کریمی: اختلاف ۱۰۰ امتیاز هم باشد نباید یک تیم را قهرمان کنند!

خبرورزشی نوشت:سرمربی اسبق استقلال گفت: ویلموتس در خوابش هم با یک فدراسیون نمی‌توانست چنین قراردادی امضا کند که خدا را شکر با ایران بست. خیرمان به ایشان و خانواده‌اش رسید.

فیروز کریمی از جمله چهره‌های جذاب فوتبال ماست و معمولاً مصاحبه‌هایش خواندنی است. او فی‌البداهه حرف‌های بانمکی می‌زند. با او درباره وضعیت لیگ و همین‌طور مجیدی و استقلال گپ زدیم.

آقا فیروز لیگ بلاتکلیف است. پرسپولیسی‌ها می‌گویند جام را به آن‌ها بدهند. رقبا حرف دیگری می‌زنند. نظر شما چیست؟
به نظر من باید پایان رقابت‌های لیگ برتر را اعلام کنند. در واقع لیگ نقطه سر خط. برگردیم به اول فصل ۹۸.

پرسپولیس ۱۰ امتیاز بیشتر از تیم دوم دارد. آن‌ها می‌گویند این کار ظلم به باشگاه‌شان است.
اصلاً اختلاف ۱۰۰ امتیاز باشد. من می‌گویم لیگ را تمام شده اعلام کنید. حالا این وسط پرسپولیس اعتراض می‌کند. اگر هم برعکس قهرمانی را به پرسپولیس بدهند، همه اعتراض می‌کنند. اینجا یک باشگاه یک‌طرف ماجراست و چندین باشگاه طرف دیگر. شما شک نکن ۹۹ درصد تیم‌ها راضی خواهند بود. اصلاً راهی جز این هم نیست. حالا این وسط وزارت ورزش باید به خاطر ضرری که تیم‌ها دیده‌اند بودجه‌ای در نظر بگیرد. این نظر من است. مثلاً ۸ میلیارد به تیم‌های لیگ برتری بدهند، ۴ میلیارد به تیم‌های لیگ یک، دو میلیارد لیگ دو و یک میلیارد لیگ سه.

واقعاً برگزاری بازی‌ها ارزش دارد به اینکه یک‌درصد از یک استادیوم خدای ناکرده مبتلا به بیماری شوند؟ اگر به خود شما بگویند تیم ملی بازی‌هایش را می‌کند، بعد به جام جهانی می‌رود و آنجا هم به فینال می‌رسد ولی شما یک عزیزت را باید از دست بدهی، رضایت می‌دهید؟

وضع مالی ورزش همین الان خراب است و بودجه فدراسیون‌ها را هم درست نمی‌دهند.
این پول فرق دارد. برای ورزش است. باعث شور و نشاط می‌شود. دوستان که برای مارک ویلموتس ۲۸ روزه میلیاردها تومان پول دادند، چرا ندارند به باشگاه‌ها بدهند؟ به نظرم با ۱۳ میلیون دلار بودجه کلی اتفاق خوب در فوتبال ما می‌افتد. ببخشید مگر این‌ها پول ملت نیست؟ ماهیانه یک میلیون دلار به باشگاه‌ها بدهند. شور و نشاط می‌آورد. چطور داشتند به ویلموتس بدهند، برای خودی‌ها ندارند؟

معلوم است از قرارداد ویلموتس شاکی هستید.
بله، نباشم؟ اصلاً اسمش قرارداد بود؟ قدیم‌ها می‌گفتند قرارداد ترکمنچای. به نظر من فراتر از ترکمنچای بود. من اسم قرارداد ویلموتس را قرارداد خفت‌بار و ننگین می‌گذارم.

پس چرا آقای تاج گفته این بهترین قرارداد تاریخ تیم ملی بوده؟
تاج راست گفته. منظورش برای ویلموتس بوده و متأسفانه شما بد متوجه شده‌ای! این مربی در خوابش هم با یک فدراسیون نمی‌توانست چنین قراردادی امضا کند که خدا را شکر با ایران بست. خیرمان به ایشان و خانواده‌اش رسید. مهم این است که لبخند روی لب ایشان بنشیند. خدایا شکرت.

آقا فیروز درباره استقلال و مجیدی هم حرف بزنیم و این شایعاتی که زیاد شنیده می‌شود. مدام به هم دور و نزدیک می‌شوند.
باشگاه استقلال و پرسپولیس خیلی از مهره‌های فوتبال را سوزانده‌اند. اجازه بدهند فرهاد مجیدی کارش را بکند. از او حمایت کنند. فرهاد باهوش است. توان فنی اش بالاست. زیر نظر مربیان بزرگی کار کرده. فرهاد نیاز به حمایت دارد. او را در استقلال نسوزانیم. اتفاقاً با مجیدی باید قرارداد ۵ ساله امضا کنند. یادتان هست که نتیجه قرارداد ۵ ساله ما با پاس چه بود دیگر؟ سال اول و دوم، سوم شدیم. دو سال بعد قهرمان لیگ شدیم و سال پنجم هم قهرمان آسیا. اجازه بدهند فرهاد هم بلندمدت کار کند. من یک مثال فنی می‌زنم. وقتی خط دفاعی می‌خواهد در جریان بازی آفساید بگیرد حداقل بازیکنان سه سال باید کنار هم بازی کرده باشند. حالا ما می‌خواهیم چند ماهه یک مربی، یک تیم را بسازد؟

256 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 764275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =