معاون سازمان حفاظت محیط زیست: تغییر اقلیم شرایط مدیریت منابع طبیعی را سخت تر می کند

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تغییرات اقلیمی در جهان یک پدیده انسانی است محصول پیشرفت اقتصادی جوامع است و باید در مطالعه آن بین اتفاقاتی که نتیجه کارهای منطقه ای انسانی بوده و مسائلی که نتیجه تغییرات اقلیمی بوده تفکیک قائل شویم.

به گزارش خبرآنلاین؛ کاوه مدنی معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست در زنجان با بیان اینکه ما امروز باید امید و باور داشته باشیم که خود را تطبیق دهیم، اظهار کرد: انسان‌ها باهوش و البته جایزالخطا هستند.
وی با بیان اینکه مهم است، باور کنیم همه چیز در یک زنجیره قرار دارد، تصریح کرد: امروز باید همه اتفاقات را در زنجیره اکوسیستم ببینیم.
مدنی با تاکید بر اینکه هر تصمیم کلانی که در کشور می گیریم باید توجیه اقتصادی داشته باشد و این توجیه در حوزه زیست محیطی هم ضروری است و نباید محیط زیست فدای سایر بخش ها شود،گفت: نگرش جدید در دنیای امروزی نگرش تلفیقی است.
معاون سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: تغییرات اقلیم، هزینه زیادی برای کشور ایجاد می کند و باید برای آن نگران بود.
مدنی اضافه کرد : با تغییر اقلیم ما شاهد بروز و ظهور بیشتر برخی از پدیده ها همچون سیل، خشکسالی و طوفان های گود و غبار هستیم که باید به طور اصولی و هدفمند مدیریت شوند . البته تغییر اقلیم فرصت هایی هم دارد که باید با استفاده از تکنولوژی های موجود از آن بهره برد .
معاون سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: در کشور ایران میزان تولید گازهای گلخانه‌ای بالا است و در دنیا همه به دنبال کاهش این عامل مهم در تغییرات اقلیم هستند.
وی ارائه تسهیلات ویژه جهت کاهش اثرات گازهای گلخانه ای در کوتاه مدت را ضروری دانسته و خاطر نشان کرد : با حذف برخی آلایندها در چرخه تولید و حمایت از انرژی های نو و با اختصاص تسهیلات می توان در کوتاه مدت از برخی خطرات تهدید ناشی از افزایش گازهای گلخانه ای جلوگیری کرد .
** با استفاده از فن آوری می توان در حوزه محیط زیست، ایجاد اشتغال و سودآوری داشت
معاون آموزشی و پژوهش سازمان ادامه داد : فرصت های سرمایه گذاری در کشور در برخی موضوعات مناسب است و می توان با کمی دقت و استفاده از فن آوری های نوین در حوزه محیط زیست، سود آوری داشت و ایجاد اشتغال کرد.
مدنی گفت : با اقتصاد دولتی نمی توان در دنیای امروز موفق بود و باید بخش خصوصی در تمامی حوزها وارد شود و دولت فقط به عنوان ناظر وحامی باشد و بر اجرای صحیح مقررات نظارت کند.
** برای به دست آوردن نان، آب را قربانی کردیم
وی خاطر نشان کرد : تنها راه نجات محیط زیست، استفاده هوشمندانه از داشته هاست و نباید برای بدست آوردن خواسته هایمان، قربانی در یک حوزه دیگر بدهیم آن چنان که برای بدست آوردن نان، آب را قربانی کرده ایم .

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 761435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =