ایسنا نوشت: یک فعال حوزه محیط زیست تاکید کرد:حتما زباله‌های خود را از طبیعت خارج کنیم و آن‌ها را به روستاها و شهرهای اطراف آن منطقه که شهرداری هر روز زباله‌های آن را جمع‌آوری می کند، منتقل کنیم.

حسین عبیری گلپایگانی گفت: رفتارهای ما باید نسبت به حفاظت از محیط زیست و میراث‌های طبیعی و فرهنگی آگاهانه باشد. در چنین شرایطی هیچ گونه آسیب و تخریبی به طبیعت و میراث فرهنگی وارد نخواهیم کرد.

او ادامه داد: نریختن زباله و خارج کردن زباله از طبیعت یکی از مهمترین نکات زیست محیطی است که حتما مورد توجه قرار گیرد. هنگام ورود به طبیعت و یا مکان‌های گردشگری و آثار باستانی، باید از ریختن زباله جدا خوداری کنیم و کسانی که که از مواد غذایی آماده با انواع بسته‌بندی‌های غیر ضروری استفاده می‌کنند باید باقیمانده اقلام استفاده نشده مواد غذایی را به همراه زباله‌های تولید شده از طبیعت خارج کنند.

این فعال حوزه محیط زیست با بیان اینکه در چند سال گذشته در پی اجرای برخی پروژه‌های اقتصادی در مناطق طبیعی و گردشگری سطل‌های زباله نصب شده است،گفت: نصب این سطل‌ها با قراردادهای اقتصادی همراه است، بنابراین در صورتی‌که زمان این قراردادها به پایان برسد دیگر نهاد و یا اشخاص مجری پروژه نسبت به خارج کردن زباله از این سطل‌ها اقدام نخواهند کرد. به همین علت نباید کیسه‌های زباله خود در در این سطل‌ها بگذاریم بلکه حتما باید آن‌ها را از طبیعت خارج کنیم.

۴۷۲۳۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 766560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =