سقوط ۹.۵ درصدی سهام انویدیا به دنبال تعلیق فناوری خودران/ توافق اوبر با خانواده قربانی تصادف آریزونا

سهام کمپانی انویدیا پس از اعلام رسمی تعلیق فناوری خودران به دنبال حادثه تصادف در آریزونا 9.5 درصد سقوط کرد. از سوی دیگر خانواده قربانی تصادف در آریزونا با تاکسی آنلاین اوبر به توافق رسیدند.

 

به گزارش خبرآنلاین، «جِنسِن هوانگ» مدیر اجرایی انویدیا/ Nvidia در کنفرانس سالانه GPU در کالیفرنیا هرچند تاکید کرد که اوبر از پلتفرم و تراشه این کمپانی(Xaviar chip) در بخش خودروهای خودران استفاده نمی‌کند، اما این اظهارات مانع از سقوط سهام این کمپانی نشد.{لینک}

هوانگ گفت: اوبر از سنسورها و فناوری تعریف شده اختصاصی خود استفاده می‌کند، درحالی که بیش از 370 کمپانی در جهان از پلتفرم خودران انویدیا و پردازنده گرافیکی این کمپانی در بخش خودران بهره می‌برند.

در هر حال، انویدیا با توجه به تصادف خودروی خودران اوبر در روز 18 مارس با یک عابر در آریزونا که منجر به مرگ وی شد، استفاده از فناوری خود را در جاده ‌های واقعی به حالت تعلیق درآورد، اما همچنان به انجام آزمایش در محوطه‌های بسته ادامه خواهد داد.

از سوی دیگر، رویترز گزارش داد{لینک} اوبر با خانواده قربانی تصادف در آریزونا به توافق رسیده است.

«کریستینا پرز هسانو» وکیل مدافع پرونده اعلام کرد بین اوبر از یک سو و دختر و شوهر «الین هرزبرگ» 49 ساله که پس از برخورد با شاسی بلند ولوو اوبر در «تمپی» نزدیک فونیکس کشته شد؛ توافق حاصل شده است و بنابراین پرونده مختومه خواهد شد.

البته نوع توافق بین دو طرفِ دعوا مشخص نشده است اما به هر حال با وقوع این حادثه هم اوبر فعالیت خودروهای خودران خود را به حالت تعلیق درآورد و هم تویوتا و انویدیا فعالیت جاده‌ای خودران را به حالت تعلیق درآورده‌اند. سایر کمپانی‌ها نیز اظهار کردند تا اعلام رسمی دلیل فنی تصادف آریزونا به فعالیت خودران خود ادامه خواهند داد.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 765939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =