۰ نفر
۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۷

تسنیم نوشت:رئیس سابق اتحادیه مشاوران املاک با پیش‌بینی وضعیت بازار مسکن تا تابستان آینده، گفت:میزان رشد اجاره‌بها باید متناسب با حقوق باشد،‌تقریبا هر سال ۱۰ تا ۱۲ درصد حقوق افزایش می‌یابد که این رقم باید در بین تمام سبد خانوار از جمله اجاره‌بها پخش می‌شود.

حسام عقبایی با پیش بینی این‌که تا پایان تابستان آینده در حوزه خرید و فروش، حجم معاملات مسکن با رشد 10 درصدی روبرو خواهد شد، اظهار کرد: البته این پیش‌بینی به شرطی است که اتفاق خاصی در دیگر بخش‌های اقتصادی از جمله دلار، ارز و طلا روی ندهد.

وی در رابطه با وضعیت اجاره‌بهای مسکن در سال آینده نیز تصریح کرد: نقل و انتقالات در بازار اجاره‌بها از اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و در ماه‌های خرداد تا شهریور پیک جابجایی مستاجران است.

وی افزود: پیش بینی می‌کنیم میزان رشد اجاره‌بها منتطبق و متناسب رشد قیمت مسکن باشد و بیشتر از این رقم منطقی نیست.

نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران با تاکید بر این‌که باید قدرت پرداخت اجاره‌بها در مستاجران وجود داشته باشد، اظهار کرد: میزان رشد اجاره‌بها باید متناسب با حقوق پایه و رشد دستمزدها باشد،‌تقریبا هر سال 10 تا 12 درصد حقوق افزایش می‌یابد و این رقم باید در بین تمام سبد خانوار از جمله اجاره‌بها پخش شود.

عقبایی با ابراز امیدواری در رابطه با تناسب رشد نرخ اجاره‌بها در سال آینده با نرخ‌های سال 96، افزود:‌ زمانیکه عرضه و تقاضا توازن نداشته باشد، افزایش نرخ اجاره‌بها روی می‌دهد و این رشد نباید به حدی باشد که برای مردم تبدیل به یک دغدغه شود.

 

453535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 758971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن A1 ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
    30 0
    ایشان هم مانند همه دلال ها معتقدند که اگر اضافه حقوقی به کارمند جماعت داده شد ، نباید بگذاریم در سبدش بماند، همه دست به یکی کنیم و بر قیمت هایمان بیافزایم و آن اضافه را از سبدش برباییم تا نتواند پس انداز داشته باشد.... البته این در خوشبینانه ترین حالت است... اگر لطف بفرمایند و معادل همان اضافه حقوق کارمند بدبخت اضافه قیمت بدهند که کارمند کسری نیاورد... جالبه که میگویند لزوما اگر اضافه حقوقی به کارمند دادند باید حتما ما هم قیمت ها را افزایش دهیم تا آن اضافه حقوق را از چنگش درآوریم....
    • بهرامی A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
      9 0
      فقط کاهش قیمت زمین و آپارتمان راه نجات است و بس دیگه بقیش فلسفه بافیه بیهوده ای بیش نیست تو بهمن ماه ده درصد هم کاهش پیدا کرده ولی کافی نیست باید تقریبا چهل درصد کاهش پیدا کنه
  • بی نام A1 ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
    33 5
    مسکن برای همیشه زمین گیر شده چه در بخش خرید و فروش چه رهن و اجاره
  • کارشناس ارشد اجتماعی IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
    25 0
    باید باشد و آنچه اتفاق می افتد دو موضوع کاملا مجزا است.. من هم می گویم دلار باید هر سال 10 درصد گران شود.. ولی دیدید که از 3300 تومان به 5000 تومان رسید ظرف یکسال پس آنچه واقعیت است و آنچه باید انجام شود با هم منطبق نیستند. واقعیت این است که مردم ما هر ساله فقیرتر می شود و سطج خط فقر از 30 درصد پایین جامعه به نزدیک 80 درصد رسیده و شکاف طبقاتی یک فاجعه است.. 10 درصد آقازاده ها در سطح یک شهروند سویس زندگی می کنند با پورشه و 10 درصد نفسی می کشند و 80 درصد مانند پاکستانی ها و افعان ها در فقر و بدبختی دست و پا می زنند.
  • میثم A1 ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
    8 26
    بازار مسکن که الان تورکود عمیق هست. اگر بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار سود سپرده های بانکی را کاهش بدهند وحداقل به 10 درصد برسانند شاهد رونق بازار مسکن خواهیم بود.
  • شکرچی A1 ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
    23 0
    اگر سال دیگر ۱۰ تا ۱۲ درصد حقوق افزایش پیدا کنه یعنی حقوق دو میلیونی یک کارمند میشه دو میلیون و دویست هزار تومن و در یک سال دو میلیون و چهار صد تومن اضافه تر میگیره که این رقم باید در بین تمام سبد خانوار از جمله اجاره‌بهاودرمان وارزاق و آموزش و تحصیلات وایاب و ذهاب و پوشاک و غیره پخش شود حالا از آقای عقبایی میخواهم بپرسم سهم مسکن از این افزایشی که در حقوق کارمند ایجاد شده چقدر است و چه اندازه توان خرید یک کارمند را اضافه کرده در پاسخ باید گفت هیچی چون این افزایش حقوق هزینه های دیگر زندگی را هم پوشش نمی دهد چه برسد به این که توان خرید مسکن را تحریک کند بنابراین قیمت مسکن در سال آینده هیچ رشدی نمی تواند داشته باشد
  • رضا A1 ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
    9 0
    بنده خدایی که میگه سود بانکی کم بشه تا مسکن رونق بگیره؛میخوام سه هفت سال بیست ویک سال اصلا رونق نگیره .چون سودی برای مردم ضعیف نداره .فقط بسود یه مشت دلال ازخدا بیخبر میشه که الکی قیمتها رو بی در پیکر بالا میبرن
  • بی نام IR ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
    9 0
    نرخ سود سپرده بالاي نظام بانکي به اضافه اخذ ماليات سنگين از «خانه هاي خالي» و« قراردادهاي اجاره بالا» مي تواند در کاهش شکاف درآمدي موجران و مسناجران موثر واقع شود.