۰ نفر
۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹

سینما یک رسانه دیداری شنیداری است که مبتنی بر فناوری است. سینما در اصل واژه‌ای یونانی به معنی حرکت است. سینما که به هنر هفتم معروف است آمیخته‌ای از هنر و فن است که با استفاده از مجموعه‌ای از تصاویر متحرک، پیامی را به مخاطب خود ارایه می‌دهد.

هنرهای هفتگانه عبارتند از تئاتر، نقاشی، مجسمه سازی، معماری، موسیقی و حرکات موزون هستند و در این بین، تنها سینماست که همه شش هنر دیگر را به کار می‌برد و از همه آنها استفاده می‌کند تا محصولی خوب در اختیار تماشاچی قرار دهد.

ساختار سینما

سینما به سه دوره به نام‌های صامت، ناطق و رنگی تقسیم می‌شود. دوره صامت از سال ۱۸۹۵ میلادی آغاز شد که فیلم‌های سینمایی در این دوره بدون صدا و به صورت سیاه و سفید ساخته و پخش می‌شدند.

دوره سینما ناطق از سال ۱۹۲۷ شروع شد که با اینکه فیلم‌ها سیاه و سفید بودند اما صدادار بودند.

بعد از گذشت سه سال در سال ۱۹۳۰ سینما رنگی شد و فیلم‌های رنگی جای فیلم‌های سیاه و سفید را گرفتند.

چرا باید فیلم ببینیم؟

 

از دیرباز تاکنون یکی از تفریحات سالم افراد رفتن به سینما و فیلم دیدن بوده است. در واقع انسان‌ها با فیلم دیدن یا کتاب خواندن یک زندگی جدید را تجربه می‌کنند و می‌توانند خود را جای شخصیت اصلی یا فرعی داستان گذاشته و فکر کنند اگر خود در این موقعیت قرار می‌گرفتند، چه می‌کردند.

اما این روزها در ایران از فیلم‌های سینمایی استقبال چندانی نمی‌شود.

یکی از دلایل این عدم استقبال تماشاچیان، وجود فیلم‌های ضعیفی است که این روزها در سینمای ایران ساخته می‌شود. عدم شخصیت پردازی درست، فیلمنامه ضعیف، بازی‌های نا پخته و دلایل دیگر باعث می‌شوند که شاهد فیلم‌های ضعیفی باشیم که بدون بازگشت سرمایه اولیه ساخته می‌شوند و تنها برای سازندگانشان ضرر به ارمغان می‌آورند.

از دلایل دیگر عدم استقبال تماشاگران می‌توان به گرانی بلیت سینما اشاره کرد. وقتی فردی به سراغ خرید بلیت سینما  می‌رود تا برای خانواده چهار نفری خود مبلغی پرداخت کند، شاید مبلغ ۴۸ هزار تومان برای تهیه بلیت را نتواند به راحتی پرداخت نماید.

اما تحقیقات نشان داده که ۵۰ درصد خانواده‌های ایرانی قابلیت پرداخت این مبلغ را دارند و تنها به این دلیل به سینما نمی‌روند که فیلم خوبی ساخته نمی‌شود و با مشاهده فیلم قوی حاضر هستند این مبلغ را پرداخت کنند.

پس راه چاره تنها ساخت فیلمی قوی و استخوان‌دار است تا تماشاگر را به سالن‌های خالی سینما بکشاند.

هر هفته سه شنبه‌ها مبلغ بلیت سینما نیم بهاست و به نام روز سینما خوانده می‌شود. این فرصت می‌تواند تماشاگران زیادی را به سالن‌های سینما بکشاند تا اگر فیلمی خوب ساخته شده باشد به تنهایی یا با خانواده و دوستان به تماشای آن بنشیند و از این طریق هم بعد از ظهری خوشایند برای خود فراهم کنند و هم از این طریق به اقتصاد سینما کمک کند و شغل اهالی سینما پر رونق شود.

برای کسانیکه تهیه بلیت سینما با این قیمت سنگین است که البته با وجود هزینه بالای ساخت یک فیلم و پرداخت دستمزدهای دست اندرکاران آن فیلم چند هم غیرمعقول نیست، گزینه خرید دی وی دی فیلم دلخواه از فروشگاه‌های معتبر در نظر گرفته شده است تا از این راه بتوان هم فیلمی خوب تماشا کرد و هم با خرید دی وی دی اصل و نه کپی آن به سینما کمک کرد تا شاهد ساخت فیلم‌های به روزتری باشیم.

یکی از راه‌ها برای تهیه بلیت سینما سایت دیوار است، در این سایت می‌توانید در بخش سرگرمی و فراغت به دنبال خرید یا فروش بلیت سینما باشید. به خصوص این روزها که به جشنواره بین المللی فجر نزدیک می‌شویم، علاقمندان به تماشای فیلم‌های جدید و جشنواره‌ای می‌توانند بلیت جشنواره را به راحتی از این راه و گاهی حتی ارزان‌تر تهیه کنند تا هر روز به تماشای فیلمی بنشینند و در مورد فیلمی سینمایی که دیده‌اند با دیگران به بحث و تبادل نشر بپردازند.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 761604