خانه ملت نوشت: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به نظام تضمین و کنترل کیفیت مدارس، گفت: یکی از اهداف این نظام را رتبه ‌بندی مدارس می‌دانند؛ در حالی که این امر، مصداق دسته‌بندی و طبقه‌بندی مجدد دانش‌آموزان است.

محمد بیرانوندی با اشاره به نظام تضمین و کنترل کیفیت مدارس، گفت: آموزش و پرورش برای برقراری عدالت آموزشی آزمون ورودی مدارس سمپاد را حذف کرد؛ حال چگونه با نظام تضمین و کنترل کیفیت مدارس به دنبال رتبه‌بندی آنها است؟

نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اینکه دانش‌آموزان فقط می‌توانند در مدارس اطراف محل سکونت خود ثبت‌نام کنند، این رتبه‌بندی به کار نمی‌آید؛ چرا که در برخی موارد والدین ناچارند فرزندان خود را مدارسی ثبت نام کنند که رتبه مناسبی ندارند و این موضوع باور منفی زیادی برای آنها ایجاد می‌کند.

وی عنوان کرد: ممکن است آموزش و پرورش با این برقراری این نظام به دنبال ایجاد رقابت بین مدارس باشد در غیر این صورت این وزارتخانه از رتبه‌بندی مدارس نفعی نمی‌برد و حتی در آینده تاثیرات روانی نامناسبی برای دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها ایجاد می‌کند.

بیرانوندی اظهار کرد: حتی اگر هدف ایجاد رقابت بین مدارس و در نتیجه تشویق آنها به پیشرفت باشد، آموزش و پرورش باید بررسی کند که در کنار منافعی که از این سیستم به دست می‌آورد چه بار روانی و آسیب اجتماعی ایجاد می‌کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رتبه‌بندی مدارس طبقه‌بندی مجدد دانش‌آموزان است، گفت: برخی از مدارس دولتی کیفیت پایینی دارند و با توجه به تعداد زیاد دانش‌آموزان کشور باید از ظرفیت این مدارس نیز استفاده کرد بنابراین برخی از بچه‌ها ناچارند در مدارسی ادامه تحصیل دهند که از کیفیت و سطح آموزشی مناسبی برخوردار نیستند و این امر ممکن است آسیب روانی بسیاری برای آنها ایجاد کند.

47237

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 765572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عليرضا IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۷
    2 0
    رتبه بندي يعني اين كه يك مدرسه كيفيت بهتري نسبت به ديگري دارد اين زماني سودمند است كه مجري بخش خصوصي و ناظر دولت باشد نه اينكه هر دو دست دولت باشد وقتي داجرا در دست دولت است يك سطح استانداردي تعريف شده است اگر مدرسه اي فاقد ان باشد مدير منصوب دولتي بايد تغيير كند يا امكانات تزريق شود ديگر رتبه بندي چه معناي دارد مگر اينكه بحث خروج اموزش از رايگان بودن باشد كه آن خلاف نص قانون اساسي است