گردشگری، منبع شهرداری تهران برای کسب درآمد پایدار می‌شود؟

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران گفت: بنده و دیگر همکارانم در شورای شهر توجه ویژه ای به موضوعات نشاط اجتماعی و موارد نظیر آن داریم و اتفاقا امسال برای نخستین بار در تاریخ شهرداری تهران، بودجه اختصاصی نشاط اجتماعی با پیشنهاد بنده به تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ حجت نظری عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر با اشاره به حمایت شورا از مراکز تفریحی و گردشگری اظهارکرد: یکی ازاولویت های اصلی پنجمین دوره شورای شهر تهران ایجاد منابع درآمدی پایدار برای شهر است و قطعا یکی از این منابع پایدار، گردشگری است و به همین دلیل ما از توسعه گردشگری شهری و مراکزی همچون مجموعه اراضی عباس آباد حمایت می کنیم.

او درباره جاذبه های گردشگری در تهران گفت: به نظر می رسد باید این جاذبه های گردشگری تهران را به دو دسته تقسیم بندی کرد، یکی جاذبه های گردشگری دارای بافت تاریخی و آثار باستانی و دیگری جاذبه های گردشگری و تفرجگاه های طبیعی و تفریحی، که در گروه اول مراکزی همچون برج طغرل، مجموعه سعدآباد، کاخ گلستان و ... جای می گیرد که اتفاقا در شورای شهر هم ردیف های بودجه ای برای حمایت از برخی از این مجموعه ها در مصوب کرده ایم.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران ادامه داد: در گروه جاذبه های گردشگری طبیعی و تفریحی هم که تهران پتانسیل های زیادی هم در این حوزه دارد، به نظرم که در قسمت دوم مجموعه‌هایی مانند اراضی عباس‌آباد که از اوایل پیروزی انقلاب بحث درباره آن مطرح بود نقش موثری دارند و این مجموعه که جزویی از کمبربند سبز تهران و یکی از زیباترین تپه های تهران است ظرفیت بالایی برای جذب گردشگران را دارد.

نظری با اشاره به ظرفیت‌های مختلف طبیعی و سازه های مجموعه اراضی عباس‌آباد گفت: مجموعه های مختلفی مانند، پارک جنگلی طالقانی، پارک آب و آتش،باغ موزه دفاع مقدس، پل طبیعت، و ... و همچنین بخش های دیگری که باید به بهره برداری کامل رسیده و تکمیل شود، این ظرفیت را دارد که در آینده گردشگران زیادی را جذب این منطقه و حتی تهران کند.

این عضو شورای شهر تهران درباره برگزاری جشنواره‌ نوروزی «عید شرقی» درمجموعه فرهنگی گردشگری عباس آباد نیز گفت: بنده و دیگر همکارانم در شورای شهر توجه ویژه ای به موضوعات نشاط اجتماعی و موارد نظیر آن داریم و اتفاقا امسال برای نخستین بار در تاریخ شهرداری تهران، بودجه اختصاصی نشاط اجتماعی با پیشنهاد بنده به تصویب رسید. بنابراین اگر این جشنواره منجر به افزایش نشاط اجتماعی و مشارکت اجتماعی مردم شده و به انجام فعالیت‌های انسان‌محور در تهران کمک کند، اقدام موثر و خوبی است و باید این‌گونه فعالیت‌ها را تقویت کنیم، اما از سویی هم برخی زیرساخت‌ها باید ایجاد یا اصلاح شود. برای ایجاد شهری انسان‌محور لازم است همزمان فعالیت‌های نرم‌افزاری و سخت افزاری توامان و درکنار هم انجام شوند.

نظری با اشاره به این‌که تفریحات شبانه یکی از نیازهای اصلی شهر است، گفت:‌ هم اکنون در مناطقی از تهران فعالیت شبانه داریم، اما به نظرم باید در این زمینه تلاش بیشتری صورت گیرد. گاهی نسبت به فعالیت شبانه شهری دید خوبی وجود ندارد و برخی گمان می‌کنند این نوع رویدادها امنیت شهر را به خطر می‌اندازد. این نگاه دقیقی نیست. اصناف و مراکز تفریحی و گردشگری تهران این تجربه را دارند که در ماه مبارک رمضان بدون مسئله امنیتی از شب تا صبح فعالیت کنند. حتی در شهر مقدس مشهد نیز فعالیت ۲۴ ساعته وجود دارد و امنیت هم به خطر نمی‌افتد. می‌شود با برنامه‌ریزی صحیح و اعتماد بیشتر به مردم، این امکان را برای بخشی از مردم که سبک زندگی متفاوتی را برگزیده‌اند فراهم کرد. فعالیت شبانه حتی به افزایش شغل و اقتصادشهری نیز کمک می‌کند و اشتغال‌زایی از نیازهایی است که تحقق آن به نفع کلیت کشور و جامعه خواهد بود.

عضو شورای شهر تهران با بیان این که فعالیت شبانه در بخش های از مجموعه اراضی عباس آباد وجود دارد، گفت: چنین مراکزی باید در نقاط مختلف تهران توسعه یابد و مردم خودشان انتخاب کنند که به کدام منطقه بروند.

او درباره دیگر مراکز گردشگری در تهران نیز گفت: تهران ظرفیت بالایی در جذب گردشگر دارد و ما باید به سمتی حرکت کنیم که تهران را از یک معبر گردشگری به ویژه در ایام نوروز به مقصد گردشگری تبدیل کنیم در همین راستا باید بر نقاط مختلفی توجه داشتیم، به عنوان مثال علاوه بر مجموعه اراضی عباس آباد، مناطقی همچون بام تهران، دربند، درکه، شهر ری و برج طغرل، پارک چیتگر، پارک ارم، پارک لاله، پارک جمشیدیه، پارک ملت، میدان تجریش و ... دارای چنین ظرفیتی هستند که باید فعال شود.

47237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 765571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =