استان کردستان نیمه دوم اردیبهشت ماه میزبان رهبر معظم انقلاب است، فرصتی که فصلی نو را در این استان غرب کشور نوید می‌دهد.

اسماعیل نجار استاندار کردستان در گفت و گو با «خبر» با اشاره به سفر نیمه دوم اردیبهشت ماه رهبر انقلاب به استان کردستان گفت: یکی از ویژگی‌های برجسته مردم کردستان دیانت و وفاداری به نظام جمهوری اسلامی و ولایت‌مداری‌شان است و سالهاست که چشم انتظار رهبر انقلاب بوده‌اند. وی با اشاره به مهیا شدن مردم کردستان برای سفر رهبر انقلاب گفت: مقام معظم رهبری سالهای اول انقلاب و دفاع مقدس به کردستان سفرهایی داشته‌اند و عنایت ویژه‌ای به کردستان دارند و از همین جهت بوده است که سالها تمایل به سفر به کردستان داشته‌اند. وی با اشاره به اثرات معنوی و توسعه‌ای این سفر گفت: مقایسه شاخصه‌های توسعه استان با قبل از انقلاب قیاس مع‌الفارق است.

هم‌اکنون در زمینه‌های مختلف با میانگین کشوری برابری می‌کند و در دولت نهم شتاب بیشتری گرفته است. وی با اشاره به میزان باسوادی سال اول انقلاب در کردستان که29درصد بود گفت: این رقم هم‌اکنون به 80درصد رسیده است که معیار مناسبی برای سنجش توسعه استان می‌باشد. نجار توسعه زیرساخت‌های استان را موضوع اساسی دانست که در این سفر در دستور کار قرار دارد و با اشاره به مطالعات و نیازسنجی‌هایی که پیش از این سفر انجام شده است افزود: قطعاً در این سفر عنایت ویژه‌ای به اشتغال استان خواهد شد تا در 2سال آینده بتوانیم به استانهای میانگین برسیم.

وی در پاسخ به «خبر» درباره جمعیت جوان استان گفت: جوانان یک سوم جمعیت استان که 500هزار نفر را تشکیل می‌دهندرا به خود اختصاص داده‌اند. وی با بیان اینکه هم‌اکنون 42هزار دانشجو در 270 رشته تا مراحل تخصصی در استان مشغول تحصیل هستند گفت: علاوه بر این احداث3 دانشکده تقریب مذاهب، قرآن وخبر نیز به تصویب دولت رسیده است.

 اثرات معنوی
فخرالدین حیدری نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان کرد در گفت و گو با «خبر» با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به کردستان گفت: سفر رهبر معظم انقلاب اثرات معنوی، سیاسی و اجتماعی فراوانی دارد و در کنترل وضعیت استان مؤثر است. وی با اشاره به اینکه در کردستان این انتظار وجود دارد که در چنین سفرهایی چالشها و مشکلات استان از لحاظ مدیریتی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بررسی شود، اظهار کرد: دیدگاههای ارزشمند رهبر معظم انقلاب در رابطه با بحث‌های مذهبی و سیاسی کمک شایانی در راستای تعالی و توسعه استان خواهد کرد. وی با اشاره به اینکه مردم کردستان با مذاهب مختلف در کنار یکدیگر به خوبی زندگی می‌کنند، گفت: حضور رهبر انقلاب می‌تواند در تقویت رابطه‌ها کمک شایانی کند و اگر هم سوء تفاهمی وجود داشته باشد با حضور ایشان رفع می‌شود.

مایه برکت
ماموتسا علایی یکی از روحانیون اهل سنت کردستان نیر به« خبر» گفت: آمدن بزرگ خانواده مایه برکت است.

وی با بیان اینکه سفر رهبر انقلاب که ذریه رسول‌الله هستند را به فال نیک می‌گیریم افزود: توقعات ما در حد اجرای قانون اساسی است که پیاده شود. وی با بیان اینکه ما تافته جدا بافته‌ای نیستیم و خواستار رفع تبعیض‌ها هستیم گفت: مسئولان به خوبی در جریان مسائل هستند که کردها همیشه پشتیبان صادق نظام هستند اما حقوق ضایع شده‌ای دارند که توجهی به آن نمی‌شود. رهبر معظم انقلاب در سال‌های 59 و 60 به عنوان نماینده امام در شورای عالی دفاع و در سال 67 به عنوان رئیس جمهور به استان کردستان سفر کرده‌اند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 7599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =