گمرک ایران اعلام کرد ورود و خروج ارز به صورت نقد و یا اسناد بانکی و یا اوراق بهادار بی‌نام (اوراق قرضه) به صورت فیزیکی، به هر طریق، توسط هر مسافر تا سقف مبلغ ۱۰ هزار یورو یا معادل آن به سایر ارزها مجاز است و نیاز به اظهار ندارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از گمرک ایران با توجه به نزدیک شدن ایام نوروز و افزایش سفرهای خارجی، گمرک ایران توصیه و هشدارهای لازم برای مسافران نوروزی را اعلام کرد.

گمرک ایران در مهمترین توصیه خود از مسافران نوروزی درخواست کرد از تحویل گرفتن کالای دیگران خودداری کنند.

توصیه ها و هشدارهای گمرک برای مسافران نوروزی به این شرح است:

1. جاسازي هرگونه کالا و اختفاء آن از ديد مأموران گمرک قاچاق تلقي مي شود و مشمول مقررات مربوط به قاچاق کالا خواهد بود.

2. هزينه هايي كه بابت اضافه بار از مسافرين توسط شركت هاي حمل و نقل دريافت مي شود هيچگونه ارتباطي با حقوق ورودي گمركي ندارد و اين شركتها با توجه به شرايط خود و مقررات خود بار همراه مسافر را پذيرش مي کنند، اما ملاک ارزيابي در گمرك ارزش كالا است.

3. از تحويل گرفتن کالای ديگران خودداري کنید چرا كه هرگونه مسئوليت قانوني آن به عهده شما است و چنانچه هر نوع تخلف گمركي كشف شود شما بايد پاسخگو باشيد.

4. حتي الامکان سبك سفر کنید تا با كاهش زمان تحويل كالا در كمترين زمان ممكن تشريفات گمركي را به پايان رسانيد.

5. به منظور حمايت از صنايع و توليدات داخلي و كاهش ميزان بيكاري حتي الامكان ازخريد كالاي خارجي اجتناب کنید.

6. هنگام خروج از كشور چنانچه بيمار هستيد و دارو همراه خود داريد بايد حتما نسخه پزشك داشته باشيد.

7. ورود و خروج ارز به صورت نقد و یا اسناد بانکی (چک بانکی، چک تضمینی، چک مسافرتی، سایر اسناد مالی قابل انتقال) و یا اوراق بهادار بی‌نام (اوراق قرضه) به صورت فیزیکی، به هر طریق، توسط هر مسافر تا سقف مبلغ 10000 یورو (ده هزار یورو) یا معادل آن به سایر ارزها، مجاز بوده و نیاز به اظهار نداشته، لیکن جهت مبالغ بیش از 10000 یورو (ده هزار یورو) یا معادل آن به سایر ارزها، مسافر می‌بایست به سامانه ارز همراه مسافر مراجعه و نسبت به ثبت اطلاعات مورد نیاز اقدام نموده و پس از اخذ کد رهگیری و فرم مورد نظر توسط گمرک، مراحل بعدی را از طریق سیستم بانکی انجام دهد.

35224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 761878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =