ایلنا نوشت: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه زیباکلام را اخراج نکرده‌ایم، گفت: به او اعلام کردیم فعالیتش غیرقانونی است؛ چرا که از دو جا حقوق می گیرد.

فرهاد رهبر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه یکی از اساتید دانشگاه آزاد (صادق زیباکلام) مدعی است که از این دانشگاه اخراج شده است، اظهار داشت: ما کسی را اخراج نکردیم. بلکه اعلام کردیم فعالیت شما غیرقانونی است؛ چرا که از دو جا حقوق می گیرید. شما می توانید دانشگاه تهران را رها کنید و اینجا استخدام شوید و یا می‌توانید در دانشگاه تهران باشید و در دانشگاه آزاد به صورت حق التدریس فعالیت کنید.

فرهاد رهبر با بیان اینکه ادامه همکاری دانشگاه آزاد با اساتید در حال تغییر است، افزود: اگر این استاد می خواهد تعبیر اخراج را به کار ببرد، ایرادی ندارد. خودش می گوید اخراج شده، پس اخراج شده. حتماً کاری کرده که اخراج شده است، حتما به خود شک دارد. آن وقت من بیایم به او بگویم که به خودت شک نداشته باش.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه فردی از دو جا حقوق بگیرد، غیر قانونی است، افزود: کرسی های کار ما محدود است و اگر کسی بخواهد چند کرسی را اشغال کند، نمی توانیم جوانان جویای کار را مشغول به کار کنیم؛ به طور مثال استادی داریم که در یک دانشگاه دولتی استخدام شده و در دانشگاه آزاد نیز استخدام است و در چند واحد دانشگاه هم به صورت حق التدریس فعالیت می کند. بنابراین شیوه قرارداد ما با این اساتید تغییر کرده و این افراد می توانند به صورت حق التدریس فعالیت کنند.

42236

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 758811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
    86 11
    چرا به بقیه اساتید که همفکر شما هستند و از جای دیگر حقوق میگیرند چیزی نمیگید؟
    • محمد IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
      3 2
      این موارد رو باید به صورت جزیی بفرمایید که کدوم استاد منظور شماست؟
  • بی نام A1 ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
    79 7
    اگر دکتر زیبا کلام همفکر و هم مسلک شما بود از صد جا هم حقوق می گرفت مهم نبود ضمن اینکه ایشان در هر دو دانشگاه یک کار را انجام می دهند و آن تدریس است اگر شما جرات و صداقت داری به دکتر ولایتی در مورد چند شغله بودن تذکر بده.
  • بی نام IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
    64 6
    چه پاسخ چرتی... هر چی که بوده شما موظف بودید به صورت مکتوب و رسمی به ایشون اعلام می کردید
  • بی نام GB ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
    3 32
    ازبسزیاد حرف میزنه من گفتمالاروبه قله وایساده نموتنه پولی خرج کنه دلش بزارپیش مردمی که جاهای مختلف هستن وقراره تعدیل بشن یااینکه چند ماه هست حقوق نگرفتن سیرایی ندارن
  • بی نام BG ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
    67 4
    نه که آقای ولایتی تک شغله هستند
  • بی نام ES ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
    55 3
    رفیق شما بیش از سی تا شغل داره که اکثرشون هم مدیریتی هستش حالا به یک استاد دانشگاه خرده می گیرین که چرا دو دانشگاه رو داره از دانشش بهرمند می کنه؟
  • بی نام A1 ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
    1 0
    بعضی از این پستهایی که دوستان میذارن واقعا نشانه درک بالاشونه. منظور از دو جا حقوق گرفتن اینه که در دو جا استخدام رسمی هستند. باید یه جا استخدام رسمی و هیئت علمی باشند و حقوقشو بگیرند و صد جای دیگه هم درس بدن و حق التدریسی باشند. حالا یه عده دیگه هستن که چندتا شغل دارن دلیل نمیشه که ایشون آقای زیباکلام هم اجازه کار غیرقانونی داشته باشند. باید یقه بقیه رو هم مثل ایشون گرفت تا کار غیر قانونی نکنن.
  • بی نام A1 ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
    2 1
    شما با ایشون قرارداد دارید و باید طبق قرارداد عمل کنید. اگر فکر می کنید تخلفی صورت گرفته راهکار داره نه اینکه حقوق ندید و کلاس ندید به ایشون. مگه شهر هرته؟
  • امیر RO ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۹
    3 1
    چی به سر دانشگاه آزاد میخواید بیارید خدا میدونه.