با چسباندن چسبی پوشیده از سوزن‌های ریز روی پوست،‌ می‌توانید بدون درد،‌ ناراحتی یا حتی تخصص و آموزش خاص، واکسن را به درون بدن خود منتقل کنید. محققین امیدوارند با این روش واکسن آنفولانزا را فراگیر سازند

بهنوش خرم‌روز: شاید بسیاری از شما، خاطره خاصی از واکسن زدن نداشته باشید و آن را فراموش کرده باشید، اما اگر سری به مراکز درمانی بزنید، می‌بینید که واکسن زدن معمولا برای کسی خوشایند نیست و مهم‌ترین دلیل آن هم استفاده از روش تزریق است. خب،‌ به نظر می‌رسد که این مشکل دارد حل می‌شود.

اسوشیتدپرس در عناوین اول خبری خود به چسب‌های جدیدی اشاره کرده که در یک طرف از ریزسوزن‌ها پوشیده شده است. بله، چسبی پر از سوزن‌های ریز که حاوی واکسن هستند. البته این سوزن‌ها به حدی ریز هستند که حتی احساس نمی‌شوند و اغلب قبل از این که بخواهند در پوست فرو بروند، حل می‌شوند و واکسن درون خود را آزاد می‌کنند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که از هر بیست نفر، یک نفر نسبت به استفاده از این چسب‌ها اظهار نارضایتی کرده و تقریبا همه موافق بوده‌اند که استفاده از این چسب‌ها کاملا بدون درد است.

از این چسب‌ها در مواردی مثل انتقال نیکوتین به بدن افرادی که می‌خواهند سیگار را ترک کنند، با موفقیت استفاده شده است، اما هدف اصلی انتقال واکسن ویروس آنفولانزا از این طریق است. مهم‌ترین حسن این روش، بدون درد و ترس بودن آن و عدم نیاز به آموزش استفاده از آن می‌باشد. شاید به زودی این روش جایگزین روش‌های تزریقی موجود بشود. خیلی بهتر از تزریق به نظر می‌رسد، نه؟

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 76560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =