ایسنا نوشت: رییس ستاد مشترک ارتش با اشاره به اینکه دستاوردهای انقلاب به برکت خون شهدا حفظ شده است، گفت: برای حفظ و ارتقای این دستاوردها و تامین نیروی انسانی در همه سازمان‌ها باید ویژگی همه شهدا به ویژه ویژگی‌های شهید صیاد شیرازی در مسائل تربیتی و آموزشی مورد توجه قرار گیرد.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران به مناسبت سالروز شهادت امیر سپهبد صیاد شیرازی، اظهار کرد: استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که دشمن تلاش زیادی کرد که این دستاوردها را به شکست بکشاند. دشمن با ایجاد اختلاف قومی و مذهبی، به راه انداختن موج ترور و جنگ هشت ساله تلاش کرد این دستاوردها به شکست بینجامد اما به برکت خون شهدا موفق نشد.

وی در ادامه افزود: آنچه امروز ما داریم به برکت خون شهداست بنابراین برای حفظ این دستاوردها باید راه شهدا را ادامه دهیم. امروز کشور ما در وضعیت بسیار مطلوب و درخشانی قرار دارد و جایگاه کشور ما در دنیا بالاست به گونه‌ای که نمی‌توانند در تصمیمات جهانی جایگاه ایران را نادیده بگیرند. ما برای حفظ و ارتقای این جایگاه باید توان دفاعی و بازدارندگی خود را افزایش دهیم تا کسی جرات نکند به منافع ما آسیب بزند. ما برای افزایش توان دفاعی خود از کسی اجازه نمی‌گیریم و خودمان تجهیزات لازم برای دفاع از کشور را تهیه می‌کنیم.

سیاری با تاکید بر اینکه تجهیزات مورد نیاز برای دفاع از کشور با نگاه به درون در حال تهیه است، خاطرنشان کرد: مهم‌تر از تجهیزات، نیروی انسانی الهی‌محور است که بتواند این تجهیزات را بسازد و به کار بگیرد. نیروی انسانی ما در همه سازمان‌ها باید متعهد به انقلاب و نظام، مومن، متخصص،‌ بابصیرت، ایثارگر، شهادت‌طلب و ولایت‌مدار باشد. اینها ویژگی‌هایی است که در همه شهدا به ویژه شهید صیاد شیرازی وجود داشته است و ما باید در پرورش و آموزش نیروی انسانی به این ویژگی‌ها توجه کنیم.

وی در پایان گفت: چه در بخش دفاعی و چه در سایر بخش‌ها باید ویژگی‌های شهدا و به ویژه صیاد شیرازی را مدنظر قرار داده و در زمینه تربیتی و آموزشی به آن توجه کنیم.

29216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 767520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =