زنده کردن یاد مرتضی احمدی در جشنواره‌ فیلم و عکس راه‌آهن

اختتامیه دومین جشنواره فیلم و عکس راه‌آهن برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم اختتامیه جشنواره امروز ساعت 18:30 در تالار غدیر ساختمان مرکزی راه آهن جمهوری اسلامی ایران با حضور مدیرعامل راه آهن، مدیرروابط عمومی وزارت راه، مهدی شفیعی مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی، مدیرعامل انجمن تهیه کنندگان، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، ابوالفظل جلیلی، مصطفی رزاق کریمی، مارال فرجاد، مهتاب نصیرپور، سعید پورصمیمی، سعیدپیردوست، سیف الله یزدانی، شهرام مکری و جمعی دیگر از هنرمندان با اجرای علی ضیا برگزار شد.

درابتدای شروع مراسم پس از قرائت قرآن و سرودملی، کلیپی از داوری جشنواره و دبیرخانه نشان داده شد.

 قطار روحی پویا و زنده دارد

صادق سکری در ابتدای سخنرانی‌ها گفت: راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای اینکه یاد و خاطره مرحوم مرتضی احمدی را در ذهن ها ماندگار کند، جشنواره ای را ترتیب داده است که مورد استقبال خوبی هم قرار گرفت که ما با همکاری مدیران و مسئولان راه آهن دوره دوم آن را هم برگزار کردیم که استقبال خوبی از کارها صورت گرفت و ما از این بابت واقعا خوشحالیم. از دیرباز صنعت ریلی و راه آهن در حوزه هنر جایگاه ممتازی داشته است. درهای راه آهن به روی جامعه هنری همیشه باز است و این باعث شده که ما استقبال بسیار خوبی از جشنواره داشته باشیم.

سکری اظهار کرد: قطار، جنس و ظاهری از فلز دارد ولی روحی پویا و زنده در آن جریان دارد و با خودش نوعی نشاط و پویایی را به همراه می آورد. ما می‌خواهیم به همت و تلاش دوستان و همراهان این جشنواره را ادامه بدهیم تا بتوانیم به نتایج خیلی خوبی دست پیدا کنیم. من از تک تک دوستان و هنرمندانی که در مراسم هستند و مارا حمایت کردند تا این جشنواره به خوبی برگزار شود، تشکر می‌کنم.

درها به روی تمام علاقه‌مندان باز است و انتظار ما در جشنواره آتی این است که ارسال آثار به ده هزار اثر برسد تا جشنواره خوب و پویایی برگزار کنیم.

ریل، وظیفه رساندن و وصل کردن دارد

بعد از آن، سعید محمدزاده، معاون وزیر و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: در تهران نزدیک 600 هزار خودرو حومه ای وارد می شود و 1میلیون و 240 خودرو وارد و خارج می شوند و این ورود و خروج ها بسیار بر سرمایه و سوخت اثر منفی می گذارد و اگر این سفرها بر ریل انجام بشود، بسیار مثبت و موثر است. انتظار این است که؛ همه ما در جهت آبادانی و توسعه قدم برداریم. هنرمند آنچه که قابل فهم است را به زبان ساده بیان می کند و موضوع را در تمام کشور منتشر می نماید.

وی افزود: اگر کمک و یاری هنرمندان به یاری این بخش از صنعت کشور بیاید می توانیم برای آینده ایران، آینده درخشانی در حوزه حمل و نقل بسازیم. ریل، وظیفه رساندن و وصل کردن دارد.  کار این جشنواره هم وصل کردن هنرمندان به حوزه حمل و نقل و توجه هنرمند و جامعه هنری در حوزه سینما، تئاتر و عکس به صنعت راه آهن است. قطار غولی مهربان بوده و جز توسعه و امنیت چیزی را رقم نزده است.

محمدزاده در پایان صحبت هایش گفت: از حضور همه در جشنواره سپاس گذارم وانشالا در توسعه کشور همه با هم بتوانیم قدم برداریم و با دقت بیشتر جامعه هنرمندان باعث توسعه کشور بشویم.

 جشنواره را در قطار برگزار کنید

شهرام مکری، داور جشنواره در بخش بعدی بیان کرد: در صنعت راه آهن ما دوستان علاقه مند به سینما بسیاری داریم و این کارهایی که از بخش کارکنان راه آهن دیدیم بسیار شگفت انگیز بود. خیلی خوب می شود که این فستیوال در قطار برگزار شود و هنرمندان در قطار به تماشای فیلم ها و برترین ریل های راه آهن بنشینند. با وجود این انرژی که در سینما هست جشنواره راه آهن می تواند به یکی از جشنواره های بین المللی تبدیل شود.

مکری ادامه داد: فیلم های خیلی خوبی در این جشنواره حضور داشت و داوری بسیار سخت بود و ما با انبوهی از فیلم ها مواجه بودیم ولی امیدوارم که انتخاب های ما انتخاب های خوبی باشد و ما در جشنواره های بعدی با فیلم های خوب و باکیفیتی در این بخش مواجه بشویم.

قطار یعنی سفر و زندگی

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در پایان سخنرانی ها گفت:خیلی خوشبختم که امشب در این جشنواره در خدمت هنرمندان و هنرمندی عزیز در راه آهن هستم که یادش همیشه ماندگار است.

رویکرد اصلی من در این جشنواره این است که؛ ما دچار یک شهرنشینی سریعی شدیم شهرنشینی ایران سرعتی کم نظیر دارد. جمعیت شهری ما در حال حاضر، حدود60-50 میلیون نفر است. شهرنشینی قطعا ماشینی شدن زندگی است همه ما با وضع کژمدرن ایران درگیریم تمام کلان شهرهایی که جمعیتی مثل تهران دارند تمام حمل نقلشان متکی بر ریل است مگر می شود با خودرو حمل و نقل این جمعیت را تامین کرد؟

قطعا شهرنشینی ایران هیچ چاره ای جز رسیدن به ریل ندارد این فهم من ازشهرنشینی ایران است.

در کشورهای شرقی حجم بسیاری از جابجایی ها توسط ریل صورت می گیرد و تصور من این است که با حرکت به سمت ریل، ما به سمت زندگی حرکت می کنیم.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: من با اشتیاق و علاقه در این برنامه و برنامه هایی شبیه این شرکت می کنم و از هنرمندان می خواهم که تصویری متفاوت از زندگی شهری به مردم نشان بدهند. دستگاه هنر و فرهنگی برای این کار تواناست تا چهره ریل در ایران را تغییر بدهد. قطار یعنی سفر و زندگی.  خواهش من این است که؛ قطار با کمک هنرمندان وارد زندگی ایرانیان بشود. در دنیا همه به سمت ریل رفته اند ریل وسیله ای برای حمل و نقل بین شهرها شده است و به همین دلیل است که ما از هنرمندان می خواهیم که ما را در این راه همراهی کنند.

 قطار در زندگی ما باید وارد شود

بعد از آن، از سید حامدحسینی، تهیه کننده و مهتاب نصیرپور بازیگر فیلم سرو زیرآب تقدیر شدند.

مهتاب نصیرپور پس از دریافت جایزه گفت: ما باید واقعا شکر گذار باشیم که مردم ما از نعمت قطار و ریل راه آهن برخوردار هستند. امیدوارم که تجهیزات و اقدامات بیشتری در این مسیر صورت بگیرد. من پیشنهادی دارم و آن این است که؛ ما مسیرهایی در تهران از شمال به جنوب، از شرق به غرب داریم که با اتوبوس طی می شود و بهتر است که علاوه بر قطارهای زیرزمینی از قطارهای درون شهری هم استفاده کنیم.

تقدیر از خانواده زنده یاد احمدی

سپس، از خانواده مرحوم مرتضی احمدی توسط عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و دیگر عزیزان حاضر در جمع تقدیر بعمل آمد.

در پایان مراسم اختتامیه دومین جشنواره فیلم و عکس راه آهن، سالار عقیلی موسیقی زیبای خود را اجرا کرد. 

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 760378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =