معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان می‌گوید: الان تعریف حجاب در جامعه اسلامی ما چیست واقعا؟ یکی از نهادها بیاید بگوید تعریف چیست؟ چه می شود که یکی می گوید شل‌حجاب، یکی می گوید بدحجاب و یکی می گوید بی‌حجاب. بالاخره تکلیف این مردم و بانوان ما چیست؟ 
چرا نتوانستیم در 40 سال بالاخره یک چیزی را به وجود بیاوریم که اینقدر دچار بحران در آن نباشیم؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ محمدمهدی تندگویان در بخشی از گفتگوی نوروزی خود در کافه‌خبر درباره اغتشاشات دی‌ماه ۹۷ گفت: بحث اغتشاشات نگاه کنید؛ من می گویم وقتی آزادی های مشروع آدم را سلب کنید انتظار چه چیزی می توان داشت؟ نمی شود هر اتفاقی که در کشور می خواهد بیفتد را نامشروع بدانیم.

او گفت: بعضی از این آزادی ها مشروع است؛ بهره برداری از یک فضای شاد، بودن در یک جشن، جشنی که ممکن است مناسبتی هم برگزار شود، آزادی مشروع است برای جوان ها. چرا این را از آنها سلب کنیم که بعد باعث شود یک اتفاقاتی مثل اغتشاشات شکل بگیرد؟ پایگاه هایی که دارد این کار را می کند دارد به اصالت این کشور ضربه می زند، کمکی به ما نمی کند و در بحث فرهنگ تبعاتش هم همین شما می بینید.

تندگویان گفت: الان تعریف حجاب در جامعه اسلامی ما چیست واقعا؟ یکی از نهادها بیاید بگوید تعریف چیست؟ چه می شود که یکی می گوید شل‌حجاب، یکی می گوید بدحجاب و یکی می گوید بی‌حجاب. بالاخره تکلیف این مردم و بانوان ما چیست؟ 
چرا نتوانستیم در 40 سال بالاخره یک چیزی را به وجود بیاوریم که اینقدر دچار بحران در آن نباشیم و اینقدر تبعات منفی ایجاد نکنیم که جوان های ما کارهای ناشایستی بکنند که زیبا نیست.

او گفت: این که دختری بیاید و روسری اش را بگیرد؛ من اصلا کاری به مدل انتخاب این کار ندارم، کار قشنگی نیست در کشوری که قانون دارد و ادعای اسلامی بودن دارد چرا ما بعد از 40 سال به اینجا رسیدیم؟

معاون امور جوانان گفت: فکر می کنم یک تجدیدنظر لازم داریم؛ به خصوص فکر می کنم در حوزه های علمیه مان و در مدل آموزش طلاب مان نیاز به تجدید نظر داریم. من در بازدیدهایی که می کنم و در حوزه ها که می روم؛ طلاب ما امروز باید با مسائل نوپدید حوزه جوانان کاملا آشنا باشند. اینها رسالت دارند در آن حوزه ها؛ باید بتوانند عملیات مثبت انجام دهند، عملیات مثبت نیاز به آگاهی دارد. من به عنوان یک طلبه جوان باید تمام مسائل نوپدید حوزه جوان را بشناسم، برایش برنامه داشته باشم و برنامه ام جذبی باشد.

او گفت: وقتی ما در رابطه با حضرت علی بحث جاذبه و دافعه را مطرح می کنیم یعنی الگویی در اسلام داریم که از قبل مطرح بوده است؛ ما حقمان این است که باید جاذبه مان خیلی بیشتر از دافعه مان باشد. اما به نظر من هیچ برنامه ای در این زمینه وجود ندارد.

مشروح گفتگوی خبرآنلاین با معاون امور جوانان را در این لینک بخوانید.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 766775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    10 4
    اگر پیامبر اکرم هم مشی و روش حضرات اقایان را درپیش گرفته بود یک کافر هم مسلمان نمی شد
  • بی نام A1 ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    2 7
    بنام خدا باسلام جالبه که ایشان اعتراضات مردمی به مشکلات اقتصادی ناشی از عملکرد ضعیف دولت رو بنفع خودشون و به اسم سلب آزادی تعبیر می کنند
  • بی نام AT ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    16 1
    اگه به جای بی حجابی فساد رو هدف قرار داده بودیم الان ایران گلستان بود
  • بی نام AT ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
    11 0
    توهین به شعور مردم و نشانگر ضعف در قدرته