انتخاب نوشت: حجت‌الاسلام خاتمی گفت: با شاغل بودن بانوان مخالف نیستیم اما اینکه در یک اتاق یک مرد و زن نامحرم با یکدیگر باشند زمینه ساز و بستر گناه است، باید زن‎ها و مردها هر کدام در یک مکان مجزا فعالیت کنند.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: برخی برای منکوب کردن اصل مساله حجاب، عبارت 'حجاب اجباری' را به کار برده و قصد دارند مملکت اسلامی را به هم بریزند.

حجت الاسلام سیداحمد خاتمی روز جمعه در مراسم جشن میلاد حضرت زهرا(س) در مشهد افزود: همه مراجع و حتی کسانی که به دین آشنا هستند حجاب را در متن دین و از احکام و قوانین مسلم آن دانسته اند و از طرفی مگر می توان مملکت را بدون قانون اداره کرد؟

وی گفت: یک عمامه به سر که باید حافظ دین باشد در همین مشهد برای دل خوشی چهار نفر گفته است حجاب اجباری نیست در حالی که حجاب در اصل دین و غیرقابل انکار است. حجاب از احکام دین است و ما آن را به کوری چشم مخالفان اجرا می کنیم چرا که انقلاب اسلامی زمینه اجرای احکام اسلام است .

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: این مسائل نیز به علت تبلیغی که دشمنان علیه حجاب کرده اند توسط چند زن و دختر بی توجه به حجاب که در خیابان انقلاب تهران کشف حجاب کرده اند آغاز شد و مدیریت این کار هم به دست یک زن فاسد است که یک میلیارد تومان از آمریکا گرفته و در پایگاه اینترنتی اش تبلیغ می کند زنان کشف حجاب کرده و فیلم و عکس برایش بفرستند.

وی همچنین به اصل اسلامی مراوده نداشتن زن با مرد نامحرم اشاره و بیان کرد: با شاغل بودن بانوان مخالف نیستیم اما اینکه در یک اتاق یک مرد و زن نامحرم با یکدیگر باشند زمینه ساز و بستر گناه است، باید زن ها و مردها هر کدام در یک مکان مجزا فعالیت کنند. بحث تفکیک جنسیتی در مکانهای کاری یعنی بستر پاکی را فراهم کردن و اینگونه است که شخصیت بانوی مسلمان با عفاف رشد و تعالی می یابد.

وی با اشاره به ایام ولادت حضرت زهرا(س) خاطر نشان کرد: باید به همان مقدار که به عزاداری ائمه اطهار(ع) اهمیت می دهیم به شادی میلاد آنان نیز اهمیت دهیم، اعتدال در مکتب ما جاری است و نباید به ما بگویند ما شیعه گریه هستیم. بر اساس کلام معصوم شیعیان در شادی اهل بیت پیامبر(ص) شاد و در حزن و غم آنان محزونند. البته شادی ما شادی اهل بیتی است نه شادی غربی. گناه، معصیت و عبور از خطوط قرمز خدا در شادی غربی است.

27216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 761245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
    76 2
    حضرت آیت آلله شما که مدعی اسلام هستی از کجا میدونی اون زن فاسد هست و یک ملیارد پول گرفته؟ یعنی میشه بگیم هر کی با ما نیست بر ماست؟ آقای خاتمی شما نه مرجع تقلید هستی و نه کسی به شما اقتدا میکنه شما فقط یک امام جمعه موقت هستی و رفتارت باعث میشه یک درصد مردم هم نیان نماز جمعه . این حاصل این دنیاست الباقی رو هم در مورد تهمت هایی که میزنی در محضر خدا جواب خواهی داد
  • بی نام A1 ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
    88 1
    حاجی دعامیکنم رودتر به آرزوت یعنی شهادت نائل بشی تا از این همه غم و غصه نجات پیدا کنی
  • ahmad A1 ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
    49 1
    وی با اشاره به ایام ولادت حضرت زهراس خاطر نشان کرد: باید به همان مقدار که به عزاداری ائمه اطهارع اهمیت می دهیم به شادی میلاد آنان نیز اهمیت دهیم، اعتدال در مکتب ما جاری است و نباید به ما بگویند ما شیعه گریه هستیم. بر اساس کلام معصوم شیعیان در شادی اهل بیت پیامبرص شاد و در حزن و غم آنان محزونند آخه شما که گل افشانی 4 تا دختر 4 یا 5 ساله را ابتذال می دانید چطور می خواهید در ولادت ها شادی کنید؟ از نظر شما مراسم شادی اینه که مردم بنشینند و شما سخنرانی آتشین انجام دهید
  • بی نام US ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
    40 2
    عجب
  • بی نام IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
    9 96
    کسی که تشویق به بزهکاری و منکر کند فاسد و فاسق است و حکمش اعدام این زنک را رسانه های زنجیره ایی مدعیان صلاح طلبی مطرح کردن والا خبرنگاری بود که هیچ جا راهش نمیدادن
    • بی نام A1 ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
      22 3
      تو كجاى پيازى كه حكم هم صادر ميكنى
  • بی نام A1 ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
    65 2
    چیزی که اشتباه متوجه شدید این است که این خانم و یا بقیه طرفداران داخلی آزادی در انتخاب پوشش نمی خواهند زنان را بی حجاب کنند بلکه می خواهند انتخاب حجاب آزادانه باشد یعنی آنهایی که حجاب دارند و ایمان واقعی دارند خب با حجاب می مانند کسی کاری به آنها ندارد ...متوجه شدید؟یعنی زوری نیست هرچقدر هم که پول گرفته است کسی را زور نکرده خب شما هم سی و خرده ای سال هزاران میلیارد تومان و صدها هزار برابر پولی که این فرد گرفته در موسسات فرهنگی و تبلیغاتی خرج کردید چرا نتوانستید نظر مردم را جلب کنید و با این همه امکانات و رسانه ملی و روزنامه و تمامی امکانات رسانه ای و تبلیغی کشور بازهم مردم می روند سراغ ایده یک نفر در خارج؟شاید این خواست عموم است و اصلا ربطی به اون فرد خارج نشین هم ندارد.
  • بدون نام ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
    55 2
    زشته شان زن ايراني رو با اين حرفا زير سوال ببريد
  • بی نام IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
    60 2
    اما اینکه در یک اتاق یک مرد و زن نامحرم با یکدیگر باشند زمینه ساز و بستر گناه است؟ خب از خیابون جدا کنیم بهتر نیست خیابان زنانه خیابان مردانه
  • بی نام A1 ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
    68 1
    موسسات تبلیغات اسلامی و فرهنگی ما بدون پول و مجانی کار می کنند؟چند هزار میلیارد تومان در سال خرج اینها می شه؟که حالا می گید فلان خبرنگار فلان قدر پول گرفته؟پس شما باید کارتان را زیر سوال برد که چطور این همه نهاد با این همه بودجه در مقابل فقط یک زن خبرنگار خارج نشین شکست خوردند و مردم جذب تفکرش می شوند پس بودجه های شما را قطع کنیم و خرج مردم کنیم بلکه مردم بیشتر هفکر داخلی ها شوند
  • بی نام TR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
    28 1
    چهار شاهد عادل؟ حد قذف؟ اینا رو کیا یادمون داده بودند؟
  • بی نام A1 ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
    8 49
    مرگ بر شل حجابی
  • بی نام A1 ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
    0 3
    زن های اینطوری همشون فاسدن