ایران –آمریکا یک بار دیگر رو در روی هم و این بار در مسابقات جهانی بسکتبال.محمود محشون رییس فدراسیون امید زیادی به درخشش بازیکنان در مسابقه با آمریکایی ها دارد.

پس از قرعه کشی مسابقات جام جهانی بسکتبال و رویارویی ایران و آمریکا در یک گروه ،بدون شک این اتفاق می تواند مهمترین سوژه رسانه های خبری مختلف در این رقابت ها باشد.
هنوز خاطره بازی فوتبال تیم های دو کشور از یاد کسی نرفته است و آنقدر این مسئله برای رسانه های خارجی اهمیت دارد که هر چند ماه یک بار به بهانه‌های مختلف به آن اشاره می‌کنند.
با گذشت چند سال از آن اتفاق که ایران دو بر یک آمریکا را شکست داد این بار نمایندگان دو کشور در رشته ای دیگر مقابل هم صف آرایی خواهند کرد.اتفاق مهم دیگری که می تواند بازتاب های زیادی را به همراه داشته باشد.
آمریکا یکی از بهترین تیم های بسکتبال حال حاضر جهان است.بسکتبال پس از راگبی پر طرفدار ترین رشته ورزشی در این کشور به حساب می آید و حتی از فوتبال هم بیشتر بیننده دارد.اما حتی این دلایل و قدرت بالای آنها در ورزش بسکتبال هم باعث نمی شود تا ایرانی ها از این تیم بترسند و حریفی از پیش باخته در مسابقات جهانی باشند.این را محمود محشون رییس فدراسیون بسکتبال می گوید.
او معتقد است که آنها به هیچ عنوان از قدرت بسکتبال آمریکا نمی ترسند و با جان و دل مقابل این تیم قرار می گیرند: «هیچ چیز را نمی‌شود پیش‌بینی کرد.این نکته را فراموش نکنیم که امروز با توجه به حضورمان در المپیک و رقابت‌های جهانی، انتظارها از ما بیشتر شده. امروز همه از بسکتبال توقع مدال طلا دارند. حتی به نقره هم راضی نمی‌شوند. ما سعی می‌کنیم که وظیفه‌مان را به درستی انجام دهیم و تلاش کنیم که تیم خوبی داشته باشیم.»
او ادامه می دهد: «آمریکا تیم خوبی است اما قرار گرفتن مقابل این تیم باعث شده انگیزه‌ بسکتبالیست‌های ما بیشتر شود. بچه‌های ما از آمریکا وحشت ندارند. این طور نیست که هزار جور گرفتاری بتراشند که با آمریکا مقابله می‌کنند. بسکتبالیست‌های ما شجاع، دلیر و نترس هستند که در مقابل تیم‌های قدرتمند انگیزه مضاعف نیز پیدا می‌کنند. این جوانان که من می‌شناسم انگیزه‌ی بالایی برای درخشیدن دارند. توجه کنید که تمام حریفان ایران در رقابت‌های جهانی، تیم‌هایی هستند که سابقه چندین بار حضور در رقابت‌های المپیک و جهانی را دارند. همین برزیل را نگاه کنید که بازی اول ما با آن‌هاست. بسکتبال برزیل کجا و ما کجا. اما این بدان معنی نیست که ما از پیش باخته باشیم.»

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 75797

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =