مصوبه برج‌باغ‌ها هنوز ابطال نشده است/ فعالیت ستاد سمن‌ها در شهرداری، متوقف شد!

طبق اعلام علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران، مصوبه ساخت‌وساز در باغ‌ها که به نام برج‌باغ، معروف شده، هنوز قانونا ابطال نشده است.

امید سلیمی بنی: خانه ای تاریخی که از تلفیق منزلگاه استاد محمد معین، ادیب برجسته ایرانی و استاد امیرجاهد تشکیل شده امروز پذیرای خبرنگاران بود تا برخی از اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، با آنها نشستی در فضای باز برگزار کنند. در ابتدای این نشست که با اجرای موسیقی و رقص عروسکهای سنتی همراه بود، محمدجواد حق شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شهر از خبرنگاران و فعالان رسانه ای تقدیر و تشکر کرد.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حق شناس در گزارش عملکرد 7 ماهه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی به بیان تعداد جلسات رسمی و فوق العاده کمیسیون پرداخت و گفت: اعضای کمیسیون در جمع، 30 تذکر در صحن شورای شهر ارائه کردند و 7 کمیته ذیل این کمیسیون شکل گرفت.

هنوز نامگذاری خیابانی به نام دکتر مصدق تصویب نشده است

حق شناس درباره عملکرد کمیسیون فرعی نامگذاری هم گفت: ما 46 مصوبه داشتیم که نیمی از آنها در صحن مطرح شد و رای گرفت. در این کمیسیون، نامگذاری خیابانی در تهران به نام دکتر مصدق انجام شد که در انتظار طرح در صحن علنی شورای شهر است. این نامگذاری با درخواست آقای دعایی، مدیرمسئول روزنامه اطلاعات بود که او پیشنهاد داده بود خیابان نفت، به نام دکتر مصدق نامگذاری شود. پیشنهادی هم درباره تغییر نام تونل آرش-اسفندیار به دکتر مصدق داشتیم ولی بعد از انتشار خبرآن، با بازخورد مثبت روبرو نشدیم و اعتراضات زیادی شد که باید جایگاهی در شان و نسبت تاریخی مطرح شود. پیشنهاد دیگری از بیرون آمد که بخش شمالی خیابان کارگر به نام دکتر مصدق نامگذاری شود. کل شورا باید در این باره رای دهد و هنوز تصمیم گیری نهایی نشده است. از هیات رئیسه خواهش کردم این نامگذاری را در دستور کار بگذارند.
او درباره وام به نخبگان و خبرنگاران هم گفت: کمیسیون قبلی شورای شهر برای 1800 نفر مصوبه پرداخت وام داشت و عملا میزان اعتبار به شدت محدود بود و پرداخت وام برای 1800 نفر امری خارج از توان بود. در یک جمع بندی، تصویب شد سقف وام را به 5 میلیون تومان کاهش دهیم تا تعداد بیشتری را مشمول شود. البته مصوبه شورای قبلی کماکان اعتبار دارد.
حق شناس در پاسخ به سئوال خبرآنلاین در خصوص توجه به فعالیت های اجتماعی کمیسیون به خصوص برنامه ریزی برای کاهش آسیب های اجتماعی هم گفت: با آقای نجفی، شهردار تهران و آقای عارف، نماینده مجلس، در دیداری که از محله دروازه غار یا هرندی داشتیم، تاکید بر این شد که با اختصاص بودجه مناسب، به وضعیت آسیب ها و معتادان کارتن خواب، توجه ویژه ای شود.
او همچنین درباره نامگذاری ساختمانی از شهرداری به نام سعید حجاریان هم گفت: این نامگذاری پس از آنکه در سطح جامعه مطرح شد و بعد از مصاحبه او با سایت جماران، منتفی شد ولی نامگذاری بخشی از یک ساختمان شهرداری به نام دکتر عباس شیبانی همچنان مطرح است.

فعالیت ستاد سمن ها 7ماه است متوقف شد
حجت نظری درباره توقف فعالیت ستاد سازمانهای مردم نهاد هم گفت: این ستاد 12 عضو دارد که برخی از آنها مربوط به استانداری و فرمانداری هستند. تاکنون 11 عضو انتخاب شده است و عضو دوازدهم را باید استانداری معرفی کند و تا این عضو مشخص نشود، امکان فعالیت ستاد سازمانهای مردم نهاد نیست. امیدواریم استانداری به زودی این عضو را معرفی کند. هم اکنون از سوی شورای شهر بنده سرپرست ستاد هستم و تا زمان روشن شدن وضعیت عضو دوازدهم و انتخاب رئیس، کار اجرایی صورت نمی گیرد. در این 7 ماهه گذشته، عملا هیچ بودجه ای به ستاد توان افزایی سازمانهای مردم نهاد هزینه نشده است.
علی اعطا، سخنگوی شورای شهر هم درباره ابطال مصوبه برج باغها گفت: تلاش می کردیم این مصوبه در روز سه شنبه گذشته که روز درختکاری بود، قرار بود به صحن علنی شورای شهر بیاید ولی این اتفاق به دلیل تراکم کارها نیفتاد. امیدواریم پیشنهاد جدید کمیسیون عمران و شهرسازی در خصوص ابطال مصوبات گذشته ساخت برج باغها به زودی در شورای شهر به تصویب برسد.
گفتنی است در این نشست الهام فخاری، رئیس کمیته اجتماعی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر غایب بود و البته حق شناس گفت این عضو شورای شهر در شورای استان تهران جلسه داشته و امکان آمدن به این نشست را نداشت.
47231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 761496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =