مهر نوشت: بازیگر سرشناس بالیوود از سوی دادگاهی در هند برای شکار غزال هندی به پنج سال زندان محکوم شد.

شکار غزال کمیاب هندی در سال ۱۹۹۸ موجب شد تا دادگاهی در هند سلمان خان را به پنج سال زندان محکوم کند. در حالی که دیگر بازیگران همراه او شامل سیف‌ علی‌خان، تبو، سونالی باندور و نیلام کوتاری بی‌گناه شناخته شده‌اند یک انجمن حمایت از حیوانات اعلام کرده قصد دارد دادخواستی برای مجرم شناخته شدن آن‌ها نیز ارائه کند.

سلمان خان کشتن دو غزال هندی را در جریان تیراندازی در دهکده‌ای در کنکانی در اکتبر ۱۹۹۸ تکذیب کرده است. او بر مبنای قانون حمایت از حیات وحش که حدقل ۶ سال و حداقل یک سال برای چنین اقدامی را تعیین کرده است، گناهکار شناخته شد.

گفته شده سلمان خان تقاضای تجدید نظر کرده و این دادگاه فردا، جمعه ششم آوریل، برابر با هفدهم فروردین تشکیل می‌شود و او باید امشب را در زندان مرکزی جودپور بگذراند.

او به پرداخت یک جریمه ۱۰ هزار روپیه‌ای نیز محکوم شده است.

این بازیگر سال ۱۹۹۸ برای تیراندازی به این دو غزال در جریان فیلمبرداری فیلم «ما همه با هم هستیم» به زندان افتاد اما به سرعت آزاد شد.

در این دادگاه که به دادخواست گروه حمایت از حیات وحش از آن زمان ادامه یافته است ۲۸ نفر شهادت دادند که شاهد این صحنه بودند. در طول دو دهه اخیر سلمان خان به دفعات اظهار کرده که تیراندازی نکرده است و شلیک هوایی کرده بود. اظهاراتی مبنی بر این که این دو غزال توسط سگ‌های شکاری کشته شدند نیز در دادگاه مطرح شد.

او در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۰۹ ادعا کرده بود که یک گوزن را نجات و به او غذا داده است. سلمان خان از ستارگان بزرگ بالیوود است. او برای زیر گرفتن مردان بی‌خانمان و کشتن یکی از آن‌ها نیز سال‌ها دادگاهی و سرانجام آزاد شد.

57242

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 767363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کاظم A1 ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
    7 0
    یعنی هم اندازه مرتضوی؟؟؟
  • بدون نام ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
    6 2
    بي دليل يك كشور قطب اقتصادي دنيا نمي شود قانون هاشون قانونه و البته يه نفر مسوول كل در كشورشون دارن
  • محمد IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۷
    3 0
    جالبیش اینجاس که فیلم جدید سلمان خان فروش بالایی داشته و تمامی عوامل اون فیلم در سال 1998 تبرئه شدن.قشتنگ مشخصه میخوان ضربه بزنن بهش