمان در جلسه مجمع عمومی سالانه اتاق مشترک ایران و آذربایجان که در اتاق بازرگانی اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: مسؤولین اگر کمکی برای صادرکنندگان ندارند حداقل مشکل‌آفرین و سد راه فعالان این حوزه نباشند زیرا واقعا صبر صادرکنندگان کشور تمام شده است.

وی گفت: جای خوشحالی وجود دارد که علی‌رغم وجود قوانین صادرات‌ستیز در کشور ما فعالان در این حوزه دعوت این مجمع را قبول کرده و در این جلسه شرکت کردند تا انتخابات این مجمع برگزار شود.

نایب رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل با اشاره به افزایش روابط بین کشور ایران و آذربایجان افزود: به دنبال احداث راه‌آهن آستارا-آستارا بین ایران و آذربایجان بحث اتصال راه‌آهن استان اردبیل به بیله‌سوار و کشور آذربایجان مطرح شده که این موضوع با استقبال کمیسیون مشترک دو کشور مواجه شده است.

پورسلیمان تصریح کرد: برای احداث راه‌آهن بیله سوار 15کیلومتر زمین صاف وجود دارد که به تبع هزینه‌های احداث آن کمتر از هزینه احداث راه آهن آستارا-آستارا می‌باشد و با راه‌اندازی این راه آهن استان اردبیل به منطقه قفقاز و اروپا متصل می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات گمرکی موجود در بین دو کشور ایران و آذربایجان اظهار کرد: در راستای حل مشکلات حوزه گمرکی جلساتی را در تهران برگزار کردیم و مشکلات موجود را به گوش مسؤولین دو کشور رساندیم که در چندین مورد شاهد رفع موانع موجود شدیم.

نایب رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل ادامه داد: در اوایل تیر ماه سال آینده نمایشگاهی را در شهر گنجه کشور آذربایجان خواهیم داشت که تلاش می‌کنیم بر خلاف نمایشگاه‌های قبل که نتیجه خاصی را در برنداشت این نمایشگاه دستاوردهای مطلوبی را برای کشورمان به همراه داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه مسؤولین هیچ حمایتی از صادرکنندگان نمی کنند، گفت: از طرف مسؤولین سازمان توسعه تجارت و صنعت و معدن کشور هیچ راهکار و مشوقی در حوزه صادرات وجود ندارد و علاوه بر اینکه کمکی نمی‌کنند بلکه برخی کارشکنی‌های مالیاتی نیز بر صادرکنندگان تحمیل می‌شود.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 757915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =